Védd meg szívedet te is

Őrizd meg szíved egészségét!

Borbély Brigitta
hirdetes

Nem számít, hány éves vagy, nem lehet elég korán elkezdeni odafigyelni az egészségedre, főleg ha a szívedről van szó, ami az egyik, ha nem a legfontosabb emberi szerv. A továbbiakban olvashatsz 10 tanácsot, amelyek betartásával rengeteget teszel annak érdekében, hogy elkerüld a szívet fenyegető betegségeket.

Szívvédelem természetesen

 

Legalább 150 perc mozgás hetente

A szakértők szerint egy héten minimum 150 perc nem túl intenzív testmozgás (például gyorsabb séta) ajánlott szíved optimális működéséhez. Ez legalább 30 perc mozgást jelent a hét 5 napján.

 

Stressz-mentesítés

A stressz hatására  jelentős mértékben megemelkedik a vérnyomásod, és károsodnak az artériák falai. Igyekezz minél előbb felismerni a stressz jeleit, és fújd ki magad, hogy minél hamarabb lenyugodj. Végy pár nagy levegőt, szívj egy kis friss levegőt, vagy hallgass nyugtató zenét, kinek mi válik be jobban, a lényeg, hogy próbáld meg a stresszt elűzni. Ebben hosszútávon segíthet a jóga, a meditáció, a futás, vagy ha esténként forró illóolajos fürdőt veszel.

 

Szénsavas italok elhagyása

Az Amerikai Szív Szövetség naponta összesen 6 teáskanál cukor fogyasztását javasolja, ez kevesebb, mint amit egy dobozos kóla tartalmaz (9 teáskanál). A tanulmányok összefüggést állapítottak meg a magas cukorbevitel és a szívbetegségek kialakulása között, így különösen fontos, hogy a napi ajánlott cukorfogyasztás mennyiségét ne, vagy csak ritkán lépd túl. A következő oldalon folytatom! 

 

Szívvédelem természetesen

 

Vércukorszint mérése

Mindig érdemes tisztában lenni a vércukorszinteddel, különösen, ha fennáll a cukorbetegség veszélye számodra, ha terhes vagy, továbbá negyven év felett is szükséges sűrűbben mérni a cukrod. Egy gyors vércukorteszt elvégzése csupán egy-két percbe telik, és ha ezt legalább évente megcsinálod, azzal mindig figyelemmel kísérheted szíved egészséges működésének egyik alapvető feltételét.

hirdetes

 

Egészséges súly elérése és megtartása

Amennyiben nagymértékű túlsúllyal küszködsz, főleg ha annak nagy része a hasi tájékon alakult ki, az sajnos komoly kockázatot jelent, és növeli a szív rendellenességek és stroke kialakulásának veszélyét. Ha úgy érzed, rajtad is túl sok a felesleg, minél előbb keress fel egy szakorvost, aki segíteni fog a számodra megfelelő edzésterv és diéta kidolgozásában.

 

Friss ételek fogyasztása

Egy igazán egészséges életmód alapja minél több friss élelmiszer fogyasztása, ez a szervezeted számára a legideálisabb táplálék arról nem is beszélve, hogy a szíved is meghálálja. A gyümölcs természetes cukortartalma segít a hirtelen rád törő szénhidrát-vágy csillapításában, magas rosttartalma pedig szinten tartja a vércukorszinted.

 

Egészségi adatok ismerete

A saját egészségügyi mérésid eredményének ismerete elengedhetetlen, az egyik legfontosabb pedig a vérnyomás. A magas vérnyomásnak nincsenek különösebb tünetei, így talán észre sem veszed, pedig komoly veszélyt jelenthet. Amennyiben a vérnyomásod folyamatosan 120/80 feletti eredményt mutat, feltétlenül keresd fel az orvosod.

 

Szívvédelem természetesen

 

Mediterrán-stílusú étkezés

Azok az étkezési szokások, amelyek előtérbe helyezik különböző halak, olíva olaj, olajos magvak fogyasztását, a gazdag omega-3 zsírsav tartalmuknak köszönhetően jelentős mértékben csökkenthetik a szívelégtelenségek kialakulásának esélyét.

 

Feldolgozott húsok elhagyása

Tanulmányok kimutatták, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztanak olyan feldolgozott húsokat, mint a bacon, a virsli vagy a kolbász, később komoly eséllyel fognak szívproblémákkal küzdeni. Az átlagosan ajánlott napi mennyiség 20 gramm, amely kb. egy szelet baconnek felel meg.

 

Dohányzásról való leszokás

A halálos megbetegedések, úgy, mint a tüdőrák, valamint a szív-és érrendszeri megbetegedések egyik legfőbb okozója köztudottan a dohányzás, ezért ha dohányzol, minél előbb kezdd el a leszokást. Ám a leszokás után arra is figyelni kell, hogy a passzív dohányzást elkerüld, ugyanis egyes kimutatások szerint a passzív dohányosok 30%-kal több eséllyel lesznek szívbetegek, mint azok, akik teljes mértékben elkerülik a dohányfüstöt.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

T-sejtek

A nyirokrendszerünkben keringő limfociták két részből állnak, a B-sejtekből és a... Tovább

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 161

Átlagos értékelés: 4.8