Bemutatjuk, hogy miért fontos minden nap meditálni

A meditáció fontossága a mindennapokban

hirdetes

A meditáció gyakorlatához először is keress egy csendes helyet.  Viselj kényelmes ruhát, és ülj vagy feküdj le. Nem számít, hogy széken vagy a padlón ülsz, vagy akár az ágyon fekszel (hacsak nem vagy hajlamos álomba merülni ebben a helyzetben), csak az számít, hogy kényelmes testhelyzetben legyél.
 

Meditáció

Hogyan végezd a gyakorlatot ?

Csukd be a szemed, engedd el magad, és lélegezz nyugodtan. Lassan szívd tele a tüdődet, majd jóleső érzéssel engedd ki a levegőt (ebben a gyakorlatban nagyon fontos, hogy kellemesen érezd magad).


Amikor az elméd elkalandozik, gyengéden engedj el minden gondolatot, vagy legalábbis ne tartsd meg őket azzal, hogy tovább nem foglalkozol velük, majd figyelj újra a légzésedre.Természetedből fakadóan figyelmed összpontosítására törekszel, ezért a meditáció gyakorlatát kezdetben természetellenesek érezheted, és elméd vissza akar majd térni azokhoz a dolgokhoz, amelyekre korábban figyelt. Ha ez történik, lazítsd el magad, lélegezz, és próbáld meg elengedni a gondolatot.


Könnyebben elcsendesítheted az elmédet, ha jelentéktelenebb gondolatokat választasz, amelyekből nem fejlődhet ki valamilyen érdekes dolog: összpontosíts például a légzésedre. Akár számolhatod is magadban, ahogy ki- és belélegzel. Hallgathatod, ahogy a csapból csöpög a víz.. Ha légies, finom gondolatokat választasz, minden elutasító gondolatot magad mögött hagysz - és rezgésszinted magától megemelkedik.


Ebben a gyakorlatban nem a vágyaiddal foglalkozol, hanem lecsendesíted az elmédet. Miközben erre törekszel, ellenállásod alábbhagy, és rezgésed visszatér természetes, zavartalan állapotába. Ahogy csendet teremtesz elmédben, úgy erezheted, mintha eltávolodnál a testedtől. Például nem igazán tudsz különbséget tenni a lábujjaid és az orrod között. Amikor megszűnt benned az ellenállás, és eredeti, zavartalan, magas rezgésszinteden szárnyalsz, gyakran érezheted, hogy tested önkéntelenül megmozdul. Talán finoman billegni kezd egyik oldalról a másikra, előre-hátra, vagy a fejed kezd lágy mozdulatokkal ide-oda mozogni. Az ehhez hasonló érzések azt jelzik, hogy a meditáció állapotába kerültél.

hirdetes


Vonzásod irányultsága megváltozott, és az elfogadás állapotában vagy. Ha eleget gyakorolsz, annyira megszokod ezeket a magasabb rezgésszinteket, hogy kívánságod szerint bármikor visszatérhetsz hozzájuk.


Ha rendszeresen meditálsz, idővel nagyon kifinomultan fogod érzékelni, hogy ezek a magasabb szintű rezgések milyen érzést okoznak a testedben. Ezért amikor valami olyasmire figyelsz, ám visszavesz a rezgésedből, már sokkal nagyobb lesz az esélye, hogy azt még a kezdeti, ártalmatlan szakaszban felismered, mielőtt  komoly visszaesést okozna - és könnyen megváltoztathatod az ellenállást keltő gondolatot, hogy visszaálljon az egyensúlyod.

 

Mit érhetek el harminc nap alatt?

 

Tudtad, hogy bármilyen ismert halálos betegség legyen is a testedben, egyik napról a másikra nyomtalanul eltűnhetne, ha megtanulnád, hogyan engedd áramolni az energiát? Mindenképp biztatunk, hogy mindig legyél kellőképp önző ahhoz, hogy azt mondd: „Az a legfontosabb, hogy jól erezzem magam, és ma meg is találom ennek a módját. Meditációval kezdem a napot, és összhangba hozom magam forrásenergiámmal. A nap során pedig keresni fogom, hogy mi ébreszthet bennem nagyrabecsülést, így egész nap bármikor visszatérek a forrásenergiához. Ha találok valamit, amit dicsérhetek, dicsérni fogom. Ha valamiben kivetnivalót találok, csendben maradok, és meditálni próbálok. A rendszeresen végzett meditációval harminc nap alatt a legelutasítóbb emberből a legkevésbé elutasító emberré válhatsz.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

13 módja a puffadás csökkentésének

2019-05-16

13 módja a puffadás csökkentésének

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek.

Gyulladást csökkentő ételek

2019-05-14

Gyulladást csökkentő ételek

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

Minőségi élet, időskorban

2019-05-14

Minőségi élet, időskorban

Igaz ugyan, hogy az ember idővel elhasználódik, ám nagyon nem mindegy, hogy ez hatvanévesen, vagy kilencvenévesen következik be.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Genetika

A genetika, magyar nevén örökléstan az élőlények sejtjeben lévő infomációhalmaz... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 193

Átlagos értékelés: 5.0