5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így kezeld a tüneteket

hirdetes

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy

FO
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Hiszed vagy nem, a stressz egy új függőség, és sajnos sokan nem veszik észre, hanem hagyják, hogy ez a függőség növekedjen és végül eluralkodjon az egész életükön. Ha érzelmileg stresszes életmódtól függsz, az adrenalin és a kortizol folyamatosan veszélyesen magas szinten pörög a testedben. Ezáltal nem csak másokat, de saját magadat is betegíted. Mutatjuk mi az az 5 leggyakoribb jel, amitől biztosan tudod, hogy stresszfüggő vagy, vagy valaki a környezetedben az.

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így változtass rajta

 

Míg a stressz időnként jó dolog, mivel a mindennapi élet része, addig ugyanúgy káros is az általános jólétünkre. Íme néhány intő jel, hogy segítsen felismerni a problémát, és végre elkezdjünk foglalkozni vele. 

 

Ha a stressz átveszi fölöttünk az érzelmi irányítást, akkor egyszerűen feladjuk magunkat, figyelmen kívül hagyjuk más emberek érzéseit, és nagy nyomást gyakorolunk mindenre annak érdekében, hogy megtapasztaljuk az intenzív stressz okozta érzelmi kirohanásokat. Ez azonban egyáltalán nem egészséges, szóval itt az ideje, hogy megállítsuk. Ne feledd, az élet stressz nélkül sokkal boldogabb!

 

1.    Állandóan a jövődön aggódsz

 

A jövőn való állandó aggodalmaskodás az egyik aggasztó jele annak, amelye arra figyelmeztet, hogy szó szerint szenvedélyesen szereted ha feszültség van körülötted. Tudod, hogy lehetséges terveket készíteni a jövőre, de nem tudod megjósolni, hogy mi lesz a következő pillanatban. Ha valami, amit megpróbálsz megjósolni vagy előre tervezni nem történik meg, akkor az még nagyobb stresszhez vezet. Talán itt az ideje megtanulni, hogyan kell élvezni a jelen pillanatot, és nem mindig a múlt vagy a jövő felé tekintgetni.

 

2.    Állandóan feszültséget generálsz magad körül

 

Mindig későn érsz be a munkahelyedre, vagy állandóan halogatod a dolgaidat, ezért mindent meg kell tenned ahhoz, hogy a határidő letelte előtt utolérd magad. Nem számít, mit csinálsz, vagy hová mész, mindig okozol magadnak és a környezetednek néhány feszült pillanatot ezek miatt. Inkább egy rendezett ütemterv kéne neked, akár egy jól tervezhető határidőnapló, vagy valami ami érdekes, és nem túl unalmas a számodra.

hirdetes
 

Lapozz tovább és ismerd fel az összes jelet!

 

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így változtass rajta

 

 

3.    Számolod a másodperceket

 

Annak ellenére, hogy vannak olyan napok, amikor minden perc számít, ha érzelmileg szenvedélybetegek vagyunk, akkor minden másodpercet számon tartasz, amikor nem csinálsz semmit. Aggódni kezdesz, amikor a kávézóban várod, hogy elkészüljön a kávéd, vagy ha várnod kell a liftre az irodában. Igen, minden másodperc értékes, de érdemes lenne beismerni, hogy ez már beteges. Minek kell állandóan aggódni valamin, vagy idegeskedni, amin úgysem változtathatsz? Mert a lift nem lesz gyorsabb a kedvedért, és a kávé is ugyanolyan gyorsan jött le ma, mint tegnap. Ne dühöngj és légy türelmesebb, ettől amúgy is sokkal jobban fogod magad érezni.

 

4.    Türelmetlen vagy másokkal szemben

 

Akár szülő, munkavállaló vagy munkaadó vagy, a stressz mindig az életünk szerves része, de neked lassan már a legjobb barátod. Feszültséget viszel az összes kapcsolatodba, arra vársz, hogy mások megoldjanak helyetted mindent, de közben dühös leszel, mert ha valaki másként csinált valamit, mint ahogy azt te elképzelted, akkor az már nem is lehet jó és robbansz.

hirdetes

 

5.    Imádod és élvezed a drámát

 

Ha nem sikerül saját magad által megteremteni a drámát, akkor megkeresed azt, akármiben is legyen. Feszültségfüggőként problémáid vannak a nyugodt élettel, mert egyszerűen nem tudsz mit kezdeni magaddal és a helyzettel. Nincs semmi, amin hisztizni, duzzogni, vagy veszekedni lehetne, nincs probléma, amit meg kéne oldani. Ez persze újabb feszültséget szül abban, akinek van hajlama arra, hogy drámázzon bármilyen hétköznapi helyzeten, ezáltal célirányosan elkezdi keresni azt, hogy mibe köthet bele, hogy élvezhesse ezt a pillanatot. Gondolj arra, mennyi időt töltesz el ezalatt azzal, hogy harcolsz a többiekkel a semmi miatt, vagy kiabálsz a gyermekeiddel, mert elfelejtik kitakarítani a szobájukat, vagy bevetni az ágyukat. Még ha minden tökéletes is, vagy tényleg csak egy apró dolog van, ami nem úgy alakult, ahogy azt te akartad, te megtalálod az okot a drámára.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
betegség egészséges életmód életmód lelki egészség stressz

Szótár

Snatch (Szakítás)

A szakítás a világ legjobb erő-állóképesség gyakorlat.   „Az amerikai University of... Tovább

Szorító

  A tárcsák után a rúdra helyezhető eszköz, mely a tárcsák lecsúszását akadályozza... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 247

Átlagos értékelés: 4.9