notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Maradj fiatal és energikus az 5 tibeti jógagyakorlat segítségével !

Az örök fiatalság titka: 5 tibeti jógagyakorlat

Joósz Andrea személyi edző
hirdetes

Az öt tibeti jógagyakorlat egy könnyen elsajátítható frissítő, fiatalító és erősítő mozgássorozat. A hatás szinte azopnnal érezhető! Hatékonyságának, gyógyító erejének kulcsa a csakrák (energiaközpontok) harmonizálásában rejlik: az öt tibeti jógagyakorlat ezeket a lelassult vagy megállt energiakerekeket hozza ismét működésbe, ezáltal testünket, lelkünket, egész szervezetünket az optimális működési szintre emeli. Így lehetséges, hogy betegségeket gyógyít, fizikai és szellemi frissességet ajándékoz, beállítja az optimális testsúlyt és bőrállapotot…stb. A gyakorlatokat idős korban is elkezdhetjük, ez az erőnövelő és fiatalító hatás az egész szervezetre kihat. A gyakorlatok végzése során a légzés jelentős szerepet játszik, helyes ritmusban lélegezzünk, így biztosítva az izmaink megfelelő működéséhez szükséges oxigén szállítását. Ha teljes koncentrációval végezzük a gyakorlatokat, azzal világosan tudtára adjuk  testünknek, hogy mit szeretnénk elérni: vibráló kortalan életerőt. 
 
A kép alatt néhány instrukciót találsz a gyakorlatok végrehajtásával kapcsolatban,a gyakorlatok leírásáért és videóiért kattints a következő oldalra!
Maradj fiatal és energikus az 5 tibeti jógagyakorlat segítségével !

Néhány alapszabály a gyakorlatokkal kapcsolatban:

Minden nap el kell végezni az öt gyakorlatot, hogy a kedvező hatás kiteljesedhessen.
Az első héten minden gyakorlatot háromszor végezzünk, majd a második héten ötször, a harmadik héten hétszer, egészen addig növelve hetente a gyakorlatok számát kettővel, amíg el nem érjük a 21-es ismétlésszámot. Utána már minden nap 21-et csináljunk a gyakorlatokból. 
Habár a gyakorlatok nem megerőltetőek, tartsuk be a fokozatosság elvét, mert erőteljes méregtelenítő hatásúak. 
Annyit végezzünk, amennyi jólesik. Természetesen törekedjünk mindig a napi előírt mennyiség véghezvitelére, de semmit ne erőltessünk. Nem minden napunk egyforma, így a testedzéshez való hozzáállásunk is naponta más-más lehet. 
A légzés nagyon fontos, nem mindegy, mikor lélegzünk ki és mikor be. Ennek módja minden gyakorlatnál le lesz írva. Mélyen lélegezzünk, és mindig az orrunkon szívjuk be a levegőt, és ott is fújjuk ki.
A gyakorlatokat ne végezzük túl gyorsan, de túl lassan sem. A légzés ütemében mozogjunk.
 
 
 
 
 
 
 
 

Maradj fiatal és energikus az 5 tibeti jógagyakorlat segítségével !

A gyakorlat

Álljunk egyenesen, vállmagasságban oldalt kinyújtott karral, a tenyér lefelé mutasson. Nem szabad megfeszíteni vagy felhúzni a vállat. Képzeljük el, hogy a lábunk alatt lapjával felfelé egy óra van. Amikor forogni kezdünk, az óramutató járásával megegyező irányban forogjunk (balról jobbra). Forogjunk balról jobbra, egész kört írjunk le,a lassú kezdés után fokozatosan gyorsuljunk fel és a vége felé fokozatosan lassuljunk le. Lélegezzünk lassan és egyenletesen forgás közben. Ha befejeztük a forgást, vegyünk néhány mély lélegzetet, a be- és a kilégzés az orron át történjék. Lazítsuk el testünket. Feküdjünk le és úgy készüljünk a második rítusra. 
 

Várható előnyök

• visszér
• csontritkulás
• fejfájás
 
Az első rítus javítja a keringést és a visszerek állapotát. Erősíti a kart és segít, ha csontritkulás van. Növeli a csakrákon átáramló energiát, különösen azokra a csakrákra hat, amelyek a fejtetőn vannak a homlok mögött, a mellkasban és a térdben. Ösztönzi a sejtek újjáéledését, az agyban és a gerincben levő folyadék áramlását, ezáltal tisztábbá teszi a gondolkodást és megelőzi a fejfájást. 
 

Maradj fiatal és energikus az 5 tibeti jógagyakorlat segítségével !

A gyakorlat

 
Feküdjünk hanyatt a talajon nyújtott lábakkal. A karok a test mellett feküdjenek, az összezárt ujjú tenyér a padló felé forduljon. Szívjuk be az orrunkon át a levegőt és közben emeljük fel a fejünket a földről. Érintsük állunkat a mellkasunkhoz. Egyidejűleg emeljük fel mindkét lábunkat, és érjük el a függőleges helyzetet. Nagyon fontos, hogy a lábak nyújtva legyenek. Ha nem tudjuk tökéletesen kinyújtani a lábunkat, csak a nagyon szükséges mértékben hajlítsuk be a térdünket. Lassan tegyük vissza egyszerre a talajra a fejünket és a lábunkat, továbbra is ügyeljünk, hogy a lábak nyújtva maradjanak. Eközben lassan fújjuk ki orron át a levegőt.
 

Várható előnyök

 
• ízületi gyulladás; csontritkulás
• szabálytalan havi vérzés; a klimax tünetei
• emésztési és bélbajok; hátfájás
• a láb és a nyak merevsége
 
A második rítus erősíti a pajzsmirigy, a mellékvese, a vese, az emésztőrendszer, a nemi szervek és a mirigyek működését, beleértve a prosztatát (dülmirigy) és a méhet. Segít a szabálytalan havi vérzés esetén, és bizonyos esetekben csökkenti a klimax tüneteit. Pozitívan hat az emésztőrendszer és a belek problémáira. Jót tesz a vérkeringésnek, a légzésnek, erősíti a szívizmokat, a rekeszizmot és a nyiroknedvek keringését. A mozgás erősíti a hasat, a lábat, a karokat, csökkenti a hát alsó részében a feszültséget s ezért a fájdalmat is. Jótékonyan hat a láb és a nyak merevségére. Segíthet azoknak, akik a csípő és a nyaktájon ízületi gyulladástól szenvednek s azokon is, akiknek csontritkulás van a lábában, csípőjében, medencéjében és a nyakában. Gyorsítja az 5., 3., 2. és 1. számú csakrák forgását a torokban, a has alsó és felső részében és a farokcsontnál.
hirdetes
 
 
 
 
 

Maradj fiatal és energikus az 5 tibeti jógagyakorlat segítségével !

A gyakorlat

 
Térdeljünk a talajra, a lábujjak legyenek behajlítva. A törzs maradjon egyenes. Kezünkkel fogjuk meg hátul a combunkat, a hüvelykujj mutasson előre és szívjuk be orron át a levegőt.Fújjuk ki a levegőt az orrunkon át, miközben lassan előrehajtjuk a fejünket. Érintsük meg állunkkal a mellkasunkat. Hátrahajlítás közben szívjuk be lassan a levegőt.  A fej kövesse a gerinc hajlítását és hajtsuk annyira hátra, amennyire csak lehet. Fújjuk ki a levegőt és térjünk vissza a kiinduló testhelyzethez. Szívjuk be a levegőt és ismételjük meg a gyakorlatot.
 

Várható előnyök

• ízületi gyulladás
• szabálytalan vagy gyenge menstruáció
• klimax tünetei
• emésztési problémák
• hát- és nyakfájás
• arcüregproblémák
 
 
A másodikhoz hasonlóan a harmadik rítus is megifjítja a pajzsmirigyet, a mellékvesét, a vesét, az egész emésztési rendszert, a nemi szerveket és mirigyeket, beleértve a prosztatát (dülmirigy) és a méhet. Különösen ajánlott klimaxban lévő vagy szabálytalanul illetve gyengén menstruáló nőknek. Erősíti a hasat, a rekeszizmot, mélyíti a légzést, enyhíti a hát alsó részében és a nyakban a feszültséget és a fájdalmat. Segíthet az arcüregproblémákon és könnyíti az ízületi gondokat a nyakban és a hát felső részében. A gyakorlat különösen az 5., 3., 2. csakra forgását gyorsítja, amelyek a torokban és a has alsó részében vannak. A rítus javítja általános közérzetünket és erőnlétünket.
 
 

Maradj fiatal és energikus az 5 tibeti jógagyakorlat segítségével !

A gyakorlat

Egyenes derékkal üljünk le a földre, a lábunk legyen nyújtva, a lábfejek ne érjenek össze, hanem vállszélességű terpeszben feküdjenek a földön. Támasszuk tenyerünket a csípőnk mellett a talajra, a karok és a gerinc legyenek nyújtva, a kéz ujjai a láb irányába forduljanak. Szívjuk be a levegőt. Fújjuk ki a levegőt és érintsük állunkkal a mellkasunkat. Lassan szívjuk be a levegőt és a lehető legmélyebbre hajtsuk hátra a fejünket. Miközben folytatjuk ezt a mély belégzést, felemeljük a levegőbe a törzsünket is. Ekkor a törzs a lábakra és a karokra támaszkodik. A térdek derékszögben behajlanak, a karok merőlegesek a talajra. Az egész test egy síkban van. Ebben a testhelyzetben feszítsük meg testünk minden izmát és tartsuk vissza a lélegzetünket. Utána fújjuk ki a levegőt, teljesen ürítsük ki tüdőnket, lazítsuk el minden izmunkat és térjünk vissza az eredeti testhelyzetünkbe.
 

Várható előnyök

 
 
• ízületi gyulladás
• szabálytalan vagy gyenge menstruáció
• klimax tünetei
• arcüregproblémák
 
A negyedik rítus erősíti a pajzsmirigyet, az emésztőrendszert, a nemi szerveket és mirigyeket, beleértve a prosztatát (dülmirigy) és a méhet, a vér és a nyiroknedvek keringését. Jótékonyan hat a hasra, a szívizmokra, a rekeszizomra, erősíti a hasat, a combot, a karokat és a vállat. Ha arcüregproblémáink vannak, érezhetjük, hogy tisztítja az orrunkat. Ha ízületi gyulladás van a nyakunkban, a vállunkban, a csípőnkben, a térdünkben, akkor ez a rítus különlegesen jól hat mindezekre. Ugyanez érvényes azokra is, akik csontritkulást észleltek a karban, a lábban és a medencében. A rítus elmélyíti a légzést, felgyorsítja a torok, a mellkas, a has alsó és felső része és a farokcsont csakráinak a mozgását (5., 4., 3., 2., 1. csakra) és jó hatással van a térd táján lévő mellékcsakrára is. Ösztönzi az energiatermelést és fellendíti az immunrendszer működését. A gyér vagy kimaradt menstruációs ciklusokat és a klimax tüneteit is jótékonyan befolyásolja ez a rítus.
hirdetes
 

 

Maradj fiatal és energikus az 5 tibeti jógagyakorlat segítségével !

A gyakorlat

Feküdjünk hasra nyújtott lábbal, a lábujjakat hajlítsuk be. Fektessük a tenyerünket a váll alatt a talajra. A lábfejek vállszélességű terpeszben legyenek.Emeljük fel testünket a talajról és a talajra merőlegesen nyújtsuk ki a karunkat. Lassan szívjuk be a levegőt az orron keresztül és közben óvatosan hajtsuk hátra a fejünket a lehető legmélyebbre. Folytassuk a belégzést és közben emeljük meg a csípőnket és formáljunk fordított V-t. E mozgás közben a fej természetesen követi a test mozgását. Szorítsuk az állunkat a mellkasunkhoz, hogy láthassuk a lábfejünket, amely csaknem teljesen a talajra tapad, csak a sarok emelkedik fel egy kicsit. Fújjuk ki a levegőt, ürítsük ki a tüdőnket, miközben visszatérünk az íves testhelyzetbe, kinyújtott karral és lábbal. Szívjuk be a levegőt és ismételjük meg a gyakorlatot.
 

Várható előnyök

 
• ízületi gyulladás
• csontritkulás
• szabálytalan vagy gyenge menstruáció
• arcüregproblémák
• emésztési és bélproblémák
• hátfájás
• merev nyak és láb
 
Az ötödik rítus fiatalítja a pajzsmirigy, a mellékvese, a vese, az emésztőrendszer szerveit, gyorsítja és javítja a nemi szervek és mirigyek (beleértve a prosztata és a méh) működését. Elősegíti a vér és a nyiroknedvek keringését és ez pozitív hatást gyakorol az immunrendszerre, ösztönzi a mélyebb légzést, növeli az energiát, az életerőt, felgyorsítja a csakrák működését. Erősíti a hasat, a lábat, a kart, könnyíti a hát alsó részében a fájdalmakat, enyhíti a nyak és a láb merevségét. A második, harmadik és negyedik rítushoz hasonlóan ez is különlegesen hatékony a klimax és a szabálytalan menstruáció tüneteinek az enyhítésében. Tisztítja az arc és orrüregeket, csökkenti az emésztési és bélproblémákat, segít azokon, akiknek csontritkulás van a lábában és a karjában és azoknak is megkönnyebbülést nyújt, akiknek ízületi gyulladásuk van a csípőben, a hátban, a vállban, a kézben és a lábfejben.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

Szénhidrát

  A szénhidrátok a szén és a víz kombinációi, melynek legegyszerűbb formája a cukor.... Tovább

Diagnózis

A betegségek neve, tágabb értelemben az a folyamat, amely az orvos aktív munkájának... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 221

Átlagos értékelés: 4.7