Aerob mozgásformák

hirdetes

Aerob mozgásformák

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Kerékpározás 

Egészséges és élvezetes. A kerékpározás nemcsak a szívet és tüdõt erõsíti, hanem az állóképességet is növeli.

Tánc mozgásforma

Mivel testsúlyt nem kell közben tartani, egyáltalán nem terheli az ízületeket. Ha városban laksz, kerüld a forgalmas utakat! Keresd meg a térképen a legmegfelelõbb kerékpáros útvonalat, mindig ügyelve arra, hogy a forgalmas utakat kikerüld!

 
Gyaloglás 

A sétában az a legjobb, hogy bárhol, bármikor, bárki végezheti. Nem kell hozzá semmilyen elõképzettség vagy tehetség, mégis rengeteg elõnyös hatása lehet egészségünkre. Olyan aerob mozgás, amely a futáskor is használt izmokat használja, viszont nem jelent akkora terhelést, így a sérülés veszélye is kisebb. Ha elég gyorsan és rendszeresen sétálsz, pulzusodat akár a maximum 60-75 százalékára is felviheted, ami tökéletes mozgást jelent a szív- és az érrendszernek. 
 

gyaloglásA séta során testünk legnagyobb izmait használjuk ismétlõdõ mozdulatokra, ezáltal segítve az oxigén és a tápanyagok eljutását a sejtekbe, ahol elvégezhetik létfontosságú javító- és karbantartó munkájukat. Ezenkívül a séta kiválóan alkalmas a jókedv visszahozására is. Ha nem vagy hozzászokva a rendszeres mozgáshoz, kezd lassan, kényelmesen, majd fokozatosan próbáld elérni az 5 kilométeres sebességet.

hirdetes
 


Úszás 


Ez az egyik legjobb egész testet megmozgató mozgás, ráadásul nem is kell túl keményen hajtani, hogy jótékony hatása megmutatkozzon. Az úszás a test összes belsõ izmát megmozgatja, fejleszti az állóképességet és az aerob erõnlétet, növeli a hatékonyságot és mozgékonyságot. Biztonságos is, mivel a víz természetes párnaként megóv minden olyan lehetséges rossz mozdulattól, amely sérüléshez vezethet. A legjobb hatás elérése érdekében minimum 20 percig ússzál megállás nélkül. Ne feledkezz meg a bemelegítésrõl és a levezetésrõl sem, ússzál lassan 5-5 percig az úszás kezdetekor és befejezésekor. Amennyiben túlságosan monotonnak találod az úszást, megpróbálkozhatsz a vízben járással is.

hirdetes
 

Tánc 

A tánc csodásan fejleszti az állóképességet, az erõnlétet és a hajlékonyságot, valamint legalább annyira megmozgatja testünk minden porcikáját, mint a fent említett mozgásformák bármelyike. Bármi másnál jobb gyógyíre az agynak és a léleknek, mivel lehetõséget biztosít érzelmeink kifejezésére és a felhalmozódott feszültségek levezetésére.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Szótár

Calisthenics

A calisthenics kifejezés a saját testsúlyos edzésekre használt gyűjtőszó. Legnépszerűbb... Tovább

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes