notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tedd könnyűvé a szénhidrátokban gazdag ételeket

Tedd könnyűvé a szénhidrátokban gazdag ételeket

hirdetes

Egy szénhidrát-imádó biztos nehéznek találja a laktató, szénhidráttal teli ételekről való lemondást, de vannak olyan módszerek, amelyekkel a magas szénhidráttartalmú ételeket könnyűvé lehet tenni, miközben extra ízhatást, textúrát és tápértéket adunk az ételeknek.

Így teheted könnyűvé az ételeidet

Módszerek


Vegyítsd zöldekkel a tésztaételeket


A legkedvesebb galuskás ételedben vagy tésztasalátádban helyettesítsd a tészta felét zöldségekkel, amelyeket lereszelsz, vagy különböző extra formájúra aprítasz. Például készíts cukkini masnikat, spárgaforgácsokat és répaspirálokat. A másik ötlet lehet az ázsiai tésztaételek babcsírákkal, vagy különféle hajtásokkal való kiegészítése. Arra sincsen szükség, hogy ezeket felaprítsd, egyszerűen csak mosd meg és megszárítva már mehetnek is az ételbe. Zöldbabot is használhatsz vagy cukorborsót, melyet vékonyan, átlósan szeletelve tehetsz az ételbe. A lasagna rajongóknál pedig padlizsánszeletek helyettesíthetnek egy-egy tésztasort.


Ha a rizses ételek rajongója vagy, legalább a rizs egyharmadát helyettesítsd finomra vágott karfiollal, vagy brokkolival, gombával, zöld vagy piros paprikával. És az extra ízhatásért grillezd meg a zöldségeket mielőtt apró darabokra vágva az ételbe teszed.

hirdetes


Zöld batyuk


A tortilla helyett használj blansírozott leveles sötétzöld színű zöldségeket, ilyenek lehetnek például a nori lapok, leveles kel, vagy fodros kellevelek. A szénhidrátdús batyuk helyettesítésének másik módja, ha fehérjével helyettesíted, mint például a vékonyra kisütött omlett, vagy tofu levelek (ázsiai boltokban kapható). Szereted a cannellonit? Helyette hosszában felvágott padlizsánszeleteket használj göngyölt ételek elkészítéséhez.


Kerüld a szendvicseket


A régi kedvenceket, mint a szendvics, vagy a hamburger reformáld meg azzal, hogy nem két szelet kenyeret használsz készítésükkor. Inkább válassz új feltétet rá, vagy legalábbis cseréld le a fél zsemlét valami másra. Nagyszerű választás lehet például a portobello gomba, sült hagyma, grillezett ananász, cukkini, vagy padlizsánkarikák, és egy kis frissen készített salsa. Vagy tegyél avokádó szeleteket, esetleg egy ízletes mozarella karikát a szendvics/hamburger tetejére.

hirdetes


Csínján a pizzával


A pizza népszerű és könnyű, de a nehéz, vastag tésztára ráfér egy kis reform. Ha tésztát készítesz, inkább válassz vékonyabb tésztás receptet, és turbózd fel az ízhatást a receptben több fűszer felhasználásával. A bolti tésztafélék esetében a pita lehet a könnyedebb választás a pizzatészta helyett.


A lényeg


A szénhidrát elhagyására nincs okod, mivel szervezetünk legfontosabb üzemanyagaként szolgál. De néhányat kipróbálni a fent említett praktikákból nem árthat. Mert miközben a szénhidrátok iránti szenvedélyedet kielégítetted, a különböző zöldségek étrendedbe illesztésével szervezeted csak előnyökre tesz szert.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Életet mentett a juice-diéta

2019-10-04

Életet mentett a juice-diéta

A zöldség- és gyümölcslevek mentették meg Joe Cross életét, akinek lassan kultusszá váló juice programját milliók követik. Nem találta fel a spanyol viaszt, csak éppen formába itta magát. Egy pár napot esetleg mi is rászánhatunk, mondjuk, az új fürdőruha kedvéért.

8000 kalória per nap: így is lehet készülni egy Oscar-díjas szerepre

2019-10-02

8000 kalória per nap: így is lehet készülni egy Oscar-díjas szerepre

Az amerikai mesterlövész főszerepe miatt Bradley Cooper több mint 18 kilót szedett fel. Az Oscar-díjra jelölt színész esete nem egyedülálló Hollywoodban, egy-egy szerep kedvéért Christian Bale vagy Matthew McConaughey is keményen megdolgozott, nem is beszélve Renée Zellweger-ről, aki a Bridget Jones miatt vállalt be jónéhány plusz kilót.

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

2019-09-06

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

Az ember, különösen, ha nőből van, régóta keresi a megoldást arra, miképpen lehetne könnyen, gyorsan vékonyabb. A könnyed fogyás Szent Grálja az energia megmaradás törvényébe zárva, továbbra is várat magára. Nincs sárgaköves út, akad helyette jó néhány furcsábbnál furcsább útleágazás.

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

2019-09-06

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

Egy olyan diéta hódít, amitől nem csak fogyni lehet, de az egész életet átformálni. Pedig az 5:2 mozgalom egy szimpla böjtnek indult.

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

2019-08-13

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

Fogyókúráink sikertelenségei gyakran abból fakadnak, hogy racionális érvekkel próbáljuk egészséges táplálkozásra bírni önmagunkat, miközben az evési szokásokat inkább irracionális érzelmi tényezők szabályozzák.

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 4.9