Álmatlanság - 7 pofonegyszerű tipp, amivel legyőzheted az álmatlanságot

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

CZs
hirdetes

Az elegendő és megfelelő minőségű alvás elengedhetetlen szervezetünk egészséges működéséhez. A legtöbb fogyókúrás életmódprogram is azt javasolja, hogy rendszeresen aludj minimum 8 órát. Persze könnyű azt mondani… A mai rohanó, stresszes hétköznapokban a legnehezebb feladatok egyike, hogy estére megnyugodj, és lehetőleg időben álomra hajtsd a fejed. Íme néhány tipp, amik sokat segíthetnek az álmatlanságon.

Tippek álmatlanság ellen

Már napközben figyelj oda

Ahhoz, hogy tényleg kipihenhessük magunkat, már napközben oda kell figyelnünk arra, hogy mit teszünk, és mit nem teszünk. A délutáni órákban például érdemes már lemondani a kávéról és a teákról is. Talán nehezedre esik majd – főleg, ha napi 2 kávéhoz vagy szokva –, de egy idő után a szervezeted is hozzászokik majd, és nem is fogod annyira hiányolni. Figyelj oda azonban a megfelelő folyadékbevitelre, legyen meg a napi 2-3 liter tiszta, szénsavmentes víz egész napra elosztva.

 

Az étkezések is számítanak

Ugyan azonnal elálmosodunk, ha jól degeszre esszük magunkat, az legkevésbé sem járul hozzá a pihentető alváshoz. Próbálj délután, kora este enni utoljára, de akkor is figyelj oda rá, hogy könnyű, könnyedén emészthető ételeket fogyassz. Legyen az egy saláta, egy kis sajt, sonka és zöldség, vagy csak egy shake. A lényeg, hogy ne terheld le a gyomrod, ha már közeledik a lefekvés ideje.

hirdetes

 

Tartsd alacsonyan a stresszszinted

Ez a tipp az egész napodra vonatkozik. Tudatosan figyelj oda rá, hogy ne kapd fel a vizet minden apróságon, és ne forrongj rajta órákon át. Ha odafigyelsz, nagy levegőt veszel és átgondolod, valójában megéri-e stresszelni az adott problémán és akadályon, rájössz majd, hogy legkevésbé sem. A lényeg a tudatosság, hogy ne engedd, hogy eluralkodjon rajtad a pánik, csakmert a főnököd óriási feladatod bíz rád rövid határidővel, vagy mert a gyerkőc éppen hisztisebb a szokottnál, esetleg otthon egy halom házimunka vár rád. Hidd el, minden hozzállás kérdése. Bízz magadban, és ahelyett, hogy kétségbeesnél, inkább eltökélten kezdd el megoldani az adott szituációt.

 

Számos praktika létezik a stressz leküzdésére. Számolj el tízig, gondolj valamire, amit szeretsz, idézz fel egy szép emléket, esetleg vedd számba, hogy az adott probléma számít-e majd egy hét, egy hónap, vagy egy év múlva. Ha nemleges választ adsz magadnak erre a kérdésre, te is rá fogsz jönni, hogy nem érdemes rágódni rajta. A lényeg, hogy találd meg azt a praktikát, amitől meg tudsz nyugodni. Tippjeink a következő oldalon folytatódnak, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

2019-05-22

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

Az edzések és az étkezések aránytalanságán kívül az embernek meglepően sok dolog miatt változhat meg a súlya. Például ha valaki gyógyszereket kénytelen szedni, akkor elképzelhető, hogy a mellékhatások közé tartozik, hogy felszed néhány extra kilót.

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

A legjobb lábgyakorlatok, amelyek nem terhelik a térdet

2019-05-23

A legjobb lábgyakorlatok, amelyek nem terhelik a térdet

A térd fájdalom gyakori panasz, amely minden korosztályt érinti. Akár sérülés miatt fáj, akár a túlzott terhelés miatt, olyan orvosi problémákat okozhat, mint az ízületi gyulladás. A térd fájdalom a szokásos tevékenységek miatt elhúzódhat és korlátozhatja az edzést is.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
150 286
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 069 375
Közösség

Szótár

Diabetes mellitus

A szénhidrát anyagcsere krónikus betegsége, a normális inzulin működészavara következtében... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 162

Átlagos értékelés: 5.0