notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A rejtett cukrokat is el kell kerülni a fogyáshoz: így tedd!

3 módja annak, hogy kevesebb cukrot fogyassz

SzSz
hirdetes

A cukrot elhagyni egyszerűbb, mint gondolnád, ha megtanulod, hogyan is csináld. Összeszedtünk 3 egyszerű dolgot, amellyel kevesebb cukrot fogsz bevinni étkezéseid során. 

Cukor csökkentése

Szóda, üdítő italok és kávé

 

Az általunk fogyasztott cukor nagy része nem az ételekből származik, hanem az általunk fogyasztott italokból. Valójában sok egészségesnek hangzó ital gyakran olyan ital, amely tönkreteszi az étrendet. Még a szóda is gondot okozhat.

 

Azt ajánljuk, hogy maradjunk távol minden olyan italtól, amely hozzáadott cukrot vagy édesítőszereket tartalmaz. Egészséges, házilag ízesített vizet igyunk inkább helyette. Bár a szénsavmentes vízre áttérni nehézségeket okozhat, fokozatosan sikerülhet. Inkább ízesítsd saját kezűleg natúr vizedet: adj hozzá citrom vagy lime karikákat, egy kicsi édesítőt, menta leveleket vagy akár epret is. 


A Stevia egy természetes, növényi alapú édesítőszer, amelyben gyakorlatilag nincs kalória és nem hordozza a mesterséges édesítőszerek által okozott egészségügyi kockázatokat. Idővel fokozatosan csökkentsd a mennyiséget, amelyet a vízbe, a kávéba vagy a teába raksz addig, amíg nem érzed, hogy már több ízesítőre van szükséged.

hirdetes

 

 


Cukorkák, sütemények, fagylaltok


Legtöbben tudják, hogy a desszertek tele vannak cukorral. Ezeket jobb teljesen elkerülni és ha édességre vágynánk inkább válasszunk friss gyümölcsöt vagy étcsokoládét. Természetesen nem minden esetben tudjuk megállni az édességek fogyasztását, így ilyenkor próbáljunk cukormentes termékeket választani vagy készítsünk inkább házi süteményt, amely nem tartalmaz cukrot. 


Ha valamilyen mentes jelzővel ellátott süteményt vagy terméket választunk, mindig nézzük meg a hátoldalon lévő címkén feltüntetett összetevőket. Így részletesen tájékozódhatunk arról, hogy pontosan mennyi szénhidrátot, cukrot, és egyéb adalékanyagokat tartalmaz az adott termék. 

 

 

hirdetes

Gyümölcslevek


Míg a valódi gyümölcslé sok vitamint és antioxidánsot tartalmaz, amelynek a koncentrált forrása a fruktóz. A fruktóz ugyanolyan, mintha cukrot fogyasztanánk, amely egyenes út a hízáshoz. A legtöbb gyümölcslé 10%-nál kevesebb gyümölcstartalommal bír, és adalékanyagként kukoricaszirupot és egyéb tartósítószereket is hozzáadnak ezekhez. 

 

 

Keresd meg a rejtett cukrokat

 

A cukorbevitel csökkentéséhez könnyebb lenne, ha minden olyan terméket, amely valamilyen cukrot tartalmaz, kiiktatnád az étrendedből. Minden olyan termék, amiben van szacharóz, dextróz, kukoricaszirup, agave nektár, méz vagy más érdekes nevet találsz, az mind cukor. Tanuld meg a cukorral kapcsolatos neveket, amelyeket a gyártók a csomagolásokon használnak. Így könnyebben elkerülheted az ilyen termékeket, és biztosan nem fogsz cukros ételeket vagy italokat fogyasztani.  

 

 

Ne feledd, hogy bármilyen diétába fogsz az időt és tervezést igényel. A fentebb említett tippek ugyan kis lépéseknek tűnnek, hidd el egy pár hét múlva máris jobban fogod magad érezni, és egészségesebb leszel. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

 Segíthet a fogyásban a háziorvos?

2019-10-17

Segíthet a fogyásban a háziorvos?

Vajon  miért nem segítenek az ilyen-olyan rövidtávú diéták? Ha tartós súlycsökkenést akar elérni, kérje háziorvosa segítségét, aki olyan kezelést ajánl majd, amely megkönnyítheti és ezáltal sokkal eredményesebbé teheti a fogyókúrát. Az alábbiakban Dr. Torzsa Péter háziorvos nyilatkozik erről a megoldásról

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

2019-10-11

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

A hízás hátterében sok esetben valamilyen hormonális probléma áll.

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

2019-10-03

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

A balti-tengeri étrend csökkenti az elhízás és a gyulladások kockázatát – derült ki a Helsinki Egyetem kutatásából.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Anticellulitisz masszázs

  Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód elősegítik a méreganyagok... Tovább

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 4.9