notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tedd könnyűvé a szénhidrátokban gazdag ételeket

Tedd könnyűvé a szénhidrátokban gazdag ételeket

hirdetes

Egy szénhidrát-imádó biztos nehéznek találja a laktató, szénhidráttal teli ételekről való lemondást, de vannak olyan módszerek, amelyekkel a magas szénhidráttartalmú ételeket könnyűvé lehet tenni, miközben extra ízhatást, textúrát és tápértéket adunk az ételeknek.

Így teheted könnyűvé az ételeidet

Módszerek


Vegyítsd zöldekkel a tésztaételeket


A legkedvesebb galuskás ételedben vagy tésztasalátádban helyettesítsd a tészta felét zöldségekkel, amelyeket lereszelsz, vagy különböző extra formájúra aprítasz. Például készíts cukkini masnikat, spárgaforgácsokat és répaspirálokat. A másik ötlet lehet az ázsiai tésztaételek babcsírákkal, vagy különféle hajtásokkal való kiegészítése. Arra sincsen szükség, hogy ezeket felaprítsd, egyszerűen csak mosd meg és megszárítva már mehetnek is az ételbe. Zöldbabot is használhatsz vagy cukorborsót, melyet vékonyan, átlósan szeletelve tehetsz az ételbe. A lasagna rajongóknál pedig padlizsánszeletek helyettesíthetnek egy-egy tésztasort.


Ha a rizses ételek rajongója vagy, legalább a rizs egyharmadát helyettesítsd finomra vágott karfiollal, vagy brokkolival, gombával, zöld vagy piros paprikával. És az extra ízhatásért grillezd meg a zöldségeket mielőtt apró darabokra vágva az ételbe teszed.

hirdetes


Zöld batyuk


A tortilla helyett használj blansírozott leveles sötétzöld színű zöldségeket, ilyenek lehetnek például a nori lapok, leveles kel, vagy fodros kellevelek. A szénhidrátdús batyuk helyettesítésének másik módja, ha fehérjével helyettesíted, mint például a vékonyra kisütött omlett, vagy tofu levelek (ázsiai boltokban kapható). Szereted a cannellonit? Helyette hosszában felvágott padlizsánszeleteket használj göngyölt ételek elkészítéséhez.


Kerüld a szendvicseket


A régi kedvenceket, mint a szendvics, vagy a hamburger reformáld meg azzal, hogy nem két szelet kenyeret használsz készítésükkor. Inkább válassz új feltétet rá, vagy legalábbis cseréld le a fél zsemlét valami másra. Nagyszerű választás lehet például a portobello gomba, sült hagyma, grillezett ananász, cukkini, vagy padlizsánkarikák, és egy kis frissen készített salsa. Vagy tegyél avokádó szeleteket, esetleg egy ízletes mozarella karikát a szendvics/hamburger tetejére.


Csínján a pizzával


A pizza népszerű és könnyű, de a nehéz, vastag tésztára ráfér egy kis reform. Ha tésztát készítesz, inkább válassz vékonyabb tésztás receptet, és turbózd fel az ízhatást a receptben több fűszer felhasználásával. A bolti tésztafélék esetében a pita lehet a könnyedebb választás a pizzatészta helyett.


A lényeg


A szénhidrát elhagyására nincs okod, mivel szervezetünk legfontosabb üzemanyagaként szolgál. De néhányat kipróbálni a fent említett praktikákból nem árthat. Mert miközben a szénhidrátok iránti szenvedélyedet kielégítetted, a különböző zöldségek étrendedbe illesztésével szervezeted csak előnyökre tesz szert.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A makrobiotikus étrend

2019-11-30

A makrobiotikus étrend

John Travolta, Demi Moore, Madonna és még számos ötvenen túli sztár állítólag ettől sugárzóan fiatalos, és szemtelenül egészséges. Ennek a ma divatos, ám egészen ősi alapokon nyugvó diétának a célja az, hogy ne csak táplálkozásodat, de egész életedet

Karacsú alak diéta nélkül?

2019-11-29

Karacsú alak diéta nélkül?

Nem kell feltétlenül fogyókúráznia, ha karcsúnak szeretne tűnni Akkor sem kell lemondania a vonzó alakról, ha nincs ideje és akaratereje a tornához vagy a diétázáshoz

90 napos diéta - gyors és hatásos eredmény

2019-11-28

90 napos diéta - gyors és hatásos eredmény

Ha gyors eredményt vársz, és igazán fegyelmezettnek tartod magad... ha híve vagy a szervezeted salakanyagoktól történő megszabadításának... ha korábban már megkedvelted és/vagy sikerrel alkalmaztad a 90 napos diétát. Erre a diétára esküszik sok ezer diétázó

Nem diéta, életmód!

2019-11-26

Nem diéta, életmód!

A fogyókúrás gondolkodás, azaz a valami, amitől csak rövidtávon szenvedsz, nem működik. Ahhoz, hogy megszabadulj a feleslegtől és meg is tartsd a vágyott formádat, állandó változtatásra van szükség az étkezésedben, de ezt ne gondold borzasztónak.

Ismerd meg a South-beach diétát!

2019-11-22

Ismerd meg a South-beach diétát!

A South-beach diéta nem sanyargató és monoton, itt minden ételt lehet enni. Segít, hogy búcsút mondj az unalmas diétás fogásoknak, így érdemes kipróbálnod, ha szeretnéd leadni a felesleget a bikiniszezonra

Fogyókúra fogyinapló segítsévével

2019-11-18

Fogyókúra fogyinapló segítsévével

Sokunkkal előfordult már, hogy elakadt a kilók elleni harcban, vagy pusztán csak képtelen rávenni magát egy kis plusz testmozgásra. A tudatos fogyásnak nélkülözhetetlen része a folyamatos kontroll. Egy fogyókúrás napló összeállítása segítséget nyújthat abban, hogy napról-napra nyomon kövessük az alkalmazott diéta hatásosságát

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
41 553
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 293 773
Közösség

Szótár

B9-vitamin

Szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak,... Tovább

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 4.9