notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A sikeres fogyókúra 5 alapelve

A sikeres fogyókúra 5 alapelve

hirdetes

Míg a fogyókúra kezdeti szakaszában világosan lebeg a cél a szemünk előtt, ezt az idő előrehaladtával egyre kevésbé látjuk. Ha szeretnéd leadni a felesleget, érdemes elolvasnod a sikeres fogyókúra 5 alapelvét! 

A sikeres fogyókúra

1. Ismerd meg a különböző fogyókúra módszereket

 
Megszámlálhatatlanul sokféle diéta, fogyókúra létezik. Szinte minden héten megjelenik egy új módszer, ami azt ígéri, hogy mesés alakunk lesz. Az első lépés, hogy a sok közül ki kell választanunk, azt, amit tartani tudunk és hiszünk benne, hogy segíthet rajtunk. Rengeteg internetes oldalon olvashatunk különféle diétákat, esetleg könyvekben is találhatunk, de a legbiztonságosabb, ha szakemberektől kérünk tanácsot. Ha nem megfelelő fogyási módszert választunk, az akár káros hatásokkal is lehet a testünkre. Minden ember más, ezért másképp reagálunk. Lehet olyan diéta, ami a barátnőnknek bevált, de mi nem tudjuk tartani, hiába látjuk a csodás eredményt. Tehát mindenféleképpen informálódjunk, még mielőtt belekezdenénk bármilyen csodadiétába.
 

2. A lelkesedés a fogyókúra titka

 
A legtöbben nagy akaraterővel, lelkesedéssel, sőt örömmel vágnak bele a fogyókúrába. Ez a kezdeti lendület alább hagy, amint kiderül, hogy nem olyan könnyű betartani a diétát, vagy fáradtak vagyunk a mozgáshoz. Sokszor azért fogy el a lelkesedésünk, mert rövid időn belül nem érjük el azt az eredményt, amit szerettünk volna. Aki örömmel végzi, amit csinál, az sokkal hatékonyabban dolgozik, mint aki csak kényszerből, kedvetlenül csinálja a fogyókúrát. Próbáljunk pozitívan hozzáállni a mozgáshoz, vagy a nem éppen kívánatos ételhez.
hirdetes
 

3. Mi a motiváció a fogyókúra teljesítéséhez?

 
Míg a fogyókúra kezdeti szakaszában világosan lebeg a cél a szemünk előtt, ezt az idő előrehaladtával egyre kevésbé látjuk. Végül eljuthatunk arra a pontra, hogy már nem is tudjuk, miért csináljuk az egészet. A cél elérése előtt sokan feladják, mert szem elől tévesztik azt a motivációt, amivel a kezdetekben rendelkeztek. Ezen segíthet, ha végiggondoljuk, hogy mit is akarunk elérni, és ezt fizikailag is megpróbáljuk tudatosítani. Jól bevált trükk, ha kiakasztunk a szekrény elé, egy olyan ruhát, amibe régen belefértünk, vagy a hűtőszekrényre kirakjuk egy fotót, amin soványabbak vagyunk.
 

4. A rendszeresség és mértékletesség betartása a fogyókúra során

 
A legtöbb fogyókúra és diéta, a rendszerességre épül. Minden napunkat meghatározza, és nehéz heteken, vagy akár hónapokon keresztül kitartani. De a fogyókúra lényege, nem az, hogy teljesen megvonjuk magunktól azokat az ételeket, amiket nagyon szeretünk, de hizlalnak, vagy egy pihenőnapot, amikor heverészhetünk. Ha négy, vagy öt napig kibírjuk, hogy ne szegjük, meg a fogyókúránk szabályait, akkor egy kis lazítás még belefér. A probléma sokszor az, hogy ezt a lazítást, nem akarjuk újra a kemény munkára cserélni. Ezért mértékkel kell ezt a kis kihagyást kezelni. Például, ha egy héten egyszer eszünk egy kis csokit, vagy sütit, az még nem jelenti, hogy feladtuk a diétánkat.
hirdetes
 

5. A fogyókúra egy életmódváltás

 
A legtöbben el sem jutnak a fogyókúra végéig, és azok közül, akik végig csinálják is a többség visszatér a régi szokásokhoz. Ezt nem lehet elégszer elismételni: a fogyókúra befejezése után is szükség van bizonyos dolgok megtartására. A mozgást nem szabad abbahagyni, de nem kell annyira keményen edzeni, mint a fogyókúra idején. A diéta befejezése után pedig fontos a fokozatosság, és több olyan ételt is érdemes tovább fogyasztani, ami a diéta alatt használt. Ha pedig látjuk, hogy újra elkezdenek visszajönni a lefogyott kilók, akkor forduljunk szakemberhez és próbáljunk kialakítani a segítségével egy olyan életmódot, amit hosszú távon is tartani tudunk.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

2019-11-20

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

Nincs időm, túl sok a felesleg rajtam, gyengék az ízületeim, nem bírom abbahagyni az evést, nincs pénzem edzőterembe járni… Folytathatnám a kifogások sorozatát

2019-11-19

" B "vitaminoktól hízol... Ez egy nagy baromság!

B-vitaminból nyolcfélét is megkülönböztetünk, így nemcsak a szervezetünkben betöltött szerepük sokféle, hanem azok a tünetek is változatosak lehetnek, melyekkel a testünk azt jelzi, több B-vitaminra van szükségünk!

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

2019-11-18

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

A napi kétszeri nass nem bűnözés, sőt, kell is. Fontos azonban, hogy ilyenkor is egészséges nassolnivalókat fogyassz. Az egyik legjobb nass-kombináció az aszalt vörös áfonya és a mandula. Ezzel csillapíthatod az édesség utáni vágyadat és mégsem bűnözöl, hiszen egészséges csemegét falatozol. Ahogy minden mással, ezzel is mértékletesen bánj

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Wellness

A wellness valójában már az emberiség megjelenése óta létezik. Az irányzat célja, hogy... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.9