notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 ok, amiért a meztelenül alvók egészségesebbek és boldogabbak

hirdetes

7 ok, amiért a meztelenül alvók egészségesebbek és boldogabbak

Puskás Rékka

Tudtad, hogy a ruha nélküli alvás boldogabb kapcsolatokhoz és általánosságban jobb fizikai és szellemi egészséghez vezet? Mégis csak nagyon kevesen használják ki ennek az alvásnak az előnyeit. Az Egyesült Államokban például egy néhány évvel ezelőtt folytatott felmérés során kiderült, hogy csupán az emberek 8%-a alszik ruhák nélkül. Nem is szaporítanánk tovább a szót – íme 7 ok, amiért jobban teszed, ha mindenféle éjszakai öltözék nélkül alszol el!

Te hogyan alszol?

1. Javul az alvás minősége

Habár sokan szívesebben bugyolálják magukat vastag ruha-, és takarórétegekbe, nem egy kutatás mutatta már ki, hogy a hűvösebb körülményekben folytatott alvás pihentetőbb hatással bír. Ezt az állítást többek között az UniSA alvás tanulmányozó tudományos központja is alátámasztja. A központ szerint a testnek muszáj lecsökkentenie belső hőmérsékletét ahhoz, hogy gond nélkül álomba szenderülhessünk. Ha ez nem történik meg, az álmatlansághoz vezethet. Az Amszterdami Egyetem kutatói szerint a bőr hőmérséklete befolyásolja, hogy milyen mélyen alszik az ember – ha a bőr hőmérséklete csökken, akkor ritkábban ébredünk fel éjszakánként.

2. Ragyogó bőr és csillogó haj

 

Alvás közben testünk két fontos öregedésgátló hormon szabályozásával foglalkozik – ezek a melationin és a növekedési hormon. Azonban a fokozott éjszakai testhőmérséklet korlátozza ezek termelődését. A melatonin egy nagyon erőteljes hormon, ami valójában elősegíti más hormonok szabályozását. Éppen ezért számos oka van, amiért a melatonin szabályozás rendkívül fontos, ennek hiánya ugyanis nem csak külsőnkön látszik meg, de jólétérzetünket is negatívan befolyásolhatja. A melatonin ezen kívül a szervezet természetes cirkadián ritmusát – a belső 24-órás óránk – is szabályozza, tovább befolyásolva ezzel, hogy mikor tudunk elaludni és mikor ébredünk fel.

hirdetes

A növekedési hormonok a sejtek újratermeléséért és regenerálódásáért felelősek, így fontos szerepet játszanak a bőr tisztán tartásában illetve a haj minőségének javításában is. Ezen kívül hozzájárulnak még a csontok megerősödéséhez és ásványosodásához, növelik az izomtömeget és stimulálják az immunrendszert is – a növekedési hormon ennél még jóval többért is felelős, de jelentősége már ennyiből is egyértelmű kell, hogy legyen. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

3. Kevesebb stressz

A stressz negatív hatásait oldalakon keresztül ecsetelhetnénk, de az immunrendszer gyengülése, a tanulás hatékonyságának csökkenése, a vércukorszint felborulása, illetve a depresszió, elhízás és cukorbetegség kialakulásának fokozott veszélye már így röviden is eléggé ijesztően hangzik. Mint minden más hormon, úgy a kortizol (stresszhormon) is alvás közben kerül szabályozásra. Minél jobb az alvás minősége, a szervezet annál hatékonyabban képes visszaállítani az ideális kortizolszintet. Ha ez sikeresen megtörténik éjszakánként, akkor könnyebben kezelhetjük azokat a stresszhelyzeteket, amelyekkel nap közben találkozunk.

Több kutatás is kimutatta, hogy az alváshiány hozzájárul a kortizolszint megnöveléséhez, ami az alvás minőségének romlásához vezet, egy ördögi körbe taszítva ezzel az embereket. Ez természetesen enyhíthető, ha az ember ruhák nélkül alszik, hiszen – ahogy azt már az előbb is olvashattuk – ez javítja az alvás minőségét, így reggelente jobb közérzettel és a napi kihívásokra felkészültebben ébredhet az ember.

Még nincs vége, a következő odlalon további okokról olvashatsz! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Csipkebogyó

Latin neve: Rosa canina   Eredete, élőhelye   Európától Közép-Ázsiáig... Tovább

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Tovább a lexikonra
alvás egészség egészséges életmód életmód szépség