Színdiéta: fogyj a színek segítségével!

Színdiéta: fogyj a színek segítségével!

K.O.
hirdetes

Bizonyos szakemberek évtizedek óta foglalkoznak táplálkozástudománnyal, betegségmegelőzéssel és állítják, hogy: a színeknek fontosabb szerepe van az étrendünkben, mint gondolnád. Ugyanis minél sokszínűbb és változatosabb az étrendünk, annál egészségesebb a táplálkozásunk. Ezt bizonyítja a feng shui táplálkozástudomány is, miszerint minden egyes élelmiszer színe hatással van az egészségünkre és a lelki állapotunkra. A sárga színű ételek segítik az emésztést, a pirosak serkentik a vérkeringést, míg a zöldek jótékony hatással vannak a májra.

fogyás, színek, színdiéta

A színdiéta lényege

 
Vége a számolásnak, most már nem kell szenvedned a kalóriákkal! Ugyanis a színdiéta lényege végtelenül egyszerű; mindössze a színekre kell figyelni. A három fő szín a piros, a sárga és a zöld alapján kell összeállítani a napi zöldség és gyümölcs menüt. Reggelire és uzsonnára mindhárom színből választhatsz, ám a többi étkezésnél szabadon dönthetsz. Egyetlen megkötés van: ha délben a pirosból választottál, este már csak a sárgából vagy a zöldből lehet! A mennyiségre vonatkozóan nincsenek merev, szigorú szabályok: mindig annyit fogyassz, amennyi jól esik.
 
Nem feltétlenül csak három színből választhatsz, hanem akár a többi színből is összeválogathatód a heti menüt. A lényeg az, hogy minden nap más-más színeket kombinálj egymással.
 

 

Ezt a színt a likopin és karotin adja. Antioxidáns vegyületek, amelyek védenek a daganatos megbetegedések kialakulása ellen. Zöldségek, gyümölcsök: paradicsom, retek, répa, eper, málna, ribizli, görögdinnye, grapefruit stb.

fogyás, színek, színdiéta

Törekedj arra, hogy mindig friss, a szezonnak megfelelő gyümölcsöt és zöldséget szerezz be. Ha lehetőség van rá, akkor bio termékeket vásárolj. Igaz drágábbak, mint a "natúr" gyümölcsök és zöldségek, de nem tartalmaznak egészségre ártalmas vegyszereket. A bio termelés, vegyszermentesen termel, csak biológiai eszközöket használnak növényvédelemre. De hogy a szkeptikusok se maradjanak hitetlenek, számukra a következő adat biztos meggyőző lehet. A hagyományos vegyszerezéssel és műtrágyázással termesztett növények 2002-ben végzett vizsgálata alapján a minta 75%-ban találtak növényvédőszer maradványokat. Még a bio növényekben csak 23%-ban találtak növényvédőszer maradványt.

hirdetes

fogyás, színek, színdiéta

A zöldség és gyümölcs fogyasztása jótékony hatással van szervezetre, hiszen tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal. Az eltérő színű és árnyalatú gyümölcsök, zöldségek értékes összetevőket, fitonutrienseket tartalmaznak, melyek együttesen fogyasztva igazán hatékonyak. A színdiéta pedig a zöldségekre és a gyümölcsökre alapoz, így nemcsak lassan de biztosan szabadít meg a súlyfeleslegtől, hanem még szervezetedet is feltankolja vitaminokkal. Segítségével nem kell félned, hogy a leadott kilók hamar visszacsúsznak, ugyanis hatékonyan szedi le rólad a zsírpárnákat.

fogyás, színek, színdiéta

A sárgászöld színű zöldségfélék luteint és zeaxantint tartalmaznak. Mindkettő a látás folyamatában tölt be nagyon fontos szerepet. Zöldségek, gyümölcsök: cukkini, paprika, kivi, salátafélék, spenót, avokádó, stb.

fogyás, színek, színdiéta

A citromsárga színű zöldségek és gyümölcsök, úgynevezett kriptoxantint tartalmaznak, amely a szervezet védekező rendszerét támogatja. A narancssárgában Béta-karotin található, ami jótékony hatással van a látásra, illetve a bőr egészséges működésében is fontos szerepet játszik. Zöldségek, gyümölcsök: sárgarépa, sütőtök, citrom, ananász, őszibarack, mangó, sárgabarack, sárgadinnye, mandarin, narancs, nektarin, stb.

fogyás, színek, színdiéta

A zöld színű növények nagy mennyiségben tartalmaznak izotiocianátokat és indolvegyületeket, melyek szintén védenek a daganatos betegségektől. Zöldségek, gyümölcsök: zöldbab, zöldborső, brokkoli, káposztafélék, kelbimbó, metélőhagyma, paszternák, petrezselyem, stb.

fogyás, színek, színdiéta

Az ilyen színű zöldségek és gyümölcsök antociánokat tartalmaznak, amelyek rendkívül hatékony antioxidáns vegyületek. Segítségével csökkenthető a szín- és érrendszeri megbetegedések, valamint gátolják a vérrögök képződését. Zöldségek, gyümölcsök: cékla, padlizsán, vöröskáposzta, vöröshagyma, áfonya, szilva, cseresznye, kék szőlő, szeder.

fogyás, színek, színdiéta

A fehér színű zöldségek flavonoidokban gazdagok, általában erős antioxidáns tulajdonsággal rendelkeznek.

Zöldségek: fehérrépa, fokhagyma, gomba, karfiol, spárga, stb.

fogyás, színek, színdiéta

A fitonutriensek olyan növényi hatóanyagok, melyek nemcsak rengeteg sejtvédő antioxidánst tartalmaznak, de
segítenek megelőzni a DNS károsodását, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Olyan növényekből származnak, mint a sárgarépa, brokkoli, spenót, káposzta, alma, áfonya, paradicsom, citrusfélék. 
 

 

Fontos!

Nem ajánlatos a diéta: ha érzékenyek a beleid, csak óvatosan állj át a színes diétára, mert a nagy mennyiségű gyümölcs és zöldség magas rosttartalma irritálhatja az emésztőrendszert!
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

2019-05-03

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Amikor fogyókúrázol, nem csak a kalóriákat érdemes számolni, hiszen ezek nagyon gyakran szinte semmit nem mondanak arról, hogy egy étel mennyire laktató.

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

2019-05-03

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

Fogyni általában mindenki gyorsan szeretne. Azonban kiegyensúlyozott étrend és edzés mellett a lassú fogyás a jó, hiszen így érünk el tartós eredményeket. Ahhoz, hogy egy kicsit gyorsítsunk a fogyáson bevethetünk pár természetes fogyasztószert ital formájában. Összeszedtük az 5 leghatékonyabb italt, amelyek elősegítik a diétánkat!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

2019-04-29

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Enzim

A szervezet által előállított, fehérje természetű anyagok, amelyeknek fő feladata a... Tovább

Diagnózis

A betegségek neve, tágabb értelemben az a folyamat, amely az orvos aktív munkájának... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.7