Tojáshelyettesítés: ez az 5 élelmiszer bármely étel esetén megállja a helyét

5 tojáshelyettesítő vegánoknak és tojásallergiásoknak

SzSz
hirdetes

Manapság egyre több embernél alakul ki ételintolerancia a tojásra vagy a tojásfehérjére. Esetükben igen nehéz az étkezés, hiszen rengeteg termékben használnak tojást. Nem csak a feldolgozott élelmiszerek esetén nehéz elkerülni a tojást, de az otthon elkészített sütemények, receptek többsége is tartalmazza a hozzávalót. De mivel helyettesíthető a tojás? 

Tojáshelyettesítők

Ma már nincs annyira nehéz dolgunk egyes élelmiszerek helyettesítése kapcsán, és nincs ez másként a tojással sem. Bár úgy tűnhet tojásmentes életet élni nem a legegyszerűbb feladat, mégis találunk rá számos módszert, amivel helyettesíthetjük. Ha emiatt nem készítetted el mostanában kedvenc süteményedet vagy ételedet, akkor itt az ideje, hogy újra nekiállj! 

 

 

Egy példa: A hagyományos tejet például könnyen helyettesíthetjük bármilyen növényi tejjel, legyen az mandula, kókusz, vagy zabtej. A tojásra is találunk egyszerű megoldásokat. A tojás célja általában a legtöbb recept esetén, hogy összefogja a tésztát, vagy térfogatot növeljen. Ma már kapható a boltban tojáshelyettesítő por, de alternatív élelmiszerekből egyaránt készíthetünk olyan keveréket, amelyet tojás helyett használhatunk fel az adott receptben. 

 

 

Chia mag


Használjunk egy evőkanál chia magot és áztassuk be 3 evőkanál vízbe. Néhány perc elteltével a keverék tojásszerűvé válik. Ezek a magok tele vannak omega-3 zsírsavakkal, amelyek támogatják az egészséges anyagcsere folyamatokat, és növelik az energiaszintet is. Tökéletesen felhasználhatók bármilyen süteménybe tojáshelyettesítőnek. 

hirdetes

 

 

Banán


A recept típusától függően a banán nagyszerű tojáshelyettesítő lehet. Nem csak kizárhatjuk vele a tojást, de süteményekbe használva csökkenthetjük a használt cukor mennyiségét a banán alapvető édessége miatt. Egy villával összetört banán körülbelül 2 db tojásnak felel meg. 

 

 

Lenmag 


1 evőkanál finomra őrölt lenmagot keverjünk össze 3 evőkanál vízzel. Ez kiváló kötőanyagot biztosít, amely gazdag mikro-tápanyagokban, élelmi rostokban és B1-vitaminban is. A lenmaggal nagyszerűen kiegészíthetjük a süteményeket, tésztákat, mivel íze hasonlít a dióéhoz.

 

 

Natúr tofu 


A tofu nem csak gluténmentes, de alacsony kalóriatartalmú is egyben. Tökéletes tojáshelyettesítő lehet egy negyed csésze pépesített tofu szinte bármilyen ételbe. Mivel ízetlen, felhasználhatjuk sós és édes receptekben egyaránt, és kiváló térfogatnövelő is egyben. 

 

 

Növényi joghurt 


A szója vagy a kókuszjoghurt is könnyen alkalmazható tojáshelyettesítésre. Egy tojás helyettesítésére körülbelül fél csésze elegendő. Figyeljünk azonban oda arra, hogy milyen sűrűségű a termék, hiszen, ha túl sokat használunk belőle, akkor az ételünk híg lehet a nagy nedvességtartalma miatt. A joghurt remek fehérjeforrás lehet étrendünkben, így a tojást tökéletesen pótolja. 

 

 

Bármelyik verziót választjuk is a tojás helyettesítésére, azok extra egészségügyi előnnyel is járnak. Nem csak tápanyagban gazdagok a fent leírt alternatívák, de remekül alkalmazhatók szinte bármilyen étel elkészítésénél. A lényeg a kreativitásunkon múlik, és a kísérletezésen. Az alábbi helyettesítőket nem csak ételallergiások, de vegánok egyaránt felhasználhatják ételeik elkészítésekor. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ínycsiklandó receptek spárgából 480 kalória alatt!

2019-05-22

Ínycsiklandó receptek spárgából 480 kalória alatt!

A közönséges spárga tele van K- és B1-vitaminokkal, illetve egy nagy adag kalciumot, fehérjét, és rostot is hozzáad az étkezésekhez. Habár kiváló köretként más fogások mellé, nem egy olyan recept is létezik, amelyek kifejezetten erre a hasznos zöldségre épülnek fel.

Lehet egészséges a kenyér?

2019-05-22

Lehet egészséges a kenyér?

Sokan, amikor úgy döntenek, hogy egészségesebb életmódra térnek, az egyik első dolog, amit félretesznek, az a kenyér. Ezt a döntésüket arra alapozzák, hogy a szénhidrátok (különösen a kenyér) nélkülözésével egészségesebbé válhatnak, azonban ez óriási tévedés.

5 almás pite ihlette édességrecept 300 kalória alatt

2019-05-22

5 almás pite ihlette édességrecept 300 kalória alatt

Az almákat a legegészségesebb gyümölcsök között tartják számon – tele vannak a kvercetin nevű antioxidánssal, ami segíthet a gyulladások enyhítésében, és a vérnyomás csökkentésében is. Ha mindez nem lenne elég, az almák elképesztően finomak, akárcsak a belőlük készített desszertek is.

Isteni joghurt receptek a kiegyensúlyozott táplálkozásért

2019-05-21

Isteni joghurt receptek a kiegyensúlyozott táplálkozásért

Diétás joghurt receptek: íme a legfinomabb joghurtok receptekkel, amik hozzájárulnak a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. Készítsd el te is ezeket a joghurtokat.

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

2019-05-16

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

Kókusztej, de miért? Valóban egészséges? Tényleg megéri duplaannyit költeni rá, mint a hagyományos tehéntejre? Tiszta vizet öntünk a pohárba, rávilágítunk, hogy valójában egészséges-e a kókusztej.

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

2019-05-13

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

A glutén a fehérjék egy csoportja, amely olyan gabonafélékben található meg, mint a búza, az árpa és a rozs. Egyre több ember szenved gluténérzékenységben, azonban általánosan elmondható, hogy mindenki jól jár, ha elhagyja étrendjéből a gluténtartalmú élelmiszereket. De hogyan tedd meg ezt?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

Cellulit

  A cellulit vagy más néven narancsbőr a bőr göröngyös, narancshéjra emlékeztető... Tovább

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 77

Átlagos értékelés: 4.7