Tegyük egészségesebbé ételeinket !

Tegyük egészségesebbé ételeinket

Joósz Andrea

Minden hétköznapi ételből varázsolhatunk egészséges, tápláló, vitamindús finomságot. Még egy pár virslit is elkészíthetünk úgy, hogy abban valódi tápérték legyen. A mindennapi ételek elkészítésében a legfontosabb talán a gyorsaság és az egyszerűség, ám ez nem zárja ki azt, hogy egy étel valóban tápláló, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag legyen. Amint szereztünk egy kis rutint, minden ételünkből vitamin-és persze energiabombát varázsolhatunk.

Egészségesebb ételek

LÁGY TOJÁS

A tojás nagyon fontos része a táplálkozásnak. A nőknek naponta legalább 90 milligramm omega 3 zsírsavra lenne szükségük az idegrendszerük optimális működéséhez, valamint szervezetük egészségéhez. Ennél a mennyiségnél azonban rendszeresen kevesebb az omega 3 zsírsav bevitele. A legjobb, ha omega 3 zsírsavval dúsított tojást választunk lágy tojás, főtt tojás vagy rántotta készítéséhez, hiszen ezek akár több száz milligramm omega 3 zsírsavat is tartalmazhatnak.

Tedd egészségesebbé: Kevés olívaolajon dínsztelj meg pár spenótlevelet pár perc alatt. Helyezd egy szelet teljes kiőrlésű pirítósra és szt edd a lágytojás mellé. Így az omega 3 zsírsav mellett vashoz is jut a szervezet. A teljes kiőrlésű pirítós rosttartalma miatt hosszú időre biztosítja a jóllakottság érzését.

 

ZABPEHELY

 Nem müzli, nem gabonapehely, nem rizsgolyó, nem puf****tott. Nagyon fontos lenne, hogy a reggelire fogyasztott teljes értékű gabona valódi legyen. Ezért a cukros, dobozos zab- és gabonapelyhek helyett vásároljon teljesen natúr zabpelyhet. A natúr zabpehely sokkal lassabban szívódik fel, lassan emeli meg a vércukorszintet, és hosszabb időre stabilizálja azt, mint a cukros, adalékanyagos változatok. Ezek ugyanis cukortartalmuknak köszönhetően villámgyorsan megemelik a vércukorszintet, amelyet viszont rövid időn belül hirtelen zuhanás és maró éhsógérzet követ.

Tedd egészségesebbé: Keverj a natúr zabpehelyhez egy kis szárított meggyet vagy cseresznyét. Ezáltal nemcsak jobb íze lesz, de segíti az anyagcsere folyamatokat, ráadásul a meggy és a cseresznye segít megelőzni a szervezetben esetlegesen kialakuló gyulladásokat.

 

PÉKSÜTEMÉNY

Sokszor nincs idő reggelit készíteni, így a legpraktikusabbak a péksütemények, kiflik, zsemlék. Ezek akkor a legjobbak, ha teljes kiőrlésű lisztből készültek. A teljes kiőrlésű termékekből kiváló reggeli lehet, hiszen magas a rosttartalmuk, lassú felszívódásúak, hosszú időre telítenek. Ha azonban csak úgy, önmagukban, három falattal, kapkodva fogyasztjuk el őket, puffadást okozhatnak.

Tedd egészségesebbé: A teljes kiőrlésű zsömle vagy kifli mellé igyál meg egy natúr joghurtot. Ezek serkentik az emésztést, javítják az anyagcsere folyamatokat és meghoszabbítják a telítettség időtartamát.

 

TORTILLA

Nagyon divatos étel lett a tortilla, hiszen a teljes kiőrlésű tortillalap viszonylag alacsony kalóriatartalmú. Ha teljes kiőrlésű lisztből készült, akkor egy közepes tortilla 60-80 kalória, egy nagyobb pedig 100-120. Kiváló helyettesítője a kenyérnek, remek szendvicseket lehet belőle készíteni, praktikus, bárhová magunkkal lehet vinni. Sajnos azonban az éttermekben kapható tortillákat gyakorta majonézes salátákkal, rántott húsfalatkákkal, darált hússal, babbal, kukoricával töltik meg.

Tedd egészségesebbé: A tortillába kerüljön sült csirke vagy pulykamell, friss saláta vagy párolt zöldség. A zöldségféléket keverd el magos mustárral. A mustár serkenti az emésztést, salaktalanít, ráadásul remek lesztőle az étel íze.

 

CÉZÁR SALÁTA

Az eredeti és a ma ismert Cézár saláta között óriási a különbség. A hasonlóság talán csak a salátában rejlik. Ám a manapság nálunk is elterjedt, majonézes, mustáros öntetes, csirkehúsos vagy tonhalas, paradicsommal vagy kígyóuborkával dúsított, pirítóssal tálalt salátának szinte semmi köze az eredetihez. A diétázók rutinosan rendelnek Cézár salátát azzal a meggyőződéssel, hogy egészségeset esznek. Ha már ilyesmit rendelnek, kérjék öntet és pirítós nélkül, úgy valóban diétás étel.

Tedd egészségesebbé: Amennyiben otthon készíted el - nem nagy ördöngösség-, vásárolj római salátát, és tegyél hozzá egy-két spenótlevelet a vas és a B vitamin kedvéért. Hús helyett szardellafilével készítsd, használ öntet helyett a szadella olaját. hela szardella olaját. Reszelj rá parmezán sajtot. Az intenzív ízek keveredése miatt nagyon laktató.

 

SZENDVICS

Talán furcsán veszi ki magát a szendvics ebben a közegben, de ha mélyen magunkba nézünk, bizonyára sokakkal előfordul, hogy ebédre csak bekaptak egy-egy szendvicset, legyen az büfés vagy jobb esetben otthon csomagolt. A csomagolt vagy büfés, gyorséttermi szendvicsekkel az a gond, hogy ellenőrizhetetlen, mi került beléjük. így gyakorta kerülhet bele adalékanyagot, tartósítószert tartalmazó felvágott, majonéz, margarin, zsíros sajt. Ráadásul már maga a zsemle, a kifli vagy a kenyér is legtöbb esetben fehér lisztből készült, hisz az a legolcsóbb.

Tedd egészségesebbé:Vásárolj teljes kiőrlésű zsemlét, kend meg mustárral vagy olívaolajjal, helyezz bele zöld salátaleveleket, sovány csirke vagy pulykahúst, tegyél bele bármilyen csírát, kígyóuborkát, paradicsomot. A csíra maga az éltető erő, valódi élő étel, amely erősíti az immunrendszert, serkenti az emésztést.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 4.8