notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg a hátfájást okozó tevékenységeket

Ezeket minden nap csinálod, pedig károsítják gerincedet!

T.B.
hirdetes

Sajnos a mai világban már népbetegséggé vált a hátfájdalom. Kiderült, hogy nem csak a sok ülés van rossz hatással a gerincünkre, hanem számos olyan alapvető tevékenység is, amit mindennap végzünk. Kis odafigyeléssel enyhítheted a tüneteket, ezért most megmutatjuk, melyek azok a tevékenységek, melyek károsítják a gerincedet!

Ezek a tevékenységek okozzák a hátfájdalmaidat

Tudtad, hogy nem csak a sok ülés lehet rossz hatással a hátadra? Biztosan te is ismered a hátfájdalmakat, és a sok kellemetlenséget, amit okoznak. A hátfájás nagyon alattomos, és mindig a legrosszabbkor csap le ránk. Nehéz vele mit kezdeni, és sok esetben a fájdalomcsillpítón kívül semmi sem segít. 

 

Sokan próbálnak tenni ellen, és sokat tornázni, még sem tudják teljesen megszűntetni a kellemetlen fájdalmakat a háti területen. Ez azért lehet, mert nagyon sokan nem tudják, hogy bizonyos általános, mindennap végzett tevékenységektől is fájhat a hátad, de számos más oka is lehet. Ha nálad állandósul a fájdalom, vagy a mozgásod beszűkül, mindenképpen ajánlott orvoshoz fordulni. Kis odafigyeléssel, és akár orvosi segítséggel sokat javíthatsz az életminőségeden. Ne hagyd, hogy a kellemetlen hátfájdalmak befolyásolják a mindennapjaidat, mert igen is lehet ellenük tenni. 

 

Megmutatjuk, milyen tevékenységek járulhatna hozzá az állandó hátfájdalmaidhoz, és mit tehetsz azért, hogy kicsit enyhíts ezen a kellemetlen helyzeten. Ne aggódj, ezek a tevékenységek nem csak neked okoznak problémát, de van remény a gyógyulás útján! Olvass tovább, és tegyél egy lépést egészséged érdekében, hidd, el sokkal jobban fogod magad érezni a bőrödben! 

 

 

Mosogatás


Én speciel gyakran szoktam érezni egy hosszabb mosogatás után a deréktájon előjövő fájdalmat. Mivel mosogatás közben félig lehajolt testtartást veszünk fel, borzasztóan megterheljük a mellkasi szakaszt, ami rövidtávon is okozhat erős váll és hátfájdalmakat. Szerencsére, ha nem mosogatsz állandóan, akkor nem áll fent hosszan ez az állapot és így a fájdalom is egészen hamar elmúlik, de ha ez a munkád, és jelentkezik a fájdalom, majd állandósul, akkor van okod aggódni.

hirdetes

 

Segíthetsz magadon, ha többször is testtartást változtatsz, vagy megpróbálsz odaülni a mosogatóhoz, de legalább is meggátolod a folyamatos féloldalas görnyedést. Egy kis elő ásztatással is sokat lendíthetsz a dolog menetén, mert körülbelül fele annyi időre csökkented a mosogatásra szánt időt, és még a száradt ételmaradékot sem kell majd órákig kapargatnod.

 


Cipő le és felvétele


Elképesztő, hogy erről eddig nem tudtunk. A cipő fel és levétel is nagy veszély forrást jelenthet a hátunk egészségére nézve. Jó, ha jobban belegondolunk, eléggé bagatell, de valóban meghúzhatjuk a hátunkat, vagy a derekunkat a nagy erőlködésben, maikor megpróbáljuk a cipőnket a lábunkra erőltetni. Ezért ha teheted, ne erőlködj, hanem fűzd, ki mindig rendesen a cipődet mielőtt felveszed, és fűzd ki akkor is, amikor leveszed a lábadról. Ha lehet, ülj le a művelethez, és használj cipőkanalat. Egy megrántott izom is komoly gondokat okozhat majd hetekig a mindennapokban, ezért kerüld a hirtelen mozdulatokat.

hirdetes

 

 

Táska hordás


Sajnos ma már az elsős kisgyerek háta is súlyos terhelésnek van kitéve az iskolatáska által. Sokan érezhetjük, hogy ha egész nap nagyobb súlyt cipelünk a hátunkon, estére nagy fájdalmakat élhetünk át miatta. Ha ezt mindennap elköveted a hátad ellen, akkor sajnos még a gerinced is deformálódhat, és súlyosabb, komoly fájdalommal járó problémáknak nézel elébe.

 

 

Többen is elkövetjük azt a hibát, hogy a táska kiválasztásánál nem a kényelemre, és az egészségünkre helyezzük a hangsúlyt, hanem arra, hogy mennyire divatos egyik másik táska. Sajnos a 2000-es évek elején lettek nagyon divatosak az egyvállas táskák, amik még azóta is rendületlenül szerepelnek a táska top lista élén, ha a divatról van szó. Pedig iszonyatosan károsak, főleg ha jól megpakoljuk őket. Ilyenkor a táska csak az egyik oldalunkat húzza, ezzel komoly ferdeséget okozva, ami hosszú távon állandósulhat a gerincben. Ha sok cuccod van, akkor ne válasz ezt a táskát, mert tényleg komoly fájdalmakat tud okozni.

 

 

A háti táskák nagy előnye, hogy a két vállon egyenlően osztja el a súlyt, ami csak akkor érvényes, ha a két vállpántját egyelőre állítod. Ezt a táskát se hord az egyik válladon, és csak azért mert az a menő, ne engedd túl nagy a pántokat. A pakolásnál is sokat tehetsz azért, hogy enyhüljön a terhelés. Ha sok könyvet kell vinni az iskolába, spórolj, ott ahol tudsz. Nem kell bepakolnod, az összes smink cuccodat, és nem kell az egész tollkészletedet magaddal cipelned. Úgy szortírozd ki a dolgokat, hogy tényleg csak a legszükségesebbek legyenek veled, így sok fölösleges tehertől szabadíthatod meg magadat. 

 


Tegyél a hátad kényelméért, és kíméld meg magad a kóros elváltozásoktól, és a fölösleges fájdalomtól. Lehet, hogy egyből nem fogod érezni, hogy rosszat teszel magaddal, de egy idő után vissza fordíthatatlan károkat is okozhatsz magadnak.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 154

Átlagos értékelés: 4.8