notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A rejtett cukrokat is el kell kerülni a fogyáshoz: így tedd!

3 módja annak, hogy kevesebb cukrot fogyassz

SzSz
hirdetes

A cukrot elhagyni egyszerűbb, mint gondolnád, ha megtanulod, hogyan is csináld. Összeszedtünk 3 egyszerű dolgot, amellyel kevesebb cukrot fogsz bevinni étkezéseid során. 

Cukor csökkentése

Szóda, üdítő italok és kávé

 

Az általunk fogyasztott cukor nagy része nem az ételekből származik, hanem az általunk fogyasztott italokból. Valójában sok egészségesnek hangzó ital gyakran olyan ital, amely tönkreteszi az étrendet. Még a szóda is gondot okozhat.

 

Azt ajánljuk, hogy maradjunk távol minden olyan italtól, amely hozzáadott cukrot vagy édesítőszereket tartalmaz. Egészséges, házilag ízesített vizet igyunk inkább helyette. Bár a szénsavmentes vízre áttérni nehézségeket okozhat, fokozatosan sikerülhet. Inkább ízesítsd saját kezűleg natúr vizedet: adj hozzá citrom vagy lime karikákat, egy kicsi édesítőt, menta leveleket vagy akár epret is. 


A Stevia egy természetes, növényi alapú édesítőszer, amelyben gyakorlatilag nincs kalória és nem hordozza a mesterséges édesítőszerek által okozott egészségügyi kockázatokat. Idővel fokozatosan csökkentsd a mennyiséget, amelyet a vízbe, a kávéba vagy a teába raksz addig, amíg nem érzed, hogy már több ízesítőre van szükséged.

hirdetes

 

 


Cukorkák, sütemények, fagylaltok


Legtöbben tudják, hogy a desszertek tele vannak cukorral. Ezeket jobb teljesen elkerülni és ha édességre vágynánk inkább válasszunk friss gyümölcsöt vagy étcsokoládét. Természetesen nem minden esetben tudjuk megállni az édességek fogyasztását, így ilyenkor próbáljunk cukormentes termékeket választani vagy készítsünk inkább házi süteményt, amely nem tartalmaz cukrot. 


Ha valamilyen mentes jelzővel ellátott süteményt vagy terméket választunk, mindig nézzük meg a hátoldalon lévő címkén feltüntetett összetevőket. Így részletesen tájékozódhatunk arról, hogy pontosan mennyi szénhidrátot, cukrot, és egyéb adalékanyagokat tartalmaz az adott termék. 

 

 

hirdetes

Gyümölcslevek


Míg a valódi gyümölcslé sok vitamint és antioxidánsot tartalmaz, amelynek a koncentrált forrása a fruktóz. A fruktóz ugyanolyan, mintha cukrot fogyasztanánk, amely egyenes út a hízáshoz. A legtöbb gyümölcslé 10%-nál kevesebb gyümölcstartalommal bír, és adalékanyagként kukoricaszirupot és egyéb tartósítószereket is hozzáadnak ezekhez. 

 

 

Keresd meg a rejtett cukrokat

 

A cukorbevitel csökkentéséhez könnyebb lenne, ha minden olyan terméket, amely valamilyen cukrot tartalmaz, kiiktatnád az étrendedből. Minden olyan termék, amiben van szacharóz, dextróz, kukoricaszirup, agave nektár, méz vagy más érdekes nevet találsz, az mind cukor. Tanuld meg a cukorral kapcsolatos neveket, amelyeket a gyártók a csomagolásokon használnak. Így könnyebben elkerülheted az ilyen termékeket, és biztosan nem fogsz cukros ételeket vagy italokat fogyasztani.  

 

 

Ne feledd, hogy bármilyen diétába fogsz az időt és tervezést igényel. A fentebb említett tippek ugyan kis lépéseknek tűnnek, hidd el egy pár hét múlva máris jobban fogod magad érezni, és egészségesebb leszel. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

8 tanács a lapos hasért, edzés nélkül

2019-06-14

8 tanács a lapos hasért, edzés nélkül

Mindenki szeretne lapos hasat, azonban sokan nem szeretünk sok energiát beleölni a céljaink elérésért. A lapos has titka főleg az étrenden múlik, méghozzá alacsony szénhidráttartalmú étrendet kell követni, hogy minél kevesebb legyen a testzsírszázalékunk. Lehetséges nagyobb változtatások nélkül is elérni a lapos hasat?

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

2019-06-05

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

Sokan panaszkodnak a diéta utáni, rossz gyomor problémákra, hasmenésre, gyomor fájásra, savasodásra. Fontos betartani a fokozatosság elvét az étkezésben is! Nagyon fontos a megfelelő salaktalanítás és a vitaminháztartás feltöltése.

Néhány étel, amit enned kell, ha hasra hízol

2019-06-05

Néhány étel, amit enned kell, ha hasra hízol

Ha a máj nem jól dolgozik, nem fogysz le! A májad a szervezeted hajtórugója. Számos nélkülözhetetlen feladatot lát el, köztük fehérjéket, koleszterint és epét termel, valamint vitaminokat és ásványi anyagokat raktároz.

A legjobb összetett szénhidrátok! Ismerjük meg ezeket!

2019-06-05

A legjobb összetett szénhidrátok! Ismerjük meg ezeket!

Sokan úgy hiszik, hogy az egészséges étrend nem tartalmazhat szénhidrátokat. Csakhogy ez így nem igaz, sőt: az összetett szénhidrátok fontos részei a táplálkozásnak. Lássuk tehát a legjobb szénhidrátforrásokat!

A drasztikus szénhidrátcsökkentés fordítva sülhet el.

2019-06-05

A drasztikus szénhidrátcsökkentés fordítva sülhet el.

Míg néhány évtizeddel ezelőtt a túlzásba vitt zsírfogyasztást tették felelőssé a túlsúly kialakulásáért, napjainkban minden fogyni vágyó tisztában van vele, hogy a főbűnös a szénhidrát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Vitamin

A vitamin szerves anyag, ami nélkülözhetetlen a szervezet számára. A vitaminok fontos szerepet... Tovább

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 4.9