Így lehet sikeres a fogyásod egy rendezett konyhában!

A rendezett konyha a sikeres fogyás egyik alapja - 1.rész

Borbély Brigitta

A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Szakértők szerint ez ugyanis a legjobb módja annak, hogy komolyabb görcsölés nélkül is elérd azt, hogy beépítsd a helyes táplálkozást hétköznapjaidba! Íme, néhány tipp, hogyan alakítsd át úgy a konyhád, és étkezési szokásaidat, hogy mindig a segítségedre legyen!

 

Mindig tartsd tisztán és rendezetten a konyhapultot!

Egy rendezetlen konyhapult sokszor ahhoz vezet, hogy többet eszel – állítja egy nemrégiben napvilágot látott tanulmány. Azok, akiknek a konyhája rendezetlen és koszos, sokszor gyakrabban állnak neki nassolni. Ha a környezeted nem áll a kontrollod alatt, az könnyen azt a kérdést vetheti fel, hogy akkor a táplálkozásodra miért figyelnél precízen, hiszen így is lehet! Ez az egyik legnagyobb hiba! Mindenki kaotikus világban él, te miért lennél más? És ezzel a lendülettel sajnos el is feledkezel arról, hogy milyen fontos az egészséged. Annak érdekében, hogy ezt a veszélyt elkerüld, próbálj meg minden egyes főzés után rendet rakni, és elmosogatni, és ne a konyhapultot használd a számlák, iratok, és mindenféle kacat tárolására, mert nem arra való!

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Mindig legyen egy gyümölcsös kosár vagy tál a pulton!

Egy másik, 2015-ös tanulmány szerint, azok az emberek, akiknek mindig volt egy gyümölcsös tál a konyhapultjukon, általánosságban vékonyabbak voltak, mint azok, akik nem éltek ezzel a trükkel. Ez a trükk azoknak is jól jöhet, akiknek nem a fogyás az elsődleges céljuk, csak szeretnének egészségesen élni, de nehezükre esik a rendszeres gyümölcsfogyasztás. Ha mindig szem előtt van, akkor ugyanis nem feledkezel meg róla! Mai rohanó világunkban ez nagyon jól jön, készülj fel mindig előre, mindig legyen otthon valamilyen friss gyümölcs!

 

Mindig legyen víz a közeledben!

Az előzőekben leírtak vonatkoznak a vízfogyasztásra is! Ha át kell menned a másik szobába, minden alkalommal, amikor megszomjazol, akkor biztosan kevesebbet fogsz inni, mintha állandóan kéznél lenne egy üveg víz. Ha az asztalodon tartasz egy 1,5 literes üveget, akkor azt szinte észrevétlenül elfogyasztod a nap folyamán, így a napi szükséges vízbevitel nagy része fedezve lesz. Ez pedig köztudottan az egészséges életmód és a fogyás legfontosabb alapja! Ha nem fogyasztasz elegendő vizet, ne várj csodákat, ez elengedhetetlen a sikerhez, és a megfelelő anyagcseréhez! 

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Tartsd távol a csábító falatokat!

Az eddigieknek éppen ellenkezője vonatkozik a rágcsálnivalókra és édességekre! Nagyon nehéz úgy odafigyelni az egészséges táplálkozás betartására, ha közben mindenhol cukorkák, és csokik hevernek! A már említett kutatás szerint azok a nők, akik ilyesmit tartottak az asztalukon, vagy a közvetlen környezetükben, átlagban 5 kilóval voltak nehezebbek azon társaiknál, akik elzárták a finomságokat. Ez logikus, hiszen ha még csak fel sem kell állni érte, akkor sokkal nehezebb ellenállni. Találj egy helyet, egy távolabbi fiókot, egy szekrény nehezebben hozzáférhet sarkát, ahová az összes olyan kísértést el tudod rejteni, ami veszélyes lehet a számodra. A legjobb az lenne persze, ha egyáltalán nem fogyasztanál belőlük, de ha nehezen megy az ellenállás, akkor számodra ez egy remek módszer lehet! Figyeld meg, hogy neked beválik, sokkal kevesebbet fogsz „bűnözni”, ha nincs folyamatosan szem előtt a sok rágcsálnivaló.

 

Rendezd át a hűtődet!

Kerüljenek előre az egészséges ételek, és hátulra minden, ami nem az! Ez egy egyszerű szokáson alapszik, minél könnyebben érünk el valamit, annál valószínűbb, hogy azt fogjuk választani. Sokszor ugyanis hajlamosak megfeledkezni hűtőnk tartalmáról, és gondolkodás nélkül kivesszük a hozzánk legközelebb álló élelmiszereket, holott, lehet, hogy nem is igazán azt kívánjuk. Ez egy apró pszichológia trükk, amellyel azonban nagyon is sokat tudsz tenni egészséged és fogyásod érdekében! 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Alapanyagcsere

Az alapanyagcsere azt a legkisebb energia felhasználást jelenti, ami fenntartja az... Tovább

Kakukkfű

Latin neve: Thymus serpyllum   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.8