Jól érzed magad? – 5 jel arra, hogy mégis betegségben szenvedsz

Jól érzed magad? – 5 jel arra, hogy mégis beteg vagy

FO

Egészségesen étkezel és mozogsz minden nap, úgy tűnik – és úgy is gondolod – odafigyelsz magadra? Jól érzed magad és azt hiszed teljesen egészséges vagy? Van egy rossz hírűnk: ez nem olyan biztos, mint hiszed. Sokan az egészségromlás első jeleit csak a mozgalmas hétköznapok velejárójaként kezeljük, és túl későn vesszük észre, ha baj van. Most mutatunk neked 5 olyan intő jelet, amikre érdemes odafigyelni, és komolyan venni azokat!

Jól érzed magad? – 5 jel arra, hogy mégis beteg vagy és kezdj el vele foglalkozni!

 

Az egészségügyi problémákat, mint például a fáradtság vagy épp az álmatlanság napjainkban gyakran figyelmen kívül hagyjuk, mondván, ezzel mindenki így van, másnak se jobb, és azért is, mert azt hiszik hogy ez normális. Pedig egyáltalán nem az. Nézd meg az alábbi 5 figyelmeztető jelet, amikből kiderülhet, te valóban egészséges vagy-e, vagy érdemes sokkal jobban odafigyelni magadra!

 

1.    Hirtelen hajhullás

 

Manapság egyre több nő próbálja elkeseredetten megóvni hosszú copfját különféle natúr, vagy házi samponokkal és pakolásokkal. Azonban a hirtelen hajhullás más problémákra is rávilágíthat. Függetlenül attól, hogy ez a túlzott stressz, vagy a megfelelő táplálkozás hiánya miatt jelentkezik, már az első tünetek észlelésekor keresd fel a háziorvosodat!

 

2.    Krónikus fáradtság

 

Megdöbbentően sok ember szenved krónikus fáradtságtól, többségük pedig kezeletlenül. Mindannyian rohanunk, és a sűrű nap végére nagyon elfáradunk. Azonban ha ugyan ilyen fáradtságot érzel egy laza nap után is, az akár krónikus fáradtság jele is lehet. Krónikus fáradtság jelentkezhet alváshiány, munkahelyi túlterhelés és más magánéleti nehézségek miatt is, legyen az családi konfliktus vagy párkapcsolati probléma.
 

Lapozz tovább, mert van még néhány intő jel, amikről tudnod kell!

 

Jól érzed magad? – 5 jel arra, hogy mégis beteg vagy és kezdj el vele foglalkozni!

 

3.    Emésztési zavarok, rendszertelen bélműködés

 

A székrekedést nem szabad fél vállról venni mert bizony akár nagyon komoly egészségügyi problémákhoz is vezethet. Azonban nem mindig van időnk erre odafigyelni a sok munka és tennivaló mellett, ráadásul sokszor kínosnak is érezzük, ha ilyen gondokkal küzdünk. Ilyen probléma jelentkezésekor újra kell gondolni a diétát és a mindennapi szokásainkat. Növeld a rostbevitelt, nőként napi 25g rost fogyasztása ajánlott a megfelelő bélműködés érdekében például, de korábbi cikkünkben jó pár hasznos ételt is találsz, ami segíthet emésztési zavarok esetén, ezt ide kattintva elérheted.

 

4.    Fejfájás

 

A nagyvárosokban élő emberek a fejfájás okát gyakran a városi nyüzsgésben keresik. Ez akár igaz is lehet, azonban súlyos és gyakori fejfájás esetén keresd fel a háziorvosodat, mert olyan probléma is állhat a háttérben, amire nem is gondolsz. Egy teljesen már irányú szervi megbetegedés, vérnyomás problémák és számtalan veszélyes betegség, amik kezeletlenül ennél sokkal nagyobb gondokat is okozhatnak.

 

5.    Puffadás

 

A helytelen étkezési szokások, vagy két nagy tányér a kedvenc csülkös bablevesedből bizony puffadáshoz vezethetnek. A gyakori puffadás azonban olyan súlyos betegségek tünete lehet, mint a petefészek rák, gluténérzékenység, veseelégtelenség vagy májbetegség. Szörnyen és megdöbbentően hangzik, ugye? Ha a puffadás tüneteit észleled magadon gyakran – legalább napi kétszer – ,akkor  mindenképp keresd fel a háziorvosodat, és vizsgáltasd ki magad!

 

Ezek voltak a legjelentősebb tünetei annak, hogy hiába érzed magad egészségesnek, lehet ez közel sincs így. Mindig figyelj oda a legapróbb egészségügyi problémákra is, hogy ne válhassanak súlyosabbá. Változtass az életmódodon, hogy egészségesebben élj. Ezt az öt tünetet nem lehet csak úgy a szőnyeg alá söpörni. Ha bármelyik jelentkezését tapaztalod mindenképp kérj segítséget vagy tanácsot egy orvostól.
 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 237

Átlagos értékelés: 4.9