notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit egyek, ha édességre vágyok? Egészséges tippek, a cukor elkerülésére!

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

SzSz
hirdetes

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Vagy csak napközben jól esne valami ebéd után. Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Édesség helyett

Ha mindig elcsábulsz ezeknek a vágyakozásoknak, sajnos szabotálhatod vele a diétádat és akár elhízáshoz is vezethetnek a kis csalások. Amennyiben oda szeretnél figyelni, hogy ne vigyél be felesleges kalóriákat és sok cukrot se fogyassz, akkor ez az 5 tipp segíteni fog, hogyan kerüld el ezt. 

 

 

Egyél friss gyümölcsöt


Mielőtt bármilyen édességre is rákapnál, inkább egyél egy kis friss gyümölcsöt, amely természetes cukrot tartalmaz. Bár a cukor kémiailag ugyanaz, a gyümölcsök tele vannak vitaminnal, ásványi anyagokkal és rostokkal, amelyek segítenek a telítettség érzését kelteni. A gyümölcs sokkal jobban kielégítheti édesség utáni vágyadat, és nem is bűnözöl vele. Egyél egy almát, vagy friss bogyós gyümölcsöket felvágva, máris olyan, mintha nassolnál. 

 

 


Újjítsd meg kedvenc desszerted


Lehetséges, hogy kedvenc desszerted egészséges receptje már régen elérhető valahol az interneten. Ha mégsem, pár egyszerű trükkel könnyen elkészítheted és átalakíthatod Te magad is egészséges verzióra. Például, szereted a fagylaltot? Törj össze egy fagyasztott banánt egy tálban, és készen is van a fagyi egészséges kivitelben, alacsony kalóriatartalommal, magas kálium és rosttartalom mellett. A hagyományos süteményekbe fehér liszt helyett használhatsz zabpehelylisztet vagy bármilyen alternatív lisztet, amelynek jók a tápanyag értékei. Cukor helyett pedig édesítőt. Ezzel máris csökkentetted a desszert kalóriaértékét, és az alakod is meghálálja. 

hirdetes

 

 

Igyál turmixot


Az édesség utáni vágy kielégítéséhez tökéletes megoldás lehet, ha készítesz magadnak egy turmixot. Friss vagy fagyasztott gyümölcsöt felhasználva, hozzáadva egy kis növényi tejet vagy görög joghurtot, édesítőt máris elkészíthetsz egy egészséges ugyanakkor kellően édes turmixot. A turmix esetén nem csak édesség utáni vágyadat tudod kielégíteni, de telítettség érzetet is fog okozni, így éhes sem leszel egy ideig. Pluszban, ha adsz hozzá egy kis fehérjeport a turmixhoz, ez a teltségérzet még tovább fog tartani. 

 

hirdetes

 

Számold a napi bevitt cukormennyiséget


Néha könnyű meggyőzni magad arról, hogy egésznap nem ettél semmilyen édességet, amiben cukor volt. Azonban számos étel tartalmaz cukrot, köztük a szeletelt kenyér vagy a tésztaszósz is, sőt még a salátaöntetben is lehet. Ne feledd, hogy bár a cukor az egészséges táplálkozásba beépíthető, nem szükséges a szervezetünk számára. Inkább próbáljunk természetes cukrokat tartalmazó ételeket fogyasztani, mint mesterségesen feldolgozott élelmiszerekben található cukrot. 

 

 

Tervezd meg a napod


A magas glikémiás indexű élelmiszerek a cukor iránti vágyat fokozhatják, így a nap folyamán érdemes előre betervezett étrendet követni. Kerüld a fehér lisztet, kenyeret, az édes süteményeket, a cukros gyümölcsleveket, péksüteményeket, sült krumplit, hogy elkerüld a későbbi farkaséhséget. Ezektől az ételektől a vércukorszinted az egekben lesz azonnal, majd hirtelen vissza fog esni, emiatt leszel nagyon éhes egy óra múlva. Olyan ételeket válassz, amelyek folyamatos telítettség érzését okozzák, megfelelő tápanyagtartalom mellett. 

 

 

Egy kis tervezéssel, előkészítéssel és kreativitással elkerülheted a cukor fogyasztását - és olyan döntéseket hozhatsz, amelyek támogatják hosszú távú céljaid. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

2019-07-16

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

Egy nagyléptékű amerikai kutatás szerint azok az idősebb, egészséges súlyú nők, akik a hasuk helyet a combjukra híznak, védettebbek a szívbetegségektől. A kutatók szerint az "alma alakú" nőknek meg kell próbálnia leadni a hasukból és "körte alakúvá" válni.

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

2019-07-13

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az...

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos, gyermekpszichiáter írása.

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

2019-07-12

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

A fogyókúrák, életmódváltások virágkorát éljük, mégis egyre több a túlsúlyos és evési zavarokkal élő. Valóban ennyire akaratgyengék lennénk? Vagy más okuk van a sorozatos kudarcoknak?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Vitamin

A vitamin szerves anyag, ami nélkülözhetetlen a szervezet számára. A vitaminok fontos szerepet... Tovább

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 5.0