notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

vitalzone.hu
hirdetes

Ha azt hitted, hogy a kevés alvást megúszod egy kis éhségérzet növekedéssel és jóllakottságérzet csökkenéssel, akkor sajnos el kell, hogy keserítselek. Emellett ugyanis testünk energiafelhasználása is mérséklődik, kevesebb kalóriát égetünk el, az anyagcserénk pedig lassul. És mielőtt legyintenél, hogy nem eszik olyan forrón a kását: sajnos már egy rossz éjszakát követően is érzékelhetők a negatív következmények.

A túlsúlyhoz vezető út… Alváshiánnyal van kikövezve!

Az American Journal of Clinical Nutrituon tanulmánya alapján a normál alvók energiafelhasználása nyugalmi állapotban 5 százalékkal magasabb volt, mint a kialvatlan társaiknak. Ugyanez az arány az étkezések után még inkább szembetűnő: itt a kipihent páciensek energiafelhasználása már 20 (!) százalékkal volt magasabb.

 

Ráadásul miközben az energiafelhasználásunk csökken, a stresszhormon szintünk nő. A feszült, nyugtalan időszakokat pedig jó néhányan szintén hajlamosak evéssel kompenzálni. Ördögi kör. És akkor még nem beszéltünk olyan tényezőkről, mint alváshiányt követő megemelkedett vércukorszint vagy a rendszeresen rosszul alvók és a diabétesz kialakulása közötti összefüggés.

 

Több idő, több evés!

 

Ezt szinte magyarázni sem kell. Ugye veled is előfordult már, hogy sokáig maradtál fenn, az éjszaka közepén pedig egyszer csak eszedbe jutott, hogy vajon akad-e egy kis nassolnivaló a hűtőben? Az elv pofonegyszerű, minél több időt töltesz ébren, annál nagyobb a valószínűsége az evésnek.

hirdetes

 

Egészségtelenebb ételek :

 

Aranyszabály, amit a diéta alatt tarts be: soha ne vásárolj élelmiszert kimerülten! Tudniillik, ha fáradtan megyünk bevásárolni, nagyobb az esélye, hogy magasabb kalóriatartalmú, egészségtelen ételeket fogunk választani.

 

hirdetes

Nagyjából ugyanaz a szituáció játszódik le ilyenkor, mint amikor üres hassal mész ki a boltba. A végeredmény általában az, hogy mindenféle felesleges pluszról meggyőzöd magad, amit később legszívesebben már visszacsinálnád.

 

Hiába töltesz el az ágyban 7-8 órát, ha a minőségi alvásidőd ennek csak a töredéke. Az alvás az agyunk és a testünk tápláléka, ha azonban nem a testalkatodnak és alvási pozíciódnak megfelelő matracot használsz, könnyen lehet, hogy nem leszel kipihent.

 

A kialvatlanság pedig a testsúlyunkkal kapcsolatosan a fenti következményekkel jár. Szóval nem csak azok veszélyeztetettek, akik önszántukból nem fekszenek le időben, hanem akik ugyan helyes mennyiségben, de nem optimális körülmények között pihennek.

 

A jó matrac feltétele az alvás és a fogyókúra kapcsolatának. A jó matrac itt is nagyon fontos!


Az alváshiány és testsúly kapcsolatában a legrosszabb szerintem az, hogy a leírt összefüggésekkel rengetegen nincsenek tisztában. És mivel így csak lassabban van a fogyókúrának látható hatása, kudarcként élik meg a teljesítményüket, csökken az önértékelésük és a valódi probléma megoldása helyett csak súlyosbodik a helyzet. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne az edzés és a táplálkozás mellett odafigyelni az egyik legalapvetőbb biológiai szükségletünkre, arra, hogy aludjuk ki magunkat éjszaka!

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

2019-10-16

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

Október 14. volt a kézmosás világnapja, ez alkalomból sokan és sokféleképpen hívják fel a figyelmet ennek fontosságára. Talán az még szokatlannak számít, hogy az egészségmegőrzés mellett a kézmosással támogatni is lehet.

Október 16: az Újraélesztés napja

2019-10-16

Október 16: az Újraélesztés napja

Tudtad? Minél többen állnak körül egy baleseti sérültet, annál kisebb az esély arra, hogy valaki a segítségére siet. Életbevágóan fontos, hogy mindannyian többet tudjunk az újraélesztés technikájáról, és merjük is használni ezt a tudást.

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

2019-10-15

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

A nyár vége óta sok energiát elfogyasztottunk, itt az ideje, hogy feltankoljuk szervezetünket vitaminokkal! A NaturMed Hotel Carbona szakértői arra adnak tippeket, hogyan készíthetjük fel immunrendszerünket télre, és hogyan köthetjük össze a kellemest a hasznossal, a feltöltődést a finom ízekkel.

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a szénhidrátokkal?

2019-10-14

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a...

A jó forma elérésében szintén rendkívül fontos szerepük van, ugyanúgy, mint a fehérjének, hiszen makro tápanyag. Hízni, zsírosodni elsősorban a szénhidrátoktól fogsz, ugyanakkor energiát adnak, telítettségérzetet okoznak, ha rendesen edzel is, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő mennyiség bevitelére.

Egészséges életmód napi 1000 forintból

2019-10-13

Egészséges életmód napi 1000 forintból

Az egészséges életmóddal kapcsolatos egyik legnagyobb kifogás és tévhit az szokott lenni, hogy egészségesen élni túl drága. Tény, hogy az egészséges ételek között vannak drágábbak is, de ez az egészségtelenekre ugyanúgy igaz, mégis vannak, akik megveszik őket.

Elsavasodás miatt sem tudsz fogyni! Az elsavasodás korunk betegsége!

2019-10-11

Elsavasodás miatt sem tudsz fogyni! Az elsavasodás korunk betegsége!

A modern táplálkozási szokások, a túl sok stressz, a szervezet elsavasodásához vezet, ami számtalan betegséget és rossz közérzetet okoz.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 129
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 020 926
Közösség

Szótár

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód elhízás fogyás fogyókúra lelki egészség nassolás táplálkozás