notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legjobb gyakorlatok vállfájás ellen

A legjobb gyakorlatok vállfájás ellen

Sz.F.
hirdetes

Ha sokat fáj a hátad-vállad, akkor ezeket a gyakorlatokat neked találták ki! Tegyél meg mindent azért, hogy enyhüljön, majd el is múljon a fájdalom, három olyan módszert mutatok most be, ami már sok embernek segített! 

A legjobb gyakorlatok vállfájás ellen

Akik munkájuknak köszönhetően reggeltől estig a számítógép előtt ülnek, azok minden nap alig észrevehető, mégis komoly terhelésnek teszik ki vállaikat. Persze ez az észrevehetetlenség abban a pillanatban elillan, amikor az ember vállaiba belenyilall a fájdalom, amit sajnos egyre többen tapasztalnak meg manapság.

 

Szerencsére megfelelő jellegű testmozgással nem csak a vállak mozgékonysága javítható, de könnyedén el is lazíthatod és ellenállóbbá is teheted őket, nem is beszélve a jobb testtartásról, ami a rendszeres edzésekkel jár. Az alábbi gyakorlatokhoz nincs is szükséged másra, csupán egy gömbsúlyzóra, egy fitnesz szalagra, és napi kétszer 4-5 percre (egyszer reggel, egyszer pedig este). Kezdjük is!

 

Glóriák

A gömbcsukló egy remek eszköz ehhez a gyakorlathoz, mert tömegének nagy része nem közvetlenül a markodban helyezkedik el. Ha nincs gömbsúlyzód, akkor használhatsz sima súlyzót is, vagy egyszerűen csak szorítsd össze az ökleidet hozzá. Először is állj vállszélességű terpeszben, és tartsd meg gömbsúlyzódat a mellkasod előtt (a súly fogantyúja lefelé nézzen, két oldalról fogd, a súlyrész pedig felfelé nézzen). Feszítsd be a farizmaidat és a hasizmaidat, hogy ne a hátadat erőltesd meg a gyakorlat során. A mozgás annyi csupán, hogy a súlyzót a két kezeddel megtartva körbeviszed a fejed körül (hasonlóképpen egy glóriához, csak nem a fej felett) először az egyik, majd a másik irányba. Összesen két percig végezd a gyakorlatot, és egy-egy glóriakör 10 másodpercig tartson.  

hirdetes

 

Egyiptomi mozgás

Állj csípőszélességnél kicsivel nagyobb terpeszbe. Vállmagasságban ki a karjaidat magad mellett, lefelé néző tenyerekkel. Hajolj a törzseddel az egyik oldalra és az azon az oldalon lévő tenyeredet fordítsd fel (ez egy külsőváll-forgás). Ezzel egy időben a másik, hátsó karod tenyerét is fordítsd fel (ez pedig egy belsőváll-forgás). Térj vissza középre, majd ismételd el a gyakorlatot a másik oldaladon is.  

                                                                                   

            

Fitnesz szalag húzás

Ez a gyakorlat azért olyan remek, mert az ellenkező irányba feszíti a vállaidat ahhoz képest, mint amikor az íróasztalnál görnyedsz. A széthúzások egyébként a felső hátat is formálják, ami csak egy külön bónusz a vállkarbantartás mellé. Állj vállszélességű terpeszbe és tekerd be a kézfejeid egy közepes erősségű fitnesz szalag két végébe. A kezdő pozícióhoz nyújtsd ki a vállaid elé mindkét karodat egymással párhuzamosan. A lényeg az, hogy már ebben a kiinduló pózban is érezz némi feszültséget a kezeid között.

hirdetes

 

Jöhet a mozdulat – húzd szét a két karodat oldalra és nyújtsd ki a szalagot úgy, hogy közben enyhén behajlítod a vállaidat. Tartsd meg a széthúzott pózt egy pár másodpercig, majd engedd vissza magad elé a karjaidat, szintén kinyújtva. Ügyelj arra, hogy a visszaengedés háromszor addig tartson, mint a széthúzás – ideális esetben egy másodpercig tartson, amíg elhúzod a karjaid egymástól, és három másodpercig, amíg újra összeilleszted őket. Végezd a gyakorlatot egy percig folyamatosan, ami nagyjából 15 ismétlést jelent.

                                                

                                                      

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 201

Átlagos értékelés: 5.0