notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így kezeld a tüneteket

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy

FO
hirdetes

Hiszed vagy nem, a stressz egy új függőség, és sajnos sokan nem veszik észre, hanem hagyják, hogy ez a függőség növekedjen és végül eluralkodjon az egész életükön. Ha érzelmileg stresszes életmódtól függsz, az adrenalin és a kortizol folyamatosan veszélyesen magas szinten pörög a testedben. Ezáltal nem csak másokat, de saját magadat is betegíted. Mutatjuk mi az az 5 leggyakoribb jel, amitől biztosan tudod, hogy stresszfüggő vagy, vagy valaki a környezetedben az.

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így változtass rajta

 

Míg a stressz időnként jó dolog, mivel a mindennapi élet része, addig ugyanúgy káros is az általános jólétünkre. Íme néhány intő jel, hogy segítsen felismerni a problémát, és végre elkezdjünk foglalkozni vele. 

 

Ha a stressz átveszi fölöttünk az érzelmi irányítást, akkor egyszerűen feladjuk magunkat, figyelmen kívül hagyjuk más emberek érzéseit, és nagy nyomást gyakorolunk mindenre annak érdekében, hogy megtapasztaljuk az intenzív stressz okozta érzelmi kirohanásokat. Ez azonban egyáltalán nem egészséges, szóval itt az ideje, hogy megállítsuk. Ne feledd, az élet stressz nélkül sokkal boldogabb!

 

1.    Állandóan a jövődön aggódsz

 

A jövőn való állandó aggodalmaskodás az egyik aggasztó jele annak, amelye arra figyelmeztet, hogy szó szerint szenvedélyesen szereted ha feszültség van körülötted. Tudod, hogy lehetséges terveket készíteni a jövőre, de nem tudod megjósolni, hogy mi lesz a következő pillanatban. Ha valami, amit megpróbálsz megjósolni vagy előre tervezni nem történik meg, akkor az még nagyobb stresszhez vezet. Talán itt az ideje megtanulni, hogyan kell élvezni a jelen pillanatot, és nem mindig a múlt vagy a jövő felé tekintgetni.

 

2.    Állandóan feszültséget generálsz magad körül

 

Mindig későn érsz be a munkahelyedre, vagy állandóan halogatod a dolgaidat, ezért mindent meg kell tenned ahhoz, hogy a határidő letelte előtt utolérd magad. Nem számít, mit csinálsz, vagy hová mész, mindig okozol magadnak és a környezetednek néhány feszült pillanatot ezek miatt. Inkább egy rendezett ütemterv kéne neked, akár egy jól tervezhető határidőnapló, vagy valami ami érdekes, és nem túl unalmas a számodra.

hirdetes
 

 

5 jel arra, hogy stresszfüggő vagy - így változtass rajta

 

hirdetes

 

3.    Számolod a másodperceket

 

Annak ellenére, hogy vannak olyan napok, amikor minden perc számít, ha érzelmileg szenvedélybetegek vagyunk, akkor minden másodpercet számon tartasz, amikor nem csinálsz semmit. Aggódni kezdesz, amikor a kávézóban várod, hogy elkészüljön a kávéd, vagy ha várnod kell a liftre az irodában. Igen, minden másodperc értékes, de érdemes lenne beismerni, hogy ez már beteges. Minek kell állandóan aggódni valamin, vagy idegeskedni, amin úgysem változtathatsz? Mert a lift nem lesz gyorsabb a kedvedért, és a kávé is ugyanolyan gyorsan jött le ma, mint tegnap. Ne dühöngj és légy türelmesebb, ettől amúgy is sokkal jobban fogod magad érezni.

 

4.    Türelmetlen vagy másokkal szemben

 

Akár szülő, munkavállaló vagy munkaadó vagy, a stressz mindig az életünk szerves része, de neked lassan már a legjobb barátod. Feszültséget viszel az összes kapcsolatodba, arra vársz, hogy mások megoldjanak helyetted mindent, de közben dühös leszel, mert ha valaki másként csinált valamit, mint ahogy azt te elképzelted, akkor az már nem is lehet jó és robbansz.

 

5.    Imádod és élvezed a drámát

 

Ha nem sikerül saját magad által megteremteni a drámát, akkor megkeresed azt, akármiben is legyen. Feszültségfüggőként problémáid vannak a nyugodt élettel, mert egyszerűen nem tudsz mit kezdeni magaddal és a helyzettel. Nincs semmi, amin hisztizni, duzzogni, vagy veszekedni lehetne, nincs probléma, amit meg kéne oldani. Ez persze újabb feszültséget szül abban, akinek van hajlama arra, hogy drámázzon bármilyen hétköznapi helyzeten, ezáltal célirányosan elkezdi keresni azt, hogy mibe köthet bele, hogy élvezhesse ezt a pillanatot. Gondolj arra, mennyi időt töltesz el ezalatt azzal, hogy harcolsz a többiekkel a semmi miatt, vagy kiabálsz a gyermekeiddel, mert elfelejtik kitakarítani a szobájukat, vagy bevetni az ágyukat. Még ha minden tökéletes is, vagy tényleg csak egy apró dolog van, ami nem úgy alakult, ahogy azt te akartad, te megtalálod az okot a drámára.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

2019-05-29

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

A sporttal, rendszeres testmozgással foglalkozó tudományos kutatások mind azt mondják, hogy az edzés jót tesz nekünk. Nemcsak a testünknek, de a memóriánknak és a kedvünknek is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Metabolikus szindróma

Az elhízáshoz és a koszorúér betegséghez társuló kölcsönös elváltozások együttese.   Tovább

P-vitamin

Flavonoidok. Egyes vérzékenységgel járó, a skorbuthoz hasonló betegségek tiszta C-vitaminnal... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 243

Átlagos értékelés: 4.7