notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így lehet sikeres a fogyásod egy rendezett konyhában!

A rendezett konyha a sikeres fogyás egyik alapja - 1.rész

Borbély Brigitta
hirdetes

A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Szakértők szerint ez ugyanis a legjobb módja annak, hogy komolyabb görcsölés nélkül is elérd azt, hogy beépítsd a helyes táplálkozást hétköznapjaidba! Íme, néhány tipp, hogyan alakítsd át úgy a konyhád, és étkezési szokásaidat, hogy mindig a segítségedre legyen!

 

Mindig tartsd tisztán és rendezetten a konyhapultot!

Egy rendezetlen konyhapult sokszor ahhoz vezet, hogy többet eszel – állítja egy nemrégiben napvilágot látott tanulmány. Azok, akiknek a konyhája rendezetlen és koszos, sokszor gyakrabban állnak neki nassolni. Ha a környezeted nem áll a kontrollod alatt, az könnyen azt a kérdést vetheti fel, hogy akkor a táplálkozásodra miért figyelnél precízen, hiszen így is lehet! Ez az egyik legnagyobb hiba! Mindenki kaotikus világban él, te miért lennél más? És ezzel a lendülettel sajnos el is feledkezel arról, hogy milyen fontos az egészséged. Annak érdekében, hogy ezt a veszélyt elkerüld, próbálj meg minden egyes főzés után rendet rakni, és elmosogatni, és ne a konyhapultot használd a számlák, iratok, és mindenféle kacat tárolására, mert nem arra való!

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Mindig legyen egy gyümölcsös kosár vagy tál a pulton!

Egy másik, 2015-ös tanulmány szerint, azok az emberek, akiknek mindig volt egy gyümölcsös tál a konyhapultjukon, általánosságban vékonyabbak voltak, mint azok, akik nem éltek ezzel a trükkel. Ez a trükk azoknak is jól jöhet, akiknek nem a fogyás az elsődleges céljuk, csak szeretnének egészségesen élni, de nehezükre esik a rendszeres gyümölcsfogyasztás. Ha mindig szem előtt van, akkor ugyanis nem feledkezel meg róla! Mai rohanó világunkban ez nagyon jól jön, készülj fel mindig előre, mindig legyen otthon valamilyen friss gyümölcs!

hirdetes

 

Mindig legyen víz a közeledben!

Az előzőekben leírtak vonatkoznak a vízfogyasztásra is! Ha át kell menned a másik szobába, minden alkalommal, amikor megszomjazol, akkor biztosan kevesebbet fogsz inni, mintha állandóan kéznél lenne egy üveg víz. Ha az asztalodon tartasz egy 1,5 literes üveget, akkor azt szinte észrevétlenül elfogyasztod a nap folyamán, így a napi szükséges vízbevitel nagy része fedezve lesz. Ez pedig köztudottan az egészséges életmód és a fogyás legfontosabb alapja! Ha nem fogyasztasz elegendő vizet, ne várj csodákat, ez elengedhetetlen a sikerhez, és a megfelelő anyagcseréhez! 

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Tartsd távol a csábító falatokat!

Az eddigieknek éppen ellenkezője vonatkozik a rágcsálnivalókra és édességekre! Nagyon nehéz úgy odafigyelni az egészséges táplálkozás betartására, ha közben mindenhol cukorkák, és csokik hevernek! A már említett kutatás szerint azok a nők, akik ilyesmit tartottak az asztalukon, vagy a közvetlen környezetükben, átlagban 5 kilóval voltak nehezebbek azon társaiknál, akik elzárták a finomságokat. Ez logikus, hiszen ha még csak fel sem kell állni érte, akkor sokkal nehezebb ellenállni. Találj egy helyet, egy távolabbi fiókot, egy szekrény nehezebben hozzáférhet sarkát, ahová az összes olyan kísértést el tudod rejteni, ami veszélyes lehet a számodra. A legjobb az lenne persze, ha egyáltalán nem fogyasztanál belőlük, de ha nehezen megy az ellenállás, akkor számodra ez egy remek módszer lehet! Figyeld meg, hogy neked beválik, sokkal kevesebbet fogsz „bűnözni”, ha nincs folyamatosan szem előtt a sok rágcsálnivaló.

hirdetes

 

Rendezd át a hűtődet!

Kerüljenek előre az egészséges ételek, és hátulra minden, ami nem az! Ez egy egyszerű szokáson alapszik, minél könnyebben érünk el valamit, annál valószínűbb, hogy azt fogjuk választani. Sokszor ugyanis hajlamosak megfeledkezni hűtőnk tartalmáról, és gondolkodás nélkül kivesszük a hozzánk legközelebb álló élelmiszereket, holott, lehet, hogy nem is igazán azt kívánjuk. Ez egy apró pszichológia trükk, amellyel azonban nagyon is sokat tudsz tenni egészséged és fogyásod érdekében! 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

Ghrelin – éhes vagy?

2019-06-13

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.8