notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A sikeres fogyókúra 5 alapelve

A sikeres fogyókúra 5 alapelve

hirdetes

Míg a fogyókúra kezdeti szakaszában világosan lebeg a cél a szemünk előtt, ezt az idő előrehaladtával egyre kevésbé látjuk. Ha szeretnéd leadni a felesleget, érdemes elolvasnod a sikeres fogyókúra 5 alapelvét! 

A sikeres fogyókúra

1. Ismerd meg a különböző fogyókúra módszereket

 
Megszámlálhatatlanul sokféle diéta, fogyókúra létezik. Szinte minden héten megjelenik egy új módszer, ami azt ígéri, hogy mesés alakunk lesz. Az első lépés, hogy a sok közül ki kell választanunk, azt, amit tartani tudunk és hiszünk benne, hogy segíthet rajtunk. Rengeteg internetes oldalon olvashatunk különféle diétákat, esetleg könyvekben is találhatunk, de a legbiztonságosabb, ha szakemberektől kérünk tanácsot. Ha nem megfelelő fogyási módszert választunk, az akár káros hatásokkal is lehet a testünkre. Minden ember más, ezért másképp reagálunk. Lehet olyan diéta, ami a barátnőnknek bevált, de mi nem tudjuk tartani, hiába látjuk a csodás eredményt. Tehát mindenféleképpen informálódjunk, még mielőtt belekezdenénk bármilyen csodadiétába.
 

2. A lelkesedés a fogyókúra titka

 
A legtöbben nagy akaraterővel, lelkesedéssel, sőt örömmel vágnak bele a fogyókúrába. Ez a kezdeti lendület alább hagy, amint kiderül, hogy nem olyan könnyű betartani a diétát, vagy fáradtak vagyunk a mozgáshoz. Sokszor azért fogy el a lelkesedésünk, mert rövid időn belül nem érjük el azt az eredményt, amit szerettünk volna. Aki örömmel végzi, amit csinál, az sokkal hatékonyabban dolgozik, mint aki csak kényszerből, kedvetlenül csinálja a fogyókúrát. Próbáljunk pozitívan hozzáállni a mozgáshoz, vagy a nem éppen kívánatos ételhez.
hirdetes
 

3. Mi a motiváció a fogyókúra teljesítéséhez?

 
Míg a fogyókúra kezdeti szakaszában világosan lebeg a cél a szemünk előtt, ezt az idő előrehaladtával egyre kevésbé látjuk. Végül eljuthatunk arra a pontra, hogy már nem is tudjuk, miért csináljuk az egészet. A cél elérése előtt sokan feladják, mert szem elől tévesztik azt a motivációt, amivel a kezdetekben rendelkeztek. Ezen segíthet, ha végiggondoljuk, hogy mit is akarunk elérni, és ezt fizikailag is megpróbáljuk tudatosítani. Jól bevált trükk, ha kiakasztunk a szekrény elé, egy olyan ruhát, amibe régen belefértünk, vagy a hűtőszekrényre kirakjuk egy fotót, amin soványabbak vagyunk.
 

4. A rendszeresség és mértékletesség betartása a fogyókúra során

 
A legtöbb fogyókúra és diéta, a rendszerességre épül. Minden napunkat meghatározza, és nehéz heteken, vagy akár hónapokon keresztül kitartani. De a fogyókúra lényege, nem az, hogy teljesen megvonjuk magunktól azokat az ételeket, amiket nagyon szeretünk, de hizlalnak, vagy egy pihenőnapot, amikor heverészhetünk. Ha négy, vagy öt napig kibírjuk, hogy ne szegjük, meg a fogyókúránk szabályait, akkor egy kis lazítás még belefér. A probléma sokszor az, hogy ezt a lazítást, nem akarjuk újra a kemény munkára cserélni. Ezért mértékkel kell ezt a kis kihagyást kezelni. Például, ha egy héten egyszer eszünk egy kis csokit, vagy sütit, az még nem jelenti, hogy feladtuk a diétánkat.
hirdetes
 

5. A fogyókúra egy életmódváltás

 
A legtöbben el sem jutnak a fogyókúra végéig, és azok közül, akik végig csinálják is a többség visszatér a régi szokásokhoz. Ezt nem lehet elégszer elismételni: a fogyókúra befejezése után is szükség van bizonyos dolgok megtartására. A mozgást nem szabad abbahagyni, de nem kell annyira keményen edzeni, mint a fogyókúra idején. A diéta befejezése után pedig fontos a fokozatosság, és több olyan ételt is érdemes tovább fogyasztani, ami a diéta alatt használt. Ha pedig látjuk, hogy újra elkezdenek visszajönni a lefogyott kilók, akkor forduljunk szakemberhez és próbáljunk kialakítani a segítségével egy olyan életmódot, amit hosszú távon is tartani tudunk.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2019-09-10

"Úgy egyél, hogy lefogyjál" - egy űrorvos tanácsai

Diéta helyett új táplálkozási módszert javasol a fogyni vágyóknak az olasz űrorvos, Filippo Ongaro csütörtökön bemutatott új könyvében. Az Úgy egyél, hogy lefogyjál! címmel megjelent kötetben a helyes táplálkozás megválasztásának fontosságára hívja fel a figyelmet a szakember.

Ezekben az időpontokban egyen, ha fogyni akar

2019-09-05

Ezekben az időpontokban egyen, ha fogyni akar

Minél lengébben öltözünk, annál inkább zavarnak a felesleges kilók. Most kiszámolták, hogy mely időpontokra kell időzíteni a főétkezéseket, hogy hatásos legyen a diéta.

Kólával könnyebb fogyni, mint vízzel

2019-09-04

Kólával könnyebb fogyni, mint vízzel

A Coloradói Egyetem kutatói arra jutottak: a sima kóla hízlal, a light verzió viszont jobban segít a fogyásban, mintha vizet inna az ember.

4 tipp, ha nem tud megszabadulni az utolsó három kilótól

2019-08-28

4 tipp, ha nem tud megszabadulni az utolsó három kilótól

Azt mondják húsz kilót könnyebb leadni, mint hármat. Ha egy kicsit jobban odafigyelünk, akkor ez is gyerekjáték.

Fél év fogyókúra csodákat művel az agyával

2019-08-28

Fél év fogyókúra csodákat művel az agyával

Amerikai kutatók megvizsgálták a fogyókúra előtt állók agyát, majd hat hónap diéta után újra. Igen érdekes és hasznos eredményre jutottak.

Mesterszakács mínusz 130 kilóval

2019-08-23

Mesterszakács mínusz 130 kilóval

David de Jorge nemrég még Spanyolország legsúlyosabb séfje volt a maga 267 kilójával. Az elismert szakács mára alaposan megkarcsúsodott. Fogyókúrás receptjeiből könyvet írt és Robin Food címmel tévés főzőműsort vezet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 452
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 888 187
Közösség

Szótár

Ízületi mozgékonyság

  Azon motoros képesség, amely lehetővé teszi, hogy valamely mozgást nagy... Tovább

Kakukkfű

Latin neve: Thymus serpyllum   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.9