notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így kezeld a tüneteket

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy

FO
hirdetes

Hiszed vagy nem, a stressz egy új függőség, és sajnos sokan nem veszik észre, hanem hagyják, hogy ez a függőség növekedjen és végül eluralkodjon az egész életükön. Ha érzelmileg stresszes életmódtól függsz, az adrenalin és a kortizol folyamatosan veszélyesen magas szinten pörög a testedben. Ezáltal nem csak másokat, de saját magadat is betegíted. Mutatjuk mi az az 5 leggyakoribb jel, amitől biztosan tudod, hogy stresszfüggő vagy, vagy valaki a környezetedben az.

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így változtass rajta

 

Míg a stressz időnként jó dolog, mivel a mindennapi élet része, addig ugyanúgy káros is az általános jólétünkre. Íme néhány intő jel, hogy segítsen felismerni a problémát, és végre elkezdjünk foglalkozni vele. 

 

Ha a stressz átveszi fölöttünk az érzelmi irányítást, akkor egyszerűen feladjuk magunkat, figyelmen kívül hagyjuk más emberek érzéseit, és nagy nyomást gyakorolunk mindenre annak érdekében, hogy megtapasztaljuk az intenzív stressz okozta érzelmi kirohanásokat. Ez azonban egyáltalán nem egészséges, szóval itt az ideje, hogy megállítsuk. Ne feledd, az élet stressz nélkül sokkal boldogabb!

 

1.    Állandóan a jövődön aggódsz

 

A jövőn való állandó aggodalmaskodás az egyik aggasztó jele annak, amelye arra figyelmeztet, hogy szó szerint szenvedélyesen szereted ha feszültség van körülötted. Tudod, hogy lehetséges terveket készíteni a jövőre, de nem tudod megjósolni, hogy mi lesz a következő pillanatban. Ha valami, amit megpróbálsz megjósolni vagy előre tervezni nem történik meg, akkor az még nagyobb stresszhez vezet. Talán itt az ideje megtanulni, hogyan kell élvezni a jelen pillanatot, és nem mindig a múlt vagy a jövő felé tekintgetni.

 

2.    Állandóan feszültséget generálsz magad körül

 

Mindig későn érsz be a munkahelyedre, vagy állandóan halogatod a dolgaidat, ezért mindent meg kell tenned ahhoz, hogy a határidő letelte előtt utolérd magad. Nem számít, mit csinálsz, vagy hová mész, mindig okozol magadnak és a környezetednek néhány feszült pillanatot ezek miatt. Inkább egy rendezett ütemterv kéne neked, akár egy jól tervezhető határidőnapló, vagy valami ami érdekes, és nem túl unalmas a számodra.

hirdetes
 

 

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így változtass rajta

 

hirdetes

 

3.    Számolod a másodperceket

 

Annak ellenére, hogy vannak olyan napok, amikor minden perc számít, ha érzelmileg szenvedélybetegek vagyunk, akkor minden másodpercet számon tartasz, amikor nem csinálsz semmit. Aggódni kezdesz, amikor a kávézóban várod, hogy elkészüljön a kávéd, vagy ha várnod kell a liftre az irodában. Igen, minden másodperc értékes, de érdemes lenne beismerni, hogy ez már beteges. Minek kell állandóan aggódni valamin, vagy idegeskedni, amin úgysem változtathatsz? Mert a lift nem lesz gyorsabb a kedvedért, és a kávé is ugyanolyan gyorsan jött le ma, mint tegnap. Ne dühöngj és légy türelmesebb, ettől amúgy is sokkal jobban fogod magad érezni.

 

4.    Türelmetlen vagy másokkal szemben

 

Akár szülő, munkavállaló vagy munkaadó vagy, a stressz mindig az életünk szerves része, de neked lassan már a legjobb barátod. Feszültséget viszel az összes kapcsolatodba, arra vársz, hogy mások megoldjanak helyetted mindent, de közben dühös leszel, mert ha valaki másként csinált valamit, mint ahogy azt te elképzelted, akkor az már nem is lehet jó és robbansz.

 

5.    Imádod és élvezed a drámát

 

Ha nem sikerül saját magad által megteremteni a drámát, akkor megkeresed azt, akármiben is legyen. Feszültségfüggőként problémáid vannak a nyugodt élettel, mert egyszerűen nem tudsz mit kezdeni magaddal és a helyzettel. Nincs semmi, amin hisztizni, duzzogni, vagy veszekedni lehetne, nincs probléma, amit meg kéne oldani. Ez persze újabb feszültséget szül abban, akinek van hajlama arra, hogy drámázzon bármilyen hétköznapi helyzeten, ezáltal célirányosan elkezdi keresni azt, hogy mibe köthet bele, hogy élvezhesse ezt a pillanatot. Gondolj arra, mennyi időt töltesz el ezalatt azzal, hogy harcolsz a többiekkel a semmi miatt, vagy kiabálsz a gyermekeiddel, mert elfelejtik kitakarítani a szobájukat, vagy bevetni az ágyukat. Még ha minden tökéletes is, vagy tényleg csak egy apró dolog van, ami nem úgy alakult, ahogy azt te akartad, te megtalálod az okot a drámára.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
48 971
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 133 886
Közösség

Szótár

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 243

Átlagos értékelés: 4.7