Ettől az 5 élelmiszertől sokkal energikusabb lehetsz!

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

SzSz

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe. 

energianövelés élelmiszerekkel

Érezted már valaha, hogy túlságosan fáradt és kedvetlen vagy? Egyszerűen csak nem érzed jól magad? Valójában az étel, amit eszel igencsak befolyásolhatja hangulatodat és szervezeted állapotát. Előfordulhat, hogy nem tudsz összpontosítani egy feladatra vagy nem tudsz koncentrálni semmire a nap folyamán. Megdöbbentő lehet, de ha rossz ételeket fogyasztunk, arra testünk gyorsan reagál és befolyásolhatja akár az egész napunkat. 


Szerencsére, ha megfelelő tápanyagokat viszünk be különböző élelmiszerekkel, akkor testünk minden tápanyagot felszív és hasznosít. De melyek azok az ételek, amelyektől nem csak jobb közérzetünk lehet, de energikusabbak is lehetünk? Mutatjuk! 

 

 

1. Sötét Leveles Zöldek


A sötét színű leveles zöldségek mindenképp legyenek a listádon, mert igen magasak vitaminokban. A spenót, a kelkáposzta, a brokkoli és a káposzta mind nagyszerű választás lesz. Hetente egyél meg belőlük legalább 2-4 csészével, hogy energikusabb lehess. 


A vitaminok mellett a sötét leveles zöldségek rostokban is gazdagok, amelyek a megfelelő bélműködést segítik. A rostok segítik az anyagcsere folyamatokat. És ha a belek jól működnek, akkor mi is energikusabbak leszünk. Ez azt jelenti, hogy nem fogsz puffadni és jobban fogod érezni magad a testedben. Aki emésztési problémákkal küzd, naponta legalább egy adag leveles zöldséget egyen a megfelelő anyagcsere miatt. 

 

 

2. Citrusfélék


A gyümölcs általában nagy energiafokozó. Az agyad és a test szereti a természetes cukrot. De a citrusfélék kifejezetten képesek arra, hogy stimulálják az agyi érzékszervi rendszereket. A narancs vagy a grapefruit szaga megnöveli az érzékeket és élesíti a fókuszt.

 

Tehát, ha hosszú a teendők listája vagy egy nagy projektben vagy benne, amelyet a nap végére be kell fejezned, kezd a napot egy lédús grapefruittal vagy naranccsal. Esetleg próbáld ki a vérnarancsot, a mandarint vagy limeot. Ezeket fogyaszthatod magában, de akár frissen facsarva is. 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

2019-03-18

Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

A kávé a legtöbb ember életében a reggeli rutin része. Sokan egyszerű elképzelni sem tudják, hogy kávé nélkül induljon a napjuk, azonban igen nagy kérdés, hogy egyáltalán a diéta alatt fogyaszthatunk-e kávét. Most utánajártunk a témának, és segítünk választ találni a kérdésre: Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 142

Átlagos értékelés: 4.8