notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Gondoltad volna, hogy nem mindegy milyen banánt eszel, amikor fogyókúrázol? Most minden kiderül!

Nem mindegy milyen banánt eszel ha fogyókúrázol!

FO
hirdetes

Fogyókúra idején sok mindenre oda kell figyelnünk: mennyit mozgunk, mennyit eszünk és mit eszünk. Azt már eléggé belénk testálták hogy sok zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztanunk, viszont arra nem gondolunk már, hogy ezeket milyen formában vigyük be a szervezetünkbe. Például te tudtad, hogy nem mindegy milyen színű banánt eszel, ha fogyózol?

Te milyen banánt ennél fogyókúra idején?

 

Ha hiszed, ha nem, nyugodtan fogyaszthatsz banánt akkor is, ha épp fogyókúrázol. A lényeg az, hogy mindig a megfelelő színűt válaszd. Igen, jól látod, a banán színére gondoltam. Nem elég ugyanis, ha jól kombinálod más élelmiszerekkel, arra is figyelni kell, hogy milyen színű a banán héja, amit megeszel. Plusz ne feledd, hogy soha ne ess túlzásba vele!

 

Biztosan neked is feltűnt már, hogy a boltok polcain a banánok nem mind egyformák: van közöttük szép sárga, éretlennek tetsző zöld és foltos, túlérett barna is. Most elárulom neked, hogy melyik banán milyen belül, és ezért melyiket kell választanod a diéta idején.

 

A sárga

 

Hát a szép sárga banán az, ami mindenki számára a legvonzóbb. Azt sugallja, hogy „szép érett és édes vagyok, gyere egyél meg!” A banán szó mellett az értelmező kéziszótárban is boztosan ilyen színű gyümölcs lenne illusztrációként. Ez az elvileg tökéletesen érett banán azonban, ha éppen fogyásra adtad a fejed és a tested, akkor nem biztos, hogy a legjobb választás.

 

hirdetes

Ebben az állapotban ugyanis már magasabb a természetes cukortartalma a gyümölcsnek, ami extra szénhidrátot, magasabb vércukrot és folymaatosan raktározó üzemmódot jelent. Ebből kifolyólag magában nem érdemes fogyasztani. Készítsünk inkább belőle diétás muffint, vagy banánpalacsintát, ezáltal a keverékben lévő tojás legalább elnyújtja kicsit a szénhidrát felszívódást.
 

 

Te milyen banánt ennél fogyókúra idején?

 

A barna

 

Az a banán, amelyiket ilyen állapotban találod a boltok polcain, már valószínűleg túl sok időt töltött jobbról balra pakolászva, és fonnyadt kis ábrázata a lehető legkevesebb vitamint és ásványi anyagot tartalmazza már.

 

Ami viszont igen magas koncentrációban előfordul benne, az nem más, mint a fruktóz vagy más néven gyümölcscukor, ami a zsírraktárak kialakulásáért felelős. Ezért ha túl sokat fogyasztunk belőle, akkor finoman szólva is lőttek a fogyókúránknak: egyhelyben fogunk topogni, és egy deka sem akar majd leszaladni rólunk. Ezért inkább ne tetézd a bajt egy barna banánnal! Rakj más színűt a kosaradba a vásárlás folyamán!

hirdetes

 

A zöld

 

Dobpergést kérek: ez a tuti befutó! Ezt a banánt – amit mi éretlennek szoktunk titulálni – érdemes leginkább megvenni, és a legkönnyebb beépíteni a diétás étrendedbe!  Habár az igaz, hogy valóban nem érte még el azt az állapotot, hogy jó édes legyen, de ez nem is baj. Ebben az állapotában a gyümölcs magasabb százalékban tartalmaz keményítőt (ez az, ami átalakul cukorrá az érés során), mint cukrot.

 

Ennek a keményítőnek a nagy része rezisztens, ami azért jó, mert olyan rostforrás, amit nem emésztünk meg, hanem egyszerűen áthalad a tápcsatornán, és a bélbaktériumoknak táplálékot jelent. A zöld banán ezáltal nem emeli meg úgy a vércukorszintet, és inzulinkiugrást sem okoz. A legjobb választás tehát fogyókúrában, a zöld banán! Pakold tele vele a kosaradat, fogyaszd bátran magában is, és nem kell közben attól tartanod, hogy rosszat teszel vele a szervezetednek!
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
68 371
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 522 519
Közösség

Szótár

Lúgosító diéta

Tavaszra mintha a szervezetünk kicsit összezavarodna: puffad a hasunk, dagad a lábunk, az... Tovább

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 185

Átlagos értékelés: 5.0