Méregtelenítés testnek és léleknek

Méregtelenítés testnek és léleknek - tippek a méregtelenítéshez

vitalzone.hu

Tíz emberből nyolc helytelenül lélegzik, állítják a szakemberek. Ez meglehetősen egészségtelen, mert aki csak felületesen lélegzik, nem jut elég oxigénhez. Következménye, hogy elesettnek érzi magát, fejfájással és alvászavarokkal küszködik. A felületes mellkasi légzés például helytelen: a lehetséges levegőmennyiség felénél kevesebb jut a tüdőfelekbe.

Egészséges test, egészséges lélek

1. Helyes légzés, egészséges élet

Ezen a problémán tudatos légzéstréninggel segíthetünk: befogjuk a bal orrlyukat, belélegzünk, elengedjük. Befogjuk a jobb orrlyukat, kilélegzünk.

 

A légzés sokkal több, mint puszta levegővétel:

  • tisztítja a belső szervezetet
  • masszírozza a belső szerveket
  • felpezsdíti a vérkeringést
  • szükséges a hangképzéshez

 

2. Bőrápolás tetőtől talpig

Ne tagadjuk meg a testünktől a figyelmes gondoskodást – rászolgált törődésünkre!
Finom pórusú, tiszta bőrt eredményez az iszappakolás. (3 evőkanál gyógyiszap összekeverve kis meleg kamillateával – arcra lehet kenni maszkszerűen, hagyjuk rajta 20 percig, hogy hasson.)


Szemápolás: szemünk alatt a bőr vastagsága csupán 0,5 mm. Olyan vékony, mint a tojáshéj, az arcbőr többi részén háromszor ilyen vastag a bőr. Ráadásul naponta tízezernél többször pislantunk és hunyorgunk, nem csoda, hogy a szemkörnyéki izmok elfáradnak. Használjunk szemmaszkot, speciális szemkörnyék-ápoló krémeket. Gyors frissítés: két evőkanalat tegyünk 15 percre hűtőszekrénybe, majd a domború oldalával rakjuk öt percre a szemhéjakra.


Bársonyos kezek: Bőrünk természetes védőrétege lassan termelődik újra, ezért kezeink az átlagosnál több ápolást igényelnek. Használjunk naponta kézkrémet. A törékeny körmök rugalmasak lesznek, ha pár percre langyos olívaolajba áztatjuk. Karmoljunk bele egy kifacsart citromba – leve fehéríti az elszíneződött körmöket, és puhítja a körömágybőrt. Vágás helyett reszeljük a körmöket.


Üdítő zuhany: A hosszan tartó melegvizes zuhanyozás egy jótétemény. Lemossa a piszkot és a hámló bőrpikkelyeket, oldja a feszültséget. Nagyon fontos, hogy zuhanyozás után bekenjük a bőrünket valamilyen ápolószerrel. Bőrünk ilyen módon visszanyeri nedvességtartalmát. Célszerű, ha zuhanyozás előtt testradírral ledörzsöljük egész testünket.


Lábápolás: Áztassuk lábunkat 15 percig borókaolajos meleg vízben. Ezután sarkunkról és talpunkról reszelő segítségével távolítsuk el a bőrkeményedést, végül kenjük be körömvirágkrémmel. 

 
3. Váltózuhany

Váltózuhany kora reggel? Nem hangzik túl csábítóan, de nyugodtak lehetünk: ezután a frissítő löket után jókedvűen és tettre készen vágunk neki a napnak, felpezsdül vérkeringésünk, a hideg-meleg ingerek ereinket és immunrendszerünket egyaránt edzik. A váltózuhany rendszeres alkalmazásával ellenállóbbak leszünk a fertőzésekkel, megfázásokkal szemben. 

 
4. Frissítő torna reggelre

A nyújtózkodás az egész testnek hasznára válik. Erősíti az izmokat, a szalagokat és az ízületeket, fokozza a mozgékonyságunkat és rugalmasságunkat, edzi az idegek és izmok összjátékát. Természetesen ez nem történik meg máról holnapra – szükséges hát a rendszeres edzés. Soha nincs elég korán azonban, hogy elkezdjünk tenni valamit egészségünkért … például egy „Jó reggelt – nyújtózkodással”.
Mielőtt elhagynánk a jó meleg ágyat, először alaposan nyújtóztassuk ki tagjainkat. Ez segíti a makacs merevségek feloldódását. 

 
5. Száraz ledörzsölés

Testünk száraz masszírozása pezsdítő: megélénkíti a vérkeringést, javítja a vérellátást, segíti az anyagcserét, és a salakanyagok gyorsabb eltávolítását. A ledörzsöléshez két természetes anyagból készült masszírozó kefére és egy masszírozó övre lesz szükségünk.


Masszírozzunk meg minden testrészt: a lábszárat, lábfejet, talpat, térdhajlatot, combokat, csípőt, feneket, jobb és bal kart, kézfejet, alkart, felkart, tenyeret, vállat, törzset, hátat.

 
6. Üdítő leöntések

A hideg víz javítja a vérellátást és az anyagcserét, serkenti az idegrendszert. Szellemi fáradtság vagy fejfájás esetén segít az arc leöntése.


Arczuhany: Csavarjuk le a zuhanyrózsát és engedjük a hideg vizet (16-18 Celsius fok) egyenesen a csőből. Tegyük a csövet a jobb halántékunkhoz, és lassan körözve vezessük végig az arcon. Ezután vezessük át vízszintesen a homlokon, a szemöldökön, az orrnyergen át az állig. Leöntés közben lélegezzünk egyenletesen. 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Callanetics

  A callanetics egy állás- és tartásjavító torna, hatékonysága abban rejlik, hogy a... Tovább

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 202

Átlagos értékelés: 5.0