notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

vitalzone.hu
hirdetes

Ha azt hitted, hogy a kevés alvást megúszod egy kis éhségérzet növekedéssel és jóllakottságérzet csökkenéssel, akkor sajnos el kell, hogy keserítselek. Emellett ugyanis testünk energiafelhasználása is mérséklődik, kevesebb kalóriát égetünk el, az anyagcserénk pedig lassul. És mielőtt legyintenél, hogy nem eszik olyan forrón a kását: sajnos már egy rossz éjszakát követően is érzékelhetők a negatív következmények.

A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

Az American Journal of Clinical Nutrituon tanulmánya alapján a normál alvók energiafelhasználása nyugalmi állapotban 5 százalékkal magasabb volt, mint a kialvatlan társaiknak. Ugyanez az arány az étkezések után még inkább szembetűnő: itt a kipihent páciensek energiafelhasználása már 20 (!) százalékkal volt magasabb.

 

Ráadásul miközben az energiafelhasználásunk csökken, a stresszhormon szintünk nő. A feszült, nyugtalan időszakokat pedig jó néhányan szintén hajlamosak evéssel kompenzálni. Ördögi kör. És akkor még nem beszéltünk olyan tényezőkről, mint alváshiányt követő megemelkedett vércukorszint vagy a rendszeresen rosszul alvók és a diabétesz kialakulása közötti összefüggés.

 

Több idő, több evés!

 

Ezt szinte magyarázni sem kell. Ugye veled is előfordult már, hogy sokáig maradtál fenn, az éjszaka közepén pedig egyszer csak eszedbe jutott, hogy vajon akad-e egy kis nassolnivaló a hűtőben? Az elv pofonegyszerű, minél több időt töltesz ébren, annál nagyobb a valószínűsége az evésnek.

hirdetes

 

Egészségtelenebb ételek :

 

Aranyszabály, amit a diéta alatt tarts be: soha ne vásárolj élelmiszert kimerülten! Tudniillik, ha fáradtan megyünk bevásárolni, nagyobb az esélye, hogy magasabb kalóriatartalmú, egészségtelen ételeket fogunk választani.

 

hirdetes

Nagyjából ugyanaz a szituáció játszódik le ilyenkor, mint amikor üres hassal mész ki a boltba. A végeredmény általában az, hogy mindenféle felesleges pluszról meggyőzöd magad, amit később legszívesebben már visszacsinálnád.

 

Hiába töltesz el az ágyban 7-8 órát, ha a minőségi alvásidőd ennek csak a töredéke. Az alvás az agyunk és a testünk tápláléka, ha azonban nem a testalkatodnak és alvási pozíciódnak megfelelő matracot használsz, könnyen lehet, hogy nem leszel kipihent.

 

A kialvatlanság pedig a testsúlyunkkal kapcsolatosan a fenti következményekkel jár. Szóval nem csak azok veszélyeztetettek, akik önszántukból nem fekszenek le időben, hanem akik ugyan helyes mennyiségben, de nem optimális körülmények között pihennek.

 

A jó matrac feltétele az alvás és a fogyókúra kapcsolatának. A jó matrac itt is nagyon fontos!


Az alváshiány és testsúly kapcsolatában a legrosszabb szerintem az, hogy a leírt összefüggésekkel rengetegen nincsenek tisztában. És mivel így csak lassabban van a fogyókúrának látható hatása, kudarcként élik meg a teljesítményüket, csökken az önértékelésük és a valódi probléma megoldása helyett csak súlyosbodik a helyzet. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne az edzés és a táplálkozás mellett odafigyelni az egyik legalapvetőbb biológiai szükségletünkre, arra, hogy aludjuk ki magunkat éjszaka!

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Eltűnhetnek a gyógynövények

2019-08-15

Eltűnhetnek a gyógynövények

Attól fogva, hogy híre megy valamelyik himalájai növény gyógyító erejének, három-négy év sem kell ahhoz, hogy végleg el is tűnjön a Földről" - figyelmeztet Jacques Fleurentin francia etnofarmakológus, aki a gyógyszerészetet az élővilág védelmével kapcsolja össze.

Hat természetes gyógymód, amely működik

2019-08-15

Hat természetes gyógymód, amely működik

Gondoltunk már arra, mennyire jó lenne, ha elmúlna a fejfájás, megszűnne az olykor hasogató hátfájás, illetve a depresszió, s lehetőleg gyógyszerek és mellékhatások nélkül? Összegyűjtöttük, mely esetekben érdemes egyáltalán a természetgyógyászathoz fordulni.

Méregtelenítő kúrák: szükségünk van rá?

2019-08-15

Méregtelenítő kúrák: szükségünk van rá?

A méregtelenítő diéták, ha helyesen alkalmazzuk őket, segíthetik testünk természetes detoxifikáló rendszereit – mondta Michelle Schoffro Cook, a természetes gyógymódok, az akupunktúra elismert doktora.

Hogyan hatnak a szervezetre a flavonoidok?

2019-08-15

Hogyan hatnak a szervezetre a flavonoidok?

Egy friss tanulmány szerint a csokoládé, a szójafehérje és a zöld tea speciális hatást gyakorol a szív- és érrendszerre.

Húgyhólyag-, bőrrák ellen igyunk zöld teát

2019-08-14

Húgyhólyag-, bőrrák ellen igyunk zöld teát

A zöld tea fogyasztásának élettani előnyeiről - a különféle orvosi vizsgálatokat ismertető tanulmányoknak köszönhetően - régóta tud a közvélemény.

Az életmentést is akadályozzák egyesek egy jó Facebook képért – Megdöbbentő, nézd meg a videót

2019-08-14

Az életmentést is akadályozzák egyesek egy jó Facebook képért –...

Kizárólag mi vagyunk felelősek a tartalomért, amit a közösségi oldalakon megosztunk, ezért jobb, ha odafigyelünk! Tudnunk kell, amit egyszer nyilvánosságra hozunk az már nem teljesen a miénk.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
116 210
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 741 762
Közösség

Szótár

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód elhízás fogyás fogyókúra lelki egészség nassolás táplálkozás