notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

protein, fehérje

hirdetes

A kókusztej, mint különleges fehérjeforrás.

Bánfalvi Henrietta

A tej meglehetősen jó fehérjeforrás, sokan szeretik is, mert számos étel, ital, desszert készíthető vele.

Sokan viszont egyéb okok miatt nem fogyasztják, ezért más alternatívát keresnek helyette.

Fehérjében gazdag kókusztej

A nagy kedvenc a kókusztej, amely számos receptben a már megszokott módon használható a tehéntej helyett.

Készíts Te is kókusztejet, mert nagyon finom, tápláló és egészséges. 
A kókuszban lévő zsír energiával tölti fel sejtjeinket, rostjai pedig táplálják szervezetünket.

A legízletesebb kókusztejet kókuszdióból készítheted, igaz, kicsit macerás, de megéri.
Viszont ha nincs elég időd, hogy kókuszdióból készíts, de vágysz a kókusztejre, akkor csináld meg gyorsan BANABAN kókusz crunchból.

2 dl crunchot tegyél bele 6 dl 30-40 fokos vízbe, botmixerrel dolgozd össze, hagyd állni 30 percet, majd szűrd át egy laza szövésű textilen. 
Az így készült kókusztej illata, íze finom és kellemes, a színe világosbarna, mivel a BANABAN bio kókusz crunchot a feldolgozás során nem fehérítik, vegyi és adalékanyagokkal sem kezelik.

A crunch természetes módon levegőn szárított kókuszból készül az extra szűz kókuszolaj sajtolását követően ezért nem intenzíven zsíros a belőle készült kókusztej.
Van, aki a zsírszegényebb tejet szereti, viszont ha Te jobban szereted a zsírosabb tejet, akkor a szűrést követően tegyél hozzá 1-2 evőkanálnyi BANABAN kókuszkrémet és újra dolgozd össze egy kicsit a mixerrel. 

hirdetes

A gyerekek szívesebben isszák, ha édesebb a tej, ezért nekik és persze magadnak, ha Te is jobban szereted úgy, lehet tenni bele kókuszcukrot vagy kókusznektár szirupot. 
2 dl kókusztejbe 1-2 teáskanálnyi BANABAN kókuszcukrot vagy szirupot.

A nyári melegben kellemes hűsítő italt készíthetsz, ha jeget is teszel bele vagy lehűtöd.

Az általad készített kókusztejet ízesítheted akár még kakaóval, fahéjjal, vanília kivonattal. A kávédat pedig ízletesebbé teheted kókusztejjel.

Fehérjében gazdag kókusztej

A sportolók többsége általában az intenzív sporttevékenység után az izomzat mihamarabbi regenerálódásának céljából fogyaszt a számára megfelelő proteinkészítményből. A kókusz crunchból készített kókusztejben feloldott proteines ital, nem csak építő jellegű, hanem igazán finom is. 

hirdetes

A kókusz crunch élelmi rostokban és fehérjében rendkívül gazdag, valamint az egészségre jótékony hatású laurinsavat tartalmaz, melyeket szervezetünk könnyen energiává alakít.

A fehérjék fontossága a sportolók táplálkozásában kiemelt hangsúlyt kap, mert az intenzív izommunka okozta izomrost károsodás helyreállításában elsődleges a szerepük. Ezért étrendjük összeállításakor különösen figyelni kell arra, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje tartalmú táplálékot fogyasszanak.

Edzéskor terhelés hatására az éppen edzett izmokban található energiaraktározásért felelős szénhidrátok (glikogén) kiürülnek, valamint az izomzat fehérjeszerkezete sérül, tehát az izmokban fehérje (aminosav) és glikogénhiány lép fel.

Az izmok hatékony építése, erősítése érdekében a sportolók tápláléka jó minőségű, feldolgozatlan, természetes élelmiszerekből áll, amelyek tápértékének (fehérje, szénhidrát, zsír vitaminok és ásványi anyagok) helyes aránya fontos tényező.

Miután leszűrted a tejet a crunchról, a crunch még mindig felhasználható és készíthető vele:
•    turmix, smoothie, shake
•    palacsinta, gofri
•    gyümölcsleves
•    krém, szósz
•    sütemény
•    müzli

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
8 430
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
717 642

Szótár

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Tovább a lexikonra
recept