notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit egyek, ha édességre vágyok? Egészséges tippek, a cukor elkerülésére!

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

SzSz
hirdetes

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Vagy csak napközben jól esne valami ebéd után. Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Édesség helyett

Ha mindig elcsábulsz ezeknek a vágyakozásoknak, sajnos szabotálhatod vele a diétádat és akár elhízáshoz is vezethetnek a kis csalások. Amennyiben oda szeretnél figyelni, hogy ne vigyél be felesleges kalóriákat és sok cukrot se fogyassz, akkor ez az 5 tipp segíteni fog, hogyan kerüld el ezt. 

 

 

Egyél friss gyümölcsöt


Mielőtt bármilyen édességre is rákapnál, inkább egyél egy kis friss gyümölcsöt, amely természetes cukrot tartalmaz. Bár a cukor kémiailag ugyanaz, a gyümölcsök tele vannak vitaminnal, ásványi anyagokkal és rostokkal, amelyek segítenek a telítettség érzését kelteni. A gyümölcs sokkal jobban kielégítheti édesség utáni vágyadat, és nem is bűnözöl vele. Egyél egy almát, vagy friss bogyós gyümölcsöket felvágva, máris olyan, mintha nassolnál. 

 

 


Újjítsd meg kedvenc desszerted


Lehetséges, hogy kedvenc desszerted egészséges receptje már régen elérhető valahol az interneten. Ha mégsem, pár egyszerű trükkel könnyen elkészítheted és átalakíthatod Te magad is egészséges verzióra. Például, szereted a fagylaltot? Törj össze egy fagyasztott banánt egy tálban, és készen is van a fagyi egészséges kivitelben, alacsony kalóriatartalommal, magas kálium és rosttartalom mellett. A hagyományos süteményekbe fehér liszt helyett használhatsz zabpehelylisztet vagy bármilyen alternatív lisztet, amelynek jók a tápanyag értékei. Cukor helyett pedig édesítőt. Ezzel máris csökkentetted a desszert kalóriaértékét, és az alakod is meghálálja. 

hirdetes

 

 

Igyál turmixot


Az édesség utáni vágy kielégítéséhez tökéletes megoldás lehet, ha készítesz magadnak egy turmixot. Friss vagy fagyasztott gyümölcsöt felhasználva, hozzáadva egy kis növényi tejet vagy görög joghurtot, édesítőt máris elkészíthetsz egy egészséges ugyanakkor kellően édes turmixot. A turmix esetén nem csak édesség utáni vágyadat tudod kielégíteni, de telítettség érzetet is fog okozni, így éhes sem leszel egy ideig. Pluszban, ha adsz hozzá egy kis fehérjeport a turmixhoz, ez a teltségérzet még tovább fog tartani. 

 

hirdetes

 

Számold a napi bevitt cukormennyiséget


Néha könnyű meggyőzni magad arról, hogy egésznap nem ettél semmilyen édességet, amiben cukor volt. Azonban számos étel tartalmaz cukrot, köztük a szeletelt kenyér vagy a tésztaszósz is, sőt még a salátaöntetben is lehet. Ne feledd, hogy bár a cukor az egészséges táplálkozásba beépíthető, nem szükséges a szervezetünk számára. Inkább próbáljunk természetes cukrokat tartalmazó ételeket fogyasztani, mint mesterségesen feldolgozott élelmiszerekben található cukrot. 

 

 

Tervezd meg a napod


A magas glikémiás indexű élelmiszerek a cukor iránti vágyat fokozhatják, így a nap folyamán érdemes előre betervezett étrendet követni. Kerüld a fehér lisztet, kenyeret, az édes süteményeket, a cukros gyümölcsleveket, péksüteményeket, sült krumplit, hogy elkerüld a későbbi farkaséhséget. Ezektől az ételektől a vércukorszinted az egekben lesz azonnal, majd hirtelen vissza fog esni, emiatt leszel nagyon éhes egy óra múlva. Olyan ételeket válassz, amelyek folyamatos telítettség érzését okozzák, megfelelő tápanyagtartalom mellett. 

 

 

Egy kis tervezéssel, előkészítéssel és kreativitással elkerülheted a cukor fogyasztását - és olyan döntéseket hozhatsz, amelyek támogatják hosszú távú céljaid. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
69 953
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 154 868
Közösség

Szótár

Statikus streching

  A statikus gyakorlatokkal már sokkal hatékonyabban fejleszthető az ízületi... Tovább

Gőzfürdő

  A gőzfürdők története az ókori görögökig és rómaiakig vezethető vissza.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 5.0