Testépítésről, fejlődésről, szabályosságól röviden-olvasd el te is és fejlődj jobban!

Így csináld, hogy eredményes legyél!

Bress Roland
hirdetes

Sokszor elnézem a férfiakat edzés közben, és szomorú, amit látok. Kontrollálatlanul mozgatják a súlyokat, nulla izomtudat és agy-izom kapcsolat nélkül, a szabályos végrehajtásról már nem is beszélve. Olvasd el te is a következő sorokat és tedd rendbe az edzésedet!

Szabályosságról, testépítésről, fejlődésről-minden, amit tudni érdemes

Előbb-utóbb az ízületeik látják kárát a dolognak, és közben csodálkoznak, hogy nem úgy fejlődnek, ahogy szeretnének, vagy egyáltalán nem is fejlődnek semmit. Az étrend meg megint mellékes, arról külön cikket lehetne írni. Nem lenne egyébként bonyolult a dolog, az egész abból kezdődne, hogy intelligensebben kellene ehhez az egészhez hozzáállni. Több könyvet elolvasni a témában, tájékozódni az interneten, na meg, egy kis főzőtudomány sem ártana, hisz ezen áll vagy bukik a dolog. A legtöbb testépítő, mivel a hobbija, vagy akinek ez a hivatása, megkívánja, hogy remek főzőtudománnyal rendelkezzen, nem véletlenül. Férfiként szerintem büszkeség, ha megállod a helyed a konyhában. A másik dolog az elmélet. Könyvek, szaklapok, internetes cikkek. Az olvasás. A tájékozódás. Az elméd folyamatos fejlesztése a tested mellett. A két dolog egymásra is épül ám! Elvétve látok egy-két embert a termekben, akin látni, hogy az eszét is használja edzés közben, tudatosan fejleszti a testét, minden egyes izomcsoportját. Szomorú.  Hosszú távon mindenképp megéri ezekkel a dolgokkal foglalkozni, mivel a testedzés, testépítés nem hetek alatt hozza meg a kívánt eredményt. Bármilyen szomorú, ez így van. Hosszú évek kemény munkája. Ha ehhez nincs kitartásod barátom, hát, szállj egy kicsit magadba, és gondolkodj el ezen az egészen!

 

Szabályosságról, testépítésről, fejlődésről-minden, amit tudni érdemes

Mert, ha logikusan belegondol az ember, innen a következő lépcső a türelmetlen embereknél a különféle anabolikus szteroidok felkutatása, használata. És, hogy megéri-e? Ezt csak Te tudod. Ha neked igen, akkor szedjed, de később ne panaszkodj senkinek, hogy tönkrement valamilyen belső szerved, már nem úgy működik a cerka, vagy csak nincs pénzed cuccra és kezdesz összeesni. Köszönd magadnak! Véleményem szerint, hobbi szinten teljesen felesleges a cuccozás. Elveszi ennek az egésznek a lényegét, szépségét, nem beszélve az egészségről. Ja, hogy ezt látod a testépítő példaképeidtől is? Mert nyilván ők is szednek szteroidokat, ez nyilvánvaló. De ők erre tették fel az életüket.

hirdetes

 

Neked pedig csak a hobbid. Nagy különbség! Kövesd őket nyugodtan, eddz ugyanolyan keményen, mint ők, de tisztán! Tanulj alázatot a sporttól, várj, hagyj időt magadnak, a testednek a fejlődésre, ne legyél sohasem türelmetlen! Tartsd szem előtt az egészséget!

 

Szabályosságról, testépítésről, fejlődésről-minden, amit tudni érdemes

Bár, ha belegondolunk, sajnos nagyon sok fiatal nem azért kezd el edzeni vagy konditerembe lejárni, hogy egészségesen éljen, normális ütemben fejlessze a testét és a képességeit. Szomorú látvány például, amikor letudván az edzést, kilép az illető az utcára és első teendője rágyújtani. De ez csak egy példa a sok közül. Vegyük csak a testépítést. Ez egy esztétikai sport, a belefektetett munkád a tested fogja tükrözni. De nem azonnal. Nem is két hét múlva. Pár hónap múlva már látszódhat valami, ha odateszed magad, de az igazi eredmények évekkel később fognak jelentkezni. Persze csak akkor, ha megvan benned a kellő kitartás, hogy ne hagyd abba.


Egy megfelelő étrend mellett, és heti 3-5 alkalmas edzés mellett már nagyon szép fizikumot lehet elérni tisztán. Csak ne siettesd, kérlek, mert az ennek a rákfenéje. Hamar munka ritkán jó, tudod. Ha ez tudatosul, nyert ügyed van!


 

Szabályosságról, testépítésről, fejlődésről-minden, amit tudni érdemes

Előbb tanulj meg mozogni, szabályosan végrehajtani a gyakorlatokat, olvass sokat a témában, és légy türelmes! Ne csak mozgasd a súlyt, azonosulj minden egyes ismétléssel, koncentrálj! Fejlődj szellemileg is, meglátod, megtérül! Tanulj meg pihenni, mert hidd el, nem minden ember tud! És egy idő után meg tanulod értékelni is a pihenést, ez a két dolog egymásra épül. Hiába hajtod ki magad az edzőteremben, ha a tested nem tud megfelelőképp regenerálódni, nem fogsz fejlődni. És kárba fog veszni a kemény munkád, amit a teremben töltesz.

 

Tudod, milyen kincset érő a délutáni alvás? Kicsi korunkban menekülünk előle, viszont most már mindent megadnánk, ha lenne időnk egy kicsit szunyálni délután, egy jó kemény edzést követően. Akár fél óra alvással töltött idő is remekül feltölti a szervezeted délután. Este pedig ragaszkodj a 7-9 órás alvási időhöz, ennél lejjebb soha ne add!

 

Minden rajtad áll, de ha megfogadod ezeket a tanácsokat, sokkal előrébb leszel! Jó edzést!
 

Szerző: Bress Roland-Személyi edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hogyan épülnek az izmok?

2019-04-24

Hogyan épülnek az izmok?

Ha van egy szó, amely a legjobban leírná az izomépítés folyamatát, az adaptáció lenne. De annak érdekében, hogy jobban megértsük, hogyan működnek az izmok az újjáépítés és a növekedés során, először meg kell magyaráznunk néhány dolgot erről a folyamatról.

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

2019-04-16

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

Minden hölgy szép tónusos combokat és kerek popsit szeretne. Ehhez azonban csakis edzésre van szükség, méghozzá nem is akármilyenre. A kerek fenék titka a jól koncentrált gyakorlatokban rejlik és persze a rendszerességben. Mutatjuk milyen gyakorlatokat végezz el a tökéletes formáért!

A kreatin – Mi ez és miért jó?

2019-04-11

A kreatin – Mi ez és miért jó?

A kreatin az első számú táplálékkiegészítő az edzőteremi teljesítményének javításához. Több tanulmány is kimutatta, hogy segíti az izomnövekedést, az erőt és a teljesítményfokozást. Ezen kívül számos más egészségügyi előnyöket is biztosít szervezetünk számára. De lássuk, melyek ezek!

Izomláz? Ne hagyd abba az edzést miatta!

2019-04-02

Izomláz? Ne hagyd abba az edzést miatta!

Az izomláz gyakori edzés után, ami viszont azt jeletni, hogy az izmaid egyre erősebbek, emellett tudhatod, hogy jól dolgoztál az edzés során. Itt egy kis összefoglaló, mit tehetünk ellene és hogyan enyhítheted!

5 ok, amiért a nőknek is kell edzeniük felsőtestre

2019-04-01

5 ok, amiért a nőknek is kell edzeniük felsőtestre

A hölgyek nagyrésze fél felsőtestre edzeni, mert úgy gondolják, hogy ezektől a típusú edzésektől férfiassá válhatnak. Ez azonban nem így van! A felsőtest edzése ugyanúgy hozzátartozik a női edzésprogramokhoz is, hiszen így maradhatunk arányosak.

Gyilkos válledzés mindössze 3 lépésben

2019-03-20

Gyilkos válledzés mindössze 3 lépésben

Ha nem érzed már túl hatékonynak a szokásos gyakorlatokat vállad edzésére, akkor próbáld ki ezt a három gyakorlatot, amellyel garantált az izomláz! Csupán három gyakorlat, amivel ugyanolyan hatékonyan megdolgoztathatod vállizmaid.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

Flabélos

OTO FLABéLOS (FL-3000) (Gyártói információ)   Professzionális TTV (teljes test... Tovább

Gyomoridegesség

A gyomor a vegetatív idegrendszer irányítása alatt működik. Feszült, ideges embereknél és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 240

Átlagos értékelés: 5.0