notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legmagasabb rosttartalmú ételek, melyek segítik a fogyást

hirdetes

A legmagasabb rosttartalmú ételek, melyek segítik a fogyást

KO
hirdetes

A fogyáshoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű rostbevitel, melyekhez adunk egy kis útmutatót. Nézd meg, mely ételeknek a legmagasabba  rosttartalma és fogyaszd őket rendszeresen, hogy fogyj és egészséges lehess!

A fogyáshoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű rostbevitel, melyekhez adunk egy kis útmutatót. Nézd meg, mely ételeknek a legmagasabba  rosttartalma és fogyaszd őket rendszeresen, hogy fogyj és egészséges lehess!

A rostokról néhány szó

 
Az élelmi rost a növények ehető részeire vagy a nem emészthető szénhidrátokra utal. Rost minden növényi élelemben van, beleértve a gyümölcsöket, zöldségeket, gabonákat, dióféléket, magvakat és hüvelyeseket. A rost egyik formáját szintén megtaláljuk a kitinben, olyan héjas állatokban, mint a rák, a homár és az apró tengeri rák. 
 
Az élelmiszerek oldható- és oldhatatlanrost-tartalmának óriási szerepe van a kiegyensúlyozott emésztésben, illetve a sikeres fogyásban. Táplálkozási szakértők szerint naponta 30-40 gramm rostot, valamint két liter folyadékot kellene bevinni a szervezetbe ahhoz, hogy az anyagcsere-folyamatok jól működjenek. Ha kitöltöd az alábbi kvízt, kiderül, mennyire vagy képben az egyes táplálékok rosttartalmát illetően.
 
 

Hány gramm rostot tartalmaznak az ételek?

 

A fogyáshoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű rostbevitel, melyekhez adunk egy kis útmutatót. Nézd meg, mely ételeknek a legmagasabba  rosttartalma és fogyaszd őket rendszeresen, hogy fogyj és egészséges lehess!

Bab: egy csésze fekete bab 19 gramm rostot tartalmaz.
 
Korpa: a korpás kenyerek, kekszek és a müzlibe kevert korpa adagonként 5-5 gramm rostot jelent.
hirdetes
 
Borsó: már félcsészényi is 9 gramm rostot tartalmaz. Minden elkészítési formája ajánlott.
 
Kukorica: a csöves kukorica darabja 5 gramm rostot tartalmaz.
 
Bogyós gyümölcsök: egy csésze eper rosttartalma 3 gramm, ugyanennyi málnáé pedig több mint 8 gramm.
 
Burgonya: átlagosan 5 gramm rost nyerhető egy közepesen főtt burgonyából.
 
Füge: a füge és más szárított gyümölcsök magas rosttartalmúak. 3 szárított füge 10 gramm rostot tartalmaz.
 
Brokkoli: egy csésze főtt brokkoli 9 gramm rostot tartalmaz.
 
Zab: egy adag zabkásában, vagy zabpelyhet tartalmazó müzliben 7 grammnál nagyobb mennyiségű rost található.
 
Alma: egy átlagos nagyságú alma 4 gramm rostot tartalmaz, pektin formájában.

A fogyáshoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű rostbevitel, melyekhez adunk egy kis útmutatót. Nézd meg, mely ételeknek a legmagasabba  rosttartalma és fogyaszd őket rendszeresen, hogy fogyj és egészséges lehess!

A nagy rosttartalmú ételek csökkentik a diabétesz és a szívbetegségek kockázatát, mert hatásukra javul a vércukor- és koleszterinszint, a vérnyomás, sőt a gyulladásos folyamatok is.

Feltételezik, hogy a rostok megkötik a szervezetben a méreganyagokat, és segítik azok gyorsabb eltávolítását.

A daganatos betegségek esetében, csak a férfiaknál csökkentette a halálozási kockázatot a több rost fogyasztása, vélhetően azért, mert náluk gyakoribbak az étkezéssel összefüggésbe hozható ráktípusok. 

A fogyáshoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű rostbevitel, melyekhez adunk egy kis útmutatót. Nézd meg, mely ételeknek a legmagasabba  rosttartalma és fogyaszd őket rendszeresen, hogy fogyj és egészséges lehess!

Rostokat tartalmaznak a gyümölcsök és zöldségek is, ám a legjobb hatást a gabonákból származó rostanyagoknál tapasztalták a tanulmányban. A teljes kiőrlésű gabonák, ugyanis a rostokon kívül sok vitamint és ásványi anyagot is tartalmaznak.

A tanulmány szerzői azt javasolják, hogy első, könnyű lépésként a fehér kenyeret váltsák fel teljes kiőrlésű gabonából készült kenyérre azok, akik túl kevés rostot fogyasztanak.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Statikus streching

  A statikus gyakorlatokkal már sokkal hatékonyabban fejleszthető az ízületi... Tovább

Zsírsejt

A zsír kötőszövetként fontos szerepet tölt be az életünkben és a testünkben zajló... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 4.9