notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legjobb gyakorlatok vállfájás ellen

A legjobb gyakorlatok vállfájás ellen

Sz.F.
hirdetes

Ha sokat fáj a hátad-vállad, akkor ezeket a gyakorlatokat neked találták ki! Tegyél meg mindent azért, hogy enyhüljön, majd el is múljon a fájdalom, három olyan módszert mutatok most be, ami már sok embernek segített! 

A legjobb gyakorlatok vállfájás ellen

Akik munkájuknak köszönhetően reggeltől estig a számítógép előtt ülnek, azok minden nap alig észrevehető, mégis komoly terhelésnek teszik ki vállaikat. Persze ez az észrevehetetlenség abban a pillanatban elillan, amikor az ember vállaiba belenyilall a fájdalom, amit sajnos egyre többen tapasztalnak meg manapság.

 

Szerencsére megfelelő jellegű testmozgással nem csak a vállak mozgékonysága javítható, de könnyedén el is lazíthatod és ellenállóbbá is teheted őket, nem is beszélve a jobb testtartásról, ami a rendszeres edzésekkel jár. Az alábbi gyakorlatokhoz nincs is szükséged másra, csupán egy gömbsúlyzóra, egy fitnesz szalagra, és napi kétszer 4-5 percre (egyszer reggel, egyszer pedig este). Kezdjük is!

 

Glóriák

A gömbcsukló egy remek eszköz ehhez a gyakorlathoz, mert tömegének nagy része nem közvetlenül a markodban helyezkedik el. Ha nincs gömbsúlyzód, akkor használhatsz sima súlyzót is, vagy egyszerűen csak szorítsd össze az ökleidet hozzá. Először is állj vállszélességű terpeszben, és tartsd meg gömbsúlyzódat a mellkasod előtt (a súly fogantyúja lefelé nézzen, két oldalról fogd, a súlyrész pedig felfelé nézzen). Feszítsd be a farizmaidat és a hasizmaidat, hogy ne a hátadat erőltesd meg a gyakorlat során. A mozgás annyi csupán, hogy a súlyzót a két kezeddel megtartva körbeviszed a fejed körül (hasonlóképpen egy glóriához, csak nem a fej felett) először az egyik, majd a másik irányba. Összesen két percig végezd a gyakorlatot, és egy-egy glóriakör 10 másodpercig tartson.  

hirdetes

 

Egyiptomi mozgás

Állj csípőszélességnél kicsivel nagyobb terpeszbe. Vállmagasságban ki a karjaidat magad mellett, lefelé néző tenyerekkel. Hajolj a törzseddel az egyik oldalra és az azon az oldalon lévő tenyeredet fordítsd fel (ez egy külsőváll-forgás). Ezzel egy időben a másik, hátsó karod tenyerét is fordítsd fel (ez pedig egy belsőváll-forgás). Térj vissza középre, majd ismételd el a gyakorlatot a másik oldaladon is.  

                                                                                   

            

Fitnesz szalag húzás

Ez a gyakorlat azért olyan remek, mert az ellenkező irányba feszíti a vállaidat ahhoz képest, mint amikor az íróasztalnál görnyedsz. A széthúzások egyébként a felső hátat is formálják, ami csak egy külön bónusz a vállkarbantartás mellé. Állj vállszélességű terpeszbe és tekerd be a kézfejeid egy közepes erősségű fitnesz szalag két végébe. A kezdő pozícióhoz nyújtsd ki a vállaid elé mindkét karodat egymással párhuzamosan. A lényeg az, hogy már ebben a kiinduló pózban is érezz némi feszültséget a kezeid között.

hirdetes

 

Jöhet a mozdulat – húzd szét a két karodat oldalra és nyújtsd ki a szalagot úgy, hogy közben enyhén behajlítod a vállaidat. Tartsd meg a széthúzott pózt egy pár másodpercig, majd engedd vissza magad elé a karjaidat, szintén kinyújtva. Ügyelj arra, hogy a visszaengedés háromszor addig tartson, mint a széthúzás – ideális esetben egy másodpercig tartson, amíg elhúzod a karjaid egymástól, és három másodpercig, amíg újra összeilleszted őket. Végezd a gyakorlatot egy percig folyamatosan, ami nagyjából 15 ismétlést jelent.

                                                

                                                      

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 379
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 897 114
Közösség

Szótár

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 201

Átlagos értékelés: 5.0