notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szüntesd meg a fájdalmaid természetes módon! 7 tipp a fájdalomcsillapításhoz

7 tipp a természetes fájdalomcsillapításhoz

SzSz
hirdetes

Fájdalomcsillapítás természetesen

Kerüljük a gyulladást elősegítő élelmiszereket


Mivel a fájdalom és a gyulladás általában kéz a kézben jár, a gyulladás megszüntetése segíthet a fájdalom enyhítésében. A cukor, a glutén, a finomított liszt, a feldolgozott élelmiszerek és cukros italok kivonásával sokat javíthatunk szervezetünk állapotán. Ami az alkoholt illeti, pár pohár termelői bortól nem lesz bajunk, azonban figyeljünk arra, hogy minőségi legyen. 

 

 

Egyél több természetes fájdalomcsillapítót


Nem meglepő, hogy a friss, teljes élelmiszerek, amelyek szerves forrásokból vagy a mezőgazdasági termelők piacain. több fájdalomcsillapító tápanyagot és vegyületet tartalmaznak, mint a feldolgozott élelmiszerek. Amikor a fájdalom gyakori probléma, az étkezés még fontosabbá válik. Kulcsfontosságú a gyulladás elnyomása a kéntartalmú zöldségek segítségével. Együnk minél több fokhagymát, hagymát, mogyoróhagymát és metélőhagymás ételeket, valamint olyan zöldségeket, mint a brokkoli és a karfiol, amelyek gyulladáscsökkentő hatása még erősebbek. 

hirdetes

 

 

Fűszerekkel a fájdalom ellen


Nem csak ízletes, de egészséges fájdalomcsillapítást is alkalmazhatunk. Melyik fűszer miért jó? 

  • A frissen őrölt fekete bors pikánssá teszi az ételt, és rendkívül jó gyulladásgátló. 
  • hirdetes
  • A gyömbér igazán különleges fűszer csípőssége miatt, és segíthet a migrén csillapításában (szinte ugyanolyan hatékonyan, mint a drága migrénes gyógyszerek, amelyek szédülést és emésztési zavarokat okozhatnak).
  • A kurkuma fő összetevője a kurkumin olyan hatásos, mint az ibuprofen tartalmú gyógyszerek, azonban a kurkuma nem károsítja a beleket, mint a gyógyszerek. 
  • A borsmenta egy 2011-es tanulmány szerint különösen jó a bélgyulladásos megbetegedések ellen, így hasznosnak bizonyul az IBS-ben szenvedők számára. A prosztaglandinok felszabadulását, a menstruációs fájdalom kulcsszereplőit is befolyásolja, így a nehezebb napokon is jó választás lehet a borsmentatea. 

 

 

Mozgás


A krónikus vagy időszakos fájdalommal szenvedők esetén a testmozgás jó módja lehet a fájdalom csillapítására. Ha tényleg nincs időd lemenni az edzőterembe, valamilyen mozgást akkor is érdemes beiktatnod a mindennapjaidba. A legkönnyebben beépíthető mozgásforma a futás, biciklizés, és a különböző jóga fajták. Ezek finoman megnyújtják és erősítik az izmokat. A legjobb mozgásforma a fájdalomcsillapításra tanulmányok szerint azonban a tai chi. Számos tanulmány kimutatta, hogy a tai chi nyugodt üteme ellenére rendkívül hatékony fájdalomcsillapításra és a hangulat javítására egyaránt. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
307 669
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 432 056
Közösség

Szótár

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Finn szauna

  Alapvető jellemzője a magas hőmérséklet, 80 Celsius fok, alacsony páratartalommal... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 4.7