5 hatékony diétás étrend, amely valóban működik!

Az 5 leghatékonyabb diétás étrend

SzSz
hirdetes

A 2019-es strandszezonra még nem késő felkészülni, hiszen étrend-életmód váltással könnyedén megszabadulhatunk a kívánt feleslegtől. A következő öt étrend tökéletes megoldás lehet az egészséges életmódváltáshoz és biztosak lehetünk abban, hogy ezek valóban működnek. Az alábbiakban felsorolt diéták részleteit ismertetjük, elmagyarázzuk hogyan kövesd őket, mik az előnyeik és a hátrányaik. 

Diétás étrendek

Paleo diéta


Mi is ez?


A paleo diéta egyik alappillére, hogy úgy étkezz, ahogyan az ősemberek. Egyszerűen ez az jelenti, hogy csak természetes alapanyagú ételek egyél és kerüld a feldolgozott élelmiszereket. Erre az életmódra és táplálkozásra jellemző a sovány húsok, friss halak, gyümölcsök, zöldségek, diófélék és különböző magvak fogyasztása.  

 

 

Előnyei


Ennél az étrendnél nem kell a kalóriákat számolni, így könnyű követni és gyakran egyből megindul a fogyás, amint megkezdik ezt a fajta diétát. A paleo étrendet követők jobban tudtában vannak annak, hogy mennyi feldolgozott élelmiszert használunk, és hogyan tudunk alkalmazkodni a nyers és finomítatlan élelmiszerekhez. 

 

 

Hátrányai


A Paleo diéta nem tartalmaz sok élelmiszercsoportot, például tejtermékeket, hüvelyeseket, gabonát és babot, amelyek mindegyike sok tápanyagot biztosíthat. Ez a táplálkozás magába foglalja a bőséges húsfogyasztást, amely nemcsak drága, hanem egyre több bizonyíték mutatható ki arra, hogy a növényi táplálkozásra való áttérés és az állati termékek fogyasztásának csökkentése rendkívül előnyös lehet az egészségre. Ez az étrend nem a vegetáriánusok vagy a vegánok számára előnyös!

hirdetes

 

 

Keto diéta


Mi ez?


A Keto diéta olyan táplálkozáss, amely nagy zsírtartalmú és alacsony szénhidráttartalmú ételekből áll. Az étrend alapja, hogy a napi kalória 75% -át zsírok, 20% -át fehérjék, és mindössze 5% -át szénhidrátok alkotják. Ez a táplálkozási rendszer valójában egy metabolikus állapotot vált ki a szervezetben, úgynevezett „ketózist”. Ez egy olyan folyamat, ahol a szervezet energiával kezd szénhidrátok helyett zsírt égetni, mert egyszerűen nem kap elegendő mennyiséget. Amikor a test nem tud szénhidrátból energiát beszerezni, akkor a zsírsavak ketonokká alakulnak át, amelyek alternatív energiaforrások. A ketonok csökkentik az étvágyat és többek között beindítják a fogyást.

 

 

Előnyei

A diéta mellett gyors fogyás fog bekövetkezi, hiszen étvágycsökkenés is megfigyelhető a magas zsírtartalmú ételeknek köszönhetően. 

 

 

Hátrányai


A keto étrend nem túl kiegyensúlyozott. Nagyon alacsony a szénhidrátbevitel, ami alacsony vércukorszintet okozhat, így a diéta alatt gyengének érezheti magát az ember, vagy fejfájást, influenzaszerű tüneteket, cukorvágyat és izomgörcsöket okoz.

 

Ez az étrend is fehérjében alacsony, ami izomvesztést okozhat. A zöldség mennyisége ebben az étrendben alacsony, így alacsonyabb a vitamin-, ásvány- és rostbevitel, ami hozzájárulhat a rossz egészségi állapothoz és a lassú emésztéshez.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

B9-vitamin

Szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak,... Tovább

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 220

Átlagos értékelés: 4.9