Aerob mozgásformák, amiket ki kell próbálnod

A legjobb aerob mozgásformák

vitalzone.hu

Az aerob edzés az egyik legnépszerűbb edzésmódszer, melynek segítségével könnyedén megszabadulhatsz a felesleges kilóktól. A következőkben bemutatjuk a legjobb aerob mozgásformákat, ha szeretnéd formába hozni magadat! 

Tánc mozgásforma

Kerékpározás 

Egészséges és élvezetes. A kerékpározás nemcsak a szívet és tüdõt erõsíti, hanem az állóképességet is növeli. Mivel testsúlyt nem kell közben tartani, egyáltalán nem terheli az ízületeket. Ha városban laksz, kerüld a forgalmas utakat! Keresd meg a térképen a legmegfelelõbb kerékpáros útvonalat, mindig ügyelve arra, hogy a forgalmas utakat kikerüld!

 

Gyaloglás 

A sétában az a legjobb, hogy bárhol, bármikor, bárki végezheti. Nem kell hozzá semmilyen elõképzettség vagy tehetség, mégis rengeteg elõnyös hatása lehet egészségünkre. Olyan aerob mozgás, amely a futáskor is használt izmokat használja, viszont nem jelent akkora terhelést, így a sérülés veszélye is kisebb. Ha elég gyorsan és rendszeresen sétálsz, pulzusodat akár a maximum 60-75 százalékára is felviheted, ami tökéletes mozgást jelent a szív- és az érrendszernek. 

 

A séta során testünk legnagyobb izmait használjuk ismétlõdõ mozdulatokra, ezáltal segítve az oxigén és a tápanyagok eljutását a sejtekbe, ahol elvégezhetik létfontosságú javító- és karbantartó munkájukat. Ezenkívül a séta kiválóan alkalmas a jókedv visszahozására is. Ha nem vagy hozzászokva a rendszeres mozgáshoz, kezd lassan, kényelmesen, majd fokozatosan próbáld elérni az 5 kilométeres sebességet.

 

Úszás 

Ez az egyik legjobb egész testet megmozgató mozgás, ráadásul nem is kell túl keményen hajtani, hogy jótékony hatása megmutatkozzon. Az úszás a test összes belsõ izmát megmozgatja, fejleszti az állóképességet és az aerob erõnlétet, növeli a hatékonyságot és mozgékonyságot. Biztonságos is, mivel a víz természetes párnaként megóv minden olyan lehetséges rossz mozdulattól, amely sérüléshez vezethet. A legjobb hatás elérése érdekében minimum 20 percig ússzál megállás nélkül. Ne feledkezz meg a bemelegítésrõl és a levezetésrõl sem, ússzál lassan 5-5 percig az úszás kezdetekor és befejezésekor. Amennyiben túlságosan monotonnak találod az úszást, megpróbálkozhatsz a vízben járással is.

 

Tánc 

A tánc csodásan fejleszti az állóképességet, az erõnlétet és a hajlékonyságot, valamint legalább annyira megmozgatja testünk minden porcikáját, mint a fent említett mozgásformák bármelyike. Bármi másnál jobb gyógyíre az agynak és a léleknek, mivel lehetõséget biztosít érzelmeink kifejezésére és a felhalmozódott feszültségek levezetésére.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Wellness

A wellness valójában már az emberiség megjelenése óta létezik. Az irányzat célja, hogy... Tovább

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.8