notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tedd könnyűvé a szénhidrátokban gazdag ételeket

Tedd könnyűvé a szénhidrátokban gazdag ételeket

hirdetes

Egy szénhidrát-imádó biztos nehéznek találja a laktató, szénhidráttal teli ételekről való lemondást, de vannak olyan módszerek, amelyekkel a magas szénhidráttartalmú ételeket könnyűvé lehet tenni, miközben extra ízhatást, textúrát és tápértéket adunk az ételeknek.

Így teheted könnyűvé az ételeidet

Módszerek


Vegyítsd zöldekkel a tésztaételeket


A legkedvesebb galuskás ételedben vagy tésztasalátádban helyettesítsd a tészta felét zöldségekkel, amelyeket lereszelsz, vagy különböző extra formájúra aprítasz. Például készíts cukkini masnikat, spárgaforgácsokat és répaspirálokat. A másik ötlet lehet az ázsiai tésztaételek babcsírákkal, vagy különféle hajtásokkal való kiegészítése. Arra sincsen szükség, hogy ezeket felaprítsd, egyszerűen csak mosd meg és megszárítva már mehetnek is az ételbe. Zöldbabot is használhatsz vagy cukorborsót, melyet vékonyan, átlósan szeletelve tehetsz az ételbe. A lasagna rajongóknál pedig padlizsánszeletek helyettesíthetnek egy-egy tésztasort.


Ha a rizses ételek rajongója vagy, legalább a rizs egyharmadát helyettesítsd finomra vágott karfiollal, vagy brokkolival, gombával, zöld vagy piros paprikával. És az extra ízhatásért grillezd meg a zöldségeket mielőtt apró darabokra vágva az ételbe teszed.

hirdetes


Zöld batyuk


A tortilla helyett használj blansírozott leveles sötétzöld színű zöldségeket, ilyenek lehetnek például a nori lapok, leveles kel, vagy fodros kellevelek. A szénhidrátdús batyuk helyettesítésének másik módja, ha fehérjével helyettesíted, mint például a vékonyra kisütött omlett, vagy tofu levelek (ázsiai boltokban kapható). Szereted a cannellonit? Helyette hosszában felvágott padlizsánszeleteket használj göngyölt ételek elkészítéséhez.


Kerüld a szendvicseket


A régi kedvenceket, mint a szendvics, vagy a hamburger reformáld meg azzal, hogy nem két szelet kenyeret használsz készítésükkor. Inkább válassz új feltétet rá, vagy legalábbis cseréld le a fél zsemlét valami másra. Nagyszerű választás lehet például a portobello gomba, sült hagyma, grillezett ananász, cukkini, vagy padlizsánkarikák, és egy kis frissen készített salsa. Vagy tegyél avokádó szeleteket, esetleg egy ízletes mozarella karikát a szendvics/hamburger tetejére.

hirdetes


Csínján a pizzával


A pizza népszerű és könnyű, de a nehéz, vastag tésztára ráfér egy kis reform. Ha tésztát készítesz, inkább válassz vékonyabb tésztás receptet, és turbózd fel az ízhatást a receptben több fűszer felhasználásával. A bolti tésztafélék esetében a pita lehet a könnyedebb választás a pizzatészta helyett.


A lényeg


A szénhidrát elhagyására nincs okod, mivel szervezetünk legfontosabb üzemanyagaként szolgál. De néhányat kipróbálni a fent említett praktikákból nem árthat. Mert miközben a szénhidrátok iránti szenvedélyedet kielégítetted, a különböző zöldségek étrendedbe illesztésével szervezeted csak előnyökre tesz szert.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Ánizs

Latin neve: Pimpinella anisum   Eredete, élőhelye   Az Ánizs Nyugat-Ázsiából... Tovább

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 4.9