notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Wellness-diéta előnyei

Wellness diéta előnyei

hirdetes

A Wellness-étrend az egészséges táplálkozás ajánlásait maximálisan figyelembe veszi, így egészséges emberek számára ideális mind testtömegük vesztéséhez és akár élethosszig tartó alkalmazásra is. A következőkben bemutatjuk a Wellness-diéta előnyeit! 

Wellness nyugalma
  • ha vonz a reform-táplálkozás és az egészséges életmód
  • ha bízol a bioélelmiszerekben, és szeretnél vegyszerek, műtrágyák, génmanipulációk nélkül előállított élelmiszereket fogyasztani
  • ha lassú, de tartós eredményre vágysz, és eszed ágában sincs lemondani a szénhidrátokról, fehérjékről, egészséges zsíradékokról
  • ha stresszes életet élsz, és úgy érzed, még több energiára lenne szükséged, hiszen a diétában előnyben részesített élelmiszerekből álló táplálkozásnak köszönhetően állandósul az energiaszint, így a testmozgást és a lelki igénybevételt is jobban fogod bírni.

 

Erre a módszerre esküsznek a reformtáplálkozás hívei

A diéta alapelve:

  •  Az egészséges táplálkozás alapelveire épül, vagyis a változatos, vegyes táplálkozásra, a minél kevésbé feldolgozott formában lévő élelmiszerek fogyasztására, valamint a gyakori (naponta 5-szöri) kis étkezésekre.
  •   A GI-étrendtől vagy az Update-módszertől elérően a Wellness-étrend kifejezetten a növényi olajok használatát részesíti előnyben. Javasolt az étrend követésekor az omega-3 zsírsavakban gazdagabb olajak, így hidegen sajtolt magolajok, lenmagolaj használata, de extra szűz olívaolaj is felhasználható például saláták készítésénél.
  •  Törekszünk a természetes ízekre, ezért kerülnünk kell a túlzott sózást, de bőségesen használhatunk fűszereket, melyek között találunk enyhén vízhajtó, az anyagcserét gyorsító vagy a vércukorszintet mérséklő hatású gyógynövényeket is, így alkalmazásukkal közvetve elősegíthetjük a fogyást.
  •  A tejtermékek fogyasztása szinte elengedhetetlen: naponta fogyasszunk sovány tejet és tejtermékeket, ez bélflóránk egészsége és kielégítő kalcium, D-vitamin bevitelünk érdekében is fontos. A kalcium bevitelét összefüggésbe hozzák a normál testsúly fenntartásával és a zsírvesztés elősegítésével, így egy újabb lehetséges és teljesen természetes eszközt kapunk testtömegünk kontrollálásához.
  •   A Wellness-étrend kellően rostgazdag. A rostok gátolják az elhízást, és megakadályozzák az energiát adó tápanyagok gyors felszívódását. Igazán egészségesen akkor táplálkozunk, ha asztalunkra naponta többször is kerül friss zöldség és gyümölcs, lehetőleg minél kevésbé feldolgozott formában. Nem hanyagolhatjuk el a hüvelyeseket sem! A teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér és tészta gazdag rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, érdemes tehát főleg ilyet fogyasztanunk.
  • hirdetes
  • A megfelelő fehérjebevitel a feszes, izmos test felépítéséhez nélkülözhetetlen. A sovány húsok és a halak az egészséges, vegyes étrendnek szerves részét képezik. Segítenek fehérje, vas és B12 vitamin-szükségletünk kielégítésében, a halak ráadásul az esszenciális zsírsavaknak is jó forrásai: jó, ha hetente többször is megtalálhatóak a menüben. Ez annál is inkább indokolt, mivel a kutatások egyre inkább amellett szólnak, hogy a fogyókúrában mind nagyobb szerepet fognak játszani bizonyos halakban megtalálható esszenciális zsírsavak. Az adatok alapján arra következtethetünk, hogy a halakból készült ételek, halolajok elősegíthetik a diétázók fogyását, testösszetételük kedvező irányba történő változását is!
  • Ha törekszünk az egészséges életmódra, akkor a felvágottak, húskészítmények közül válasszuk a zsírszegényebb és minél kevesebb adalékanyagot tartalmazó termékeket, így például a különböző baromfi sonkákat!
  • Az ajánlott folyadékfogyasztás egészséges embereknek napi 2-3 liter, amit még növelhet a testmozgás vízvesztesége is. A bőséges folyadékfogyasztás kutatások szerint az energialeadást is növeli, így segít a testtömeg megőrzésében vagy csökkentésében is, segít a méreganyagok eltávolításában is, ezért a bőséges folyadékfogyasztás lényeges eleme a Wellness-étrendnek! A bőséges folyadékfogyasztás követelménye természetesen nem azt jelenti, hogy mindenféle folyadékot mértéktelenül ihatunk. Az alkohol esetében különösen óvatosnak kell lenni, hiszen ennek energiatartalma a zsírokéhoz közelít: a koktélok, tömény italok fogyasztása nem javasoltak diétázás alatt sem, mivel megnehezítik a fogyást. Az egészséges étrendbe napi 1-2 dl bor fogyasztása férhet bele, de ezt nyugodtan ki is hagyhatjuk.

 

Nem ajánlott!

hirdetes

Ha a Wellness-étrendet választod, lehetőség szerint mellőzd a fehér lisztet és az ebből készült ételeket, kerülida zsíros húsokat, a vajat és a zsírt. A cukor fogyasztását mérsékelt mennyiségű barna cukorral, vagy ellenőrzött helyről származó mézzel helyettesítsd. A betarthatóság érdekében időnként, hetente egyszer-kétszer édességek is kerülhetnek az asztalodra!


Mire figyelj?

  • Minden étkezéshez igyál meg 3 dl vizet vagy gyümölcslevet!
  • Sose mulaszd el a reggelit, és mindig válassz rostokban-szénhidrátokban gazdag ételeket!
  • Olvasd el alaposan az élelmiszerek címkéjét, és kerüld a sok E-számot, azaz adalékanyagot tartalmazó termékeket!
  • Mérd fel, hogy hol találhatóak közeledben egészséges alapanyagokat, vegyszermentesen előállított élelmiszereket forgalmazó boltok, ökopiacok!
  • A mesterséges édesítőszerrel készült "light" édességek helyett válaszd az aszalt gyümölcsöket, biosütiket, de alkalmanként és kis mennyiségben akár cukorral készült édességeket is megengedhetsz magadnak!
  • Próbálj meg változatosan, naponta 5-ször, 6-szor, kis mennyiségeket enni!
  • Az ivóvíz a friss mérési eredmények szerint sok helyen gyógyszermaradékokkal szennyezett lehet. Érdemes időnként váltakoztatva különböző forrás ásványvizeket is fogyasztanod folyadékszükségleted pótlására.                                                                              

Előnyök 

  • Tudományos kutatások sokasága áll mögötte, így biztonságosnak és hatásosnak mondható. 
  • Egyre több helyen nyílnak bioboltok, és egyre több élelmiszerbolt polcain jelennek meg a gabonapelyhek, csírák, aszalt gyümölcsök, így egyre kevesebb külső akadály áll a Wellness-étrend követése elé. 
  • Nehézséget elsősorban az alapanyagok beszerzése, a sokunknak még szokatlan ízek és a biotermékek magasabb ára jelenthet.   
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Életet mentett a juice-diéta

2019-10-04

Életet mentett a juice-diéta

A zöldség- és gyümölcslevek mentették meg Joe Cross életét, akinek lassan kultusszá váló juice programját milliók követik. Nem találta fel a spanyol viaszt, csak éppen formába itta magát. Egy pár napot esetleg mi is rászánhatunk, mondjuk, az új fürdőruha kedvéért.

8000 kalória per nap: így is lehet készülni egy Oscar-díjas szerepre

2019-10-02

8000 kalória per nap: így is lehet készülni egy Oscar-díjas szerepre

Az amerikai mesterlövész főszerepe miatt Bradley Cooper több mint 18 kilót szedett fel. Az Oscar-díjra jelölt színész esete nem egyedülálló Hollywoodban, egy-egy szerep kedvéért Christian Bale vagy Matthew McConaughey is keményen megdolgozott, nem is beszélve Renée Zellweger-ről, aki a Bridget Jones miatt vállalt be jónéhány plusz kilót.

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

2019-09-06

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

Az ember, különösen, ha nőből van, régóta keresi a megoldást arra, miképpen lehetne könnyen, gyorsan vékonyabb. A könnyed fogyás Szent Grálja az energia megmaradás törvényébe zárva, továbbra is várat magára. Nincs sárgaköves út, akad helyette jó néhány furcsábbnál furcsább útleágazás.

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

2019-09-06

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

Egy olyan diéta hódít, amitől nem csak fogyni lehet, de az egész életet átformálni. Pedig az 5:2 mozgalom egy szimpla böjtnek indult.

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

2019-08-13

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

Fogyókúráink sikertelenségei gyakran abból fakadnak, hogy racionális érvekkel próbáljuk egészséges táplálkozásra bírni önmagunkat, miközben az evési szokásokat inkább irracionális érzelmi tényezők szabályozzák.

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Nátrium

Mint ahogy minden más ásványi anyag, a nátrium is elengedhetetlen az emberi szervezet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 205

Átlagos értékelés: 5.0