notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Diéta, fogyókúra - 5 tipp, amiket ha betartasz, soha többé nem szeged meg a fogyókúrádat

hirdetes

5 tanács, amit ha betartasz, soha többé nem szeged meg a diétádat

CZs

Mi a legnehezebb feladat, ha az ember diétába, fogyókúrába, életmódváltásba kezd? Az új szabályok és előírások maradéktalan betartása. Persze nem arról van szó, ha egyszer-egyszer tartasz egy csalónapot. Cikkünkkel inkább olyanoknak igyekszünk segíteni, akik rendszeresen belebuknak diétájukba már az első napokban újra és újra. 5 olyan tippet hoztunk most nektek, amik végre segítenek kitartani az elhatározásod mellett!

Tippek fogyókúra megszegése ellen

Fektesd le az alapokat

Az első és legfontosabb dolog, hogy határozd meg pontosan milyen keretek között szeretnél mozogni. A szénhidrát- és kalóriabeviteledet szeretnéd csökkenteni? Egyébként sem fogyasztasz ezekből sokat, de jobb lenne, ha több fehérjét vinnél a szervezetedbe? Érdemes már a kezdetekkor dokumentálni az étkezések számát, a legfontosabb alapanyagokat, a szükséges folyadékbevitel mennyiségét, és így tovább. Mindemellett érdemes átgondolnod azt is, hogy pontosan hány kg-tól, vagy cm-től szeretnél megszabadulni.

A legjobb az, ha hétről hétre előre megtervezed az étrendedet. Csak egy-két órát kell rászánnod, de ennek köszönhetően biztosan nem fogod azon kapni magad, hogy a konyha közepén állsz tanácstalanul, és igyekszel valami egészségeset fogyasztani vacsorára, de ötleted sincs, mi legyen az. Így könnyebbé válik az alapanyagok beszerzése is, ráadásul nagyobb valószínűséggel tudod majd betartani a saját magad, vagy egy szakember által felállított szabályokat.

hirdetes

Gondoskodj a motivációról

Mindenkit motivál valami, találd meg, mi az, ami téged. Keress olyan fotókat, amik az általad elképzelt ideális testsúlyú modellekről készültek. Ha van régebbi képed, ahol elégedett voltál a külsőddel, szedd elő, és tedd minél láthatóbb helyre. A lényeg, hogy folyamatosan szem előtt legyen az, ami igazi löketet ad a diétádhoz, és ami megakadályozza, hogy este a TV előtt lecsússzon egy zacskó chips.

Fontos, hogy ne állíts fel irreális elvárásokat magaddal szemben, hiszen az legtöbb esetben csalódottságot szül, aminek a vége az eredménytelenség, és a sehová sem mozduló testsúly lesz. Haladj apró lépésekben. Hidd el, ha már látod magadon a változást, az adja csak meg az igazi motivációt.

hirdetes

Jutalmazd meg magad

Ha pontosan megfogalmaztad a céljaidat, lefektetted a szabályokat, és némi motivációval is felruháztad a diéta-projektet, itt az ideje, hogy kitaláld, mivel jutalmazd magad, ha sikerül elérned egy apróbb, vagy nagyobb célt. Ha úgy érzed, hogy egy csalónap a diéta folyamatos megszegését eredményezné, akkor találj ki valami mást. Szervezz egy közös estét a barátokkal, vegyél ki egy szabadnapot a munkahelyeden, és csináld azt, amit szeretsz. A következő oldalon tippjeink folytatódnak, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Diabetes mellitus

A szénhidrát anyagcsere krónikus betegsége, a normális inzulin működészavara következtében... Tovább

Súlyzós edzés

  A súlyzós edzés lényege, hogy stimuláljuk az izmokat arra, hogy tápanyagokat vegyenek... Tovább

Tovább a lexikonra