notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Aerob mozgásformák, amiket ki kell próbálnod

A legjobb aerob mozgásformák

vitalzone.hu
hirdetes

Az aerob edzés az egyik legnépszerűbb edzésmódszer, melynek segítségével könnyedén megszabadulhatsz a felesleges kilóktól. A következőkben bemutatjuk a legjobb aerob mozgásformákat, ha szeretnéd formába hozni magadat! 

Tánc mozgásforma

Kerékpározás 

Egészséges és élvezetes. A kerékpározás nemcsak a szívet és tüdõt erõsíti, hanem az állóképességet is növeli. Mivel testsúlyt nem kell közben tartani, egyáltalán nem terheli az ízületeket. Ha városban laksz, kerüld a forgalmas utakat! Keresd meg a térképen a legmegfelelõbb kerékpáros útvonalat, mindig ügyelve arra, hogy a forgalmas utakat kikerüld!

 

Gyaloglás 

A sétában az a legjobb, hogy bárhol, bármikor, bárki végezheti. Nem kell hozzá semmilyen elõképzettség vagy tehetség, mégis rengeteg elõnyös hatása lehet egészségünkre. Olyan aerob mozgás, amely a futáskor is használt izmokat használja, viszont nem jelent akkora terhelést, így a sérülés veszélye is kisebb. Ha elég gyorsan és rendszeresen sétálsz, pulzusodat akár a maximum 60-75 százalékára is felviheted, ami tökéletes mozgást jelent a szív- és az érrendszernek. 

hirdetes

 

A séta során testünk legnagyobb izmait használjuk ismétlõdõ mozdulatokra, ezáltal segítve az oxigén és a tápanyagok eljutását a sejtekbe, ahol elvégezhetik létfontosságú javító- és karbantartó munkájukat. Ezenkívül a séta kiválóan alkalmas a jókedv visszahozására is. Ha nem vagy hozzászokva a rendszeres mozgáshoz, kezd lassan, kényelmesen, majd fokozatosan próbáld elérni az 5 kilométeres sebességet.

hirdetes

 

Úszás 

Ez az egyik legjobb egész testet megmozgató mozgás, ráadásul nem is kell túl keményen hajtani, hogy jótékony hatása megmutatkozzon. Az úszás a test összes belsõ izmát megmozgatja, fejleszti az állóképességet és az aerob erõnlétet, növeli a hatékonyságot és mozgékonyságot. Biztonságos is, mivel a víz természetes párnaként megóv minden olyan lehetséges rossz mozdulattól, amely sérüléshez vezethet. A legjobb hatás elérése érdekében minimum 20 percig ússzál megállás nélkül. Ne feledkezz meg a bemelegítésrõl és a levezetésrõl sem, ússzál lassan 5-5 percig az úszás kezdetekor és befejezésekor. Amennyiben túlságosan monotonnak találod az úszást, megpróbálkozhatsz a vízben járással is.

 

Tánc 

A tánc csodásan fejleszti az állóképességet, az erõnlétet és a hajlékonyságot, valamint legalább annyira megmozgatja testünk minden porcikáját, mint a fent említett mozgásformák bármelyike. Bármi másnál jobb gyógyíre az agynak és a léleknek, mivel lehetõséget biztosít érzelmeink kifejezésére és a felhalmozódott feszültségek levezetésére.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Horoszkóp

A horoszkóp eredetét keresve több ezer évet kellene visszautazni a történelemben, bár egyes... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.8