notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Gondoltad volna, hogy nem mindegy milyen banánt eszel, amikor fogyókúrázol? Most minden kiderül!

Nem mindegy milyen banánt eszel ha fogyókúrázol!

FO
hirdetes

Fogyókúra idején sok mindenre oda kell figyelnünk: mennyit mozgunk, mennyit eszünk és mit eszünk. Azt már eléggé belénk testálták hogy sok zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztanunk, viszont arra nem gondolunk már, hogy ezeket milyen formában vigyük be a szervezetünkbe. Például te tudtad, hogy nem mindegy milyen színű banánt eszel, ha fogyózol?

Te milyen banánt ennél fogyókúra idején?

 

Ha hiszed, ha nem, nyugodtan fogyaszthatsz banánt akkor is, ha épp fogyókúrázol. A lényeg az, hogy mindig a megfelelő színűt válaszd. Igen, jól látod, a banán színére gondoltam. Nem elég ugyanis, ha jól kombinálod más élelmiszerekkel, arra is figyelni kell, hogy milyen színű a banán héja, amit megeszel. Plusz ne feledd, hogy soha ne ess túlzásba vele!

 

Biztosan neked is feltűnt már, hogy a boltok polcain a banánok nem mind egyformák: van közöttük szép sárga, éretlennek tetsző zöld és foltos, túlérett barna is. Most elárulom neked, hogy melyik banán milyen belül, és ezért melyiket kell választanod a diéta idején.

 

A sárga

 

Hát a szép sárga banán az, ami mindenki számára a legvonzóbb. Azt sugallja, hogy „szép érett és édes vagyok, gyere egyél meg!” A banán szó mellett az értelmező kéziszótárban is boztosan ilyen színű gyümölcs lenne illusztrációként. Ez az elvileg tökéletesen érett banán azonban, ha éppen fogyásra adtad a fejed és a tested, akkor nem biztos, hogy a legjobb választás.

 

hirdetes

Ebben az állapotban ugyanis már magasabb a természetes cukortartalma a gyümölcsnek, ami extra szénhidrátot, magasabb vércukrot és folymaatosan raktározó üzemmódot jelent. Ebből kifolyólag magában nem érdemes fogyasztani. Készítsünk inkább belőle diétás muffint, vagy banánpalacsintát, ezáltal a keverékben lévő tojás legalább elnyújtja kicsit a szénhidrát felszívódást.
 

 

Te milyen banánt ennél fogyókúra idején?

 

A barna

 

Az a banán, amelyiket ilyen állapotban találod a boltok polcain, már valószínűleg túl sok időt töltött jobbról balra pakolászva, és fonnyadt kis ábrázata a lehető legkevesebb vitamint és ásványi anyagot tartalmazza már.

 

Ami viszont igen magas koncentrációban előfordul benne, az nem más, mint a fruktóz vagy más néven gyümölcscukor, ami a zsírraktárak kialakulásáért felelős. Ezért ha túl sokat fogyasztunk belőle, akkor finoman szólva is lőttek a fogyókúránknak: egyhelyben fogunk topogni, és egy deka sem akar majd leszaladni rólunk. Ezért inkább ne tetézd a bajt egy barna banánnal! Rakj más színűt a kosaradba a vásárlás folyamán!

hirdetes

 

A zöld

 

Dobpergést kérek: ez a tuti befutó! Ezt a banánt – amit mi éretlennek szoktunk titulálni – érdemes leginkább megvenni, és a legkönnyebb beépíteni a diétás étrendedbe!  Habár az igaz, hogy valóban nem érte még el azt az állapotot, hogy jó édes legyen, de ez nem is baj. Ebben az állapotában a gyümölcs magasabb százalékban tartalmaz keményítőt (ez az, ami átalakul cukorrá az érés során), mint cukrot.

 

Ennek a keményítőnek a nagy része rezisztens, ami azért jó, mert olyan rostforrás, amit nem emésztünk meg, hanem egyszerűen áthalad a tápcsatornán, és a bélbaktériumoknak táplálékot jelent. A zöld banán ezáltal nem emeli meg úgy a vércukorszintet, és inzulinkiugrást sem okoz. A legjobb választás tehát fogyókúrában, a zöld banán! Pakold tele vele a kosaradat, fogyaszd bátran magában is, és nem kell közben attól tartanod, hogy rosszat teszel vele a szervezetednek!
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
60 524
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 145 439
Közösség

Szótár

Fekete áfonya

Latin neve: Vaccinum myrtillus   Ismertetése, termőhelye   Fás szárú cserje,... Tovább

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 185

Átlagos értékelés: 5.0