notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így lehet sikeres a fogyásod egy rendezett konyhában!

A rendezett konyha a sikeres fogyás egyik alapja - 1.rész

Borbély Brigitta
hirdetes

A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Szakértők szerint ez ugyanis a legjobb módja annak, hogy komolyabb görcsölés nélkül is elérd azt, hogy beépítsd a helyes táplálkozást hétköznapjaidba! Íme, néhány tipp, hogyan alakítsd át úgy a konyhád, és étkezési szokásaidat, hogy mindig a segítségedre legyen!

 

Mindig tartsd tisztán és rendezetten a konyhapultot!

Egy rendezetlen konyhapult sokszor ahhoz vezet, hogy többet eszel – állítja egy nemrégiben napvilágot látott tanulmány. Azok, akiknek a konyhája rendezetlen és koszos, sokszor gyakrabban állnak neki nassolni. Ha a környezeted nem áll a kontrollod alatt, az könnyen azt a kérdést vetheti fel, hogy akkor a táplálkozásodra miért figyelnél precízen, hiszen így is lehet! Ez az egyik legnagyobb hiba! Mindenki kaotikus világban él, te miért lennél más? És ezzel a lendülettel sajnos el is feledkezel arról, hogy milyen fontos az egészséged. Annak érdekében, hogy ezt a veszélyt elkerüld, próbálj meg minden egyes főzés után rendet rakni, és elmosogatni, és ne a konyhapultot használd a számlák, iratok, és mindenféle kacat tárolására, mert nem arra való!

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Mindig legyen egy gyümölcsös kosár vagy tál a pulton!

Egy másik, 2015-ös tanulmány szerint, azok az emberek, akiknek mindig volt egy gyümölcsös tál a konyhapultjukon, általánosságban vékonyabbak voltak, mint azok, akik nem éltek ezzel a trükkel. Ez a trükk azoknak is jól jöhet, akiknek nem a fogyás az elsődleges céljuk, csak szeretnének egészségesen élni, de nehezükre esik a rendszeres gyümölcsfogyasztás. Ha mindig szem előtt van, akkor ugyanis nem feledkezel meg róla! Mai rohanó világunkban ez nagyon jól jön, készülj fel mindig előre, mindig legyen otthon valamilyen friss gyümölcs!

hirdetes

 

Mindig legyen víz a közeledben!

Az előzőekben leírtak vonatkoznak a vízfogyasztásra is! Ha át kell menned a másik szobába, minden alkalommal, amikor megszomjazol, akkor biztosan kevesebbet fogsz inni, mintha állandóan kéznél lenne egy üveg víz. Ha az asztalodon tartasz egy 1,5 literes üveget, akkor azt szinte észrevétlenül elfogyasztod a nap folyamán, így a napi szükséges vízbevitel nagy része fedezve lesz. Ez pedig köztudottan az egészséges életmód és a fogyás legfontosabb alapja! Ha nem fogyasztasz elegendő vizet, ne várj csodákat, ez elengedhetetlen a sikerhez, és a megfelelő anyagcseréhez! 

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Tartsd távol a csábító falatokat!

Az eddigieknek éppen ellenkezője vonatkozik a rágcsálnivalókra és édességekre! Nagyon nehéz úgy odafigyelni az egészséges táplálkozás betartására, ha közben mindenhol cukorkák, és csokik hevernek! A már említett kutatás szerint azok a nők, akik ilyesmit tartottak az asztalukon, vagy a közvetlen környezetükben, átlagban 5 kilóval voltak nehezebbek azon társaiknál, akik elzárták a finomságokat. Ez logikus, hiszen ha még csak fel sem kell állni érte, akkor sokkal nehezebb ellenállni. Találj egy helyet, egy távolabbi fiókot, egy szekrény nehezebben hozzáférhet sarkát, ahová az összes olyan kísértést el tudod rejteni, ami veszélyes lehet a számodra. A legjobb az lenne persze, ha egyáltalán nem fogyasztanál belőlük, de ha nehezen megy az ellenállás, akkor számodra ez egy remek módszer lehet! Figyeld meg, hogy neked beválik, sokkal kevesebbet fogsz „bűnözni”, ha nincs folyamatosan szem előtt a sok rágcsálnivaló.

hirdetes

 

Rendezd át a hűtődet!

Kerüljenek előre az egészséges ételek, és hátulra minden, ami nem az! Ez egy egyszerű szokáson alapszik, minél könnyebben érünk el valamit, annál valószínűbb, hogy azt fogjuk választani. Sokszor ugyanis hajlamosak megfeledkezni hűtőnk tartalmáról, és gondolkodás nélkül kivesszük a hozzánk legközelebb álló élelmiszereket, holott, lehet, hogy nem is igazán azt kívánjuk. Ez egy apró pszichológia trükk, amellyel azonban nagyon is sokat tudsz tenni egészséged és fogyásod érdekében! 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

Éhezés és elhízás

2019-11-11

Éhezés és elhízás

Az ember azt hinné hogy elhízott emberek sosem éheznek, és mindig jól lakottak. Nos nem! A szervezet generálja és gondoskodik arról hogy ez ne így legyen

Mik az ásványi anyagok?

2019-11-10

Mik az ásványi anyagok?

Mindig olvassuk, hogy különböző ételekben mennyi vitamin és ásványi anyag van, de tudod is, hogy mik azok az ásványi anyagok? Íme, egy rövid bemutatás

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

2019-11-07

Rossz szokásaink a legfőbb ellenségeink. Ne pusztítsd magad!

Mentális jólétünk nagymértékben függ attól, milyen szokásokat követünk mindennapjainkban. Gondoltunk volna, hogy legfőbb ellenségeink a rossz szokásaink? A következőkben bemutatjuk, hogy melyek ezek a rossz szokások

Egészséges életmód 8 alapelve

2019-11-07

Egészséges életmód 8 alapelve

Ahhoz, hogy hosszú, boldog életet élhessünk fontos, hogy az odafigyeljünk az egészségünk megőrzésére is. A következő cikkben elmondjuk nektek a nagy titkot, mégpedig azt, hogyan élhetsz egészséges életmódot te is könnyedén, 8 alapelv fog neked segíteni egészséged megőrzésében

Alvási zavarok - csökkent reakcióidő, rosszabb közérzet

2019-11-06

Alvási zavarok - csökkent reakcióidő, rosszabb közérzet

A kevéssé pihentető alvás mindig leveszi a maga vámját, életkortól függetlenül. Az alvási zavarok kimerültséghez, csökkent reakcióidőhöz, rosszabb közérzethez, és memóriagyengüléshez vezethetnek. De a diabétesz, magas vérnyomás és szívbetegségek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
48 971
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 133 886
Közösség

Szótár

Edzésmódszerek

  Az a tervszerű eljárás, amely az edzéscélnak megfelelően határozza meg az edzés... Tovább

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.8