notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Színdiéta: fogyj a színek segítségével!

Színdiéta: fogyj a színek segítségével!

K.O.
hirdetes

Bizonyos szakemberek évtizedek óta foglalkoznak táplálkozástudománnyal, betegségmegelőzéssel és állítják, hogy: a színeknek fontosabb szerepe van az étrendünkben, mint gondolnád. Ugyanis minél sokszínűbb és változatosabb az étrendünk, annál egészségesebb a táplálkozásunk. Ezt bizonyítja a feng shui táplálkozástudomány is, miszerint minden egyes élelmiszer színe hatással van az egészségünkre és a lelki állapotunkra. A sárga színű ételek segítik az emésztést, a pirosak serkentik a vérkeringést, míg a zöldek jótékony hatással vannak a májra.

fogyás, színek, színdiéta

A színdiéta lényege

 
Vége a számolásnak, most már nem kell szenvedned a kalóriákkal! Ugyanis a színdiéta lényege végtelenül egyszerű; mindössze a színekre kell figyelni. A három fő szín a piros, a sárga és a zöld alapján kell összeállítani a napi zöldség és gyümölcs menüt. Reggelire és uzsonnára mindhárom színből választhatsz, ám a többi étkezésnél szabadon dönthetsz. Egyetlen megkötés van: ha délben a pirosból választottál, este már csak a sárgából vagy a zöldből lehet! A mennyiségre vonatkozóan nincsenek merev, szigorú szabályok: mindig annyit fogyassz, amennyi jól esik.
 
Nem feltétlenül csak három színből választhatsz, hanem akár a többi színből is összeválogathatód a heti menüt. A lényeg az, hogy minden nap más-más színeket kombinálj egymással.
 

 

Ezt a színt a likopin és karotin adja. Antioxidáns vegyületek, amelyek védenek a daganatos megbetegedések kialakulása ellen. Zöldségek, gyümölcsök: paradicsom, retek, répa, eper, málna, ribizli, görögdinnye, grapefruit stb.

fogyás, színek, színdiéta

Törekedj arra, hogy mindig friss, a szezonnak megfelelő gyümölcsöt és zöldséget szerezz be. Ha lehetőség van rá, akkor bio termékeket vásárolj. Igaz drágábbak, mint a "natúr" gyümölcsök és zöldségek, de nem tartalmaznak egészségre ártalmas vegyszereket. A bio termelés, vegyszermentesen termel, csak biológiai eszközöket használnak növényvédelemre. De hogy a szkeptikusok se maradjanak hitetlenek, számukra a következő adat biztos meggyőző lehet. A hagyományos vegyszerezéssel és műtrágyázással termesztett növények 2002-ben végzett vizsgálata alapján a minta 75%-ban találtak növényvédőszer maradványokat. Még a bio növényekben csak 23%-ban találtak növényvédőszer maradványt.

hirdetes

fogyás, színek, színdiéta

A zöldség és gyümölcs fogyasztása jótékony hatással van szervezetre, hiszen tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal. Az eltérő színű és árnyalatú gyümölcsök, zöldségek értékes összetevőket, fitonutrienseket tartalmaznak, melyek együttesen fogyasztva igazán hatékonyak. A színdiéta pedig a zöldségekre és a gyümölcsökre alapoz, így nemcsak lassan de biztosan szabadít meg a súlyfeleslegtől, hanem még szervezetedet is feltankolja vitaminokkal. Segítségével nem kell félned, hogy a leadott kilók hamar visszacsúsznak, ugyanis hatékonyan szedi le rólad a zsírpárnákat.

fogyás, színek, színdiéta

A sárgászöld színű zöldségfélék luteint és zeaxantint tartalmaznak. Mindkettő a látás folyamatában tölt be nagyon fontos szerepet. Zöldségek, gyümölcsök: cukkini, paprika, kivi, salátafélék, spenót, avokádó, stb.

fogyás, színek, színdiéta

A citromsárga színű zöldségek és gyümölcsök, úgynevezett kriptoxantint tartalmaznak, amely a szervezet védekező rendszerét támogatja. A narancssárgában Béta-karotin található, ami jótékony hatással van a látásra, illetve a bőr egészséges működésében is fontos szerepet játszik. Zöldségek, gyümölcsök: sárgarépa, sütőtök, citrom, ananász, őszibarack, mangó, sárgabarack, sárgadinnye, mandarin, narancs, nektarin, stb.

hirdetes

fogyás, színek, színdiéta

A zöld színű növények nagy mennyiségben tartalmaznak izotiocianátokat és indolvegyületeket, melyek szintén védenek a daganatos betegségektől. Zöldségek, gyümölcsök: zöldbab, zöldborső, brokkoli, káposztafélék, kelbimbó, metélőhagyma, paszternák, petrezselyem, stb.

fogyás, színek, színdiéta

Az ilyen színű zöldségek és gyümölcsök antociánokat tartalmaznak, amelyek rendkívül hatékony antioxidáns vegyületek. Segítségével csökkenthető a szín- és érrendszeri megbetegedések, valamint gátolják a vérrögök képződését. Zöldségek, gyümölcsök: cékla, padlizsán, vöröskáposzta, vöröshagyma, áfonya, szilva, cseresznye, kék szőlő, szeder.

fogyás, színek, színdiéta

A fehér színű zöldségek flavonoidokban gazdagok, általában erős antioxidáns tulajdonsággal rendelkeznek.

Zöldségek: fehérrépa, fokhagyma, gomba, karfiol, spárga, stb.

fogyás, színek, színdiéta

A fitonutriensek olyan növényi hatóanyagok, melyek nemcsak rengeteg sejtvédő antioxidánst tartalmaznak, de
segítenek megelőzni a DNS károsodását, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Olyan növényekből származnak, mint a sárgarépa, brokkoli, spenót, káposzta, alma, áfonya, paradicsom, citrusfélék. 
 

 

Fontos!

Nem ajánlatos a diéta: ha érzékenyek a beleid, csak óvatosan állj át a színes diétára, mert a nagy mennyiségű gyümölcs és zöldség magas rosttartalma irritálhatja az emésztőrendszert!
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

2019-11-20

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

Nincs időm, túl sok a felesleg rajtam, gyengék az ízületeim, nem bírom abbahagyni az evést, nincs pénzem edzőterembe járni… Folytathatnám a kifogások sorozatát

2019-11-19

" B "vitaminoktól hízol... Ez egy nagy baromság!

B-vitaminból nyolcfélét is megkülönböztetünk, így nemcsak a szervezetünkben betöltött szerepük sokféle, hanem azok a tünetek is változatosak lehetnek, melyekkel a testünk azt jelzi, több B-vitaminra van szükségünk!

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

2019-11-18

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

A napi kétszeri nass nem bűnözés, sőt, kell is. Fontos azonban, hogy ilyenkor is egészséges nassolnivalókat fogyassz. Az egyik legjobb nass-kombináció az aszalt vörös áfonya és a mandula. Ezzel csillapíthatod az édesség utáni vágyadat és mégsem bűnözöl, hiszen egészséges csemegét falatozol. Ahogy minden mással, ezzel is mértékletesen bánj

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Dietetikus

A dietetikus élelmiszertudománnyal, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.7