Nyugodtabb elalvás

10 meglepő dolog, ami megnehezíti az elalvást

Borbély Brigitta

Valószínűleg rengeteg  olyan tanácsot hallottál már te is egészen kiskorod óta, ami arról szól, hogyan aludj el könnyebben. Ám hiába tartjuk be ezeket az alapvető tanácsokat, sajnos sokszor mégsem megy olyan könnyen az elalvás. Ha neked is problémád van esténként, és a bárányok számolgatása sem vált be, íme néhány szokás, amelyek elhagyása, vagy módosítása változást hozhat az életedbe. 

Aludj el gyorsabban te is!

 

Következetlen étkezési szokások

Sajnos hiába élsz egészséges életet, és tartod be az ehhez kapcsolódó általános szabályokat, ha néha egy alvás előtt ágyban elfogyasztott pizza becsúszik. Tanulmányok szerint ugyanis az elalvás előtt elfogyasztott ételek komolyan megnehezítik a pihentető alvást, sokkal valószínűbb, hogy inkább csak forgolódni fogunk, hiszen gyomrunknak nincs ideje megemészteni a bevitt táplálékot.

 

Friss mentaillatú lehelet

Természetesen nem azt javasoljuk, hogy lefekvés előtt ne moss fogat, azonban esetleg érdemes elgondolkozni egy új fogkrém vásárlásán. Kutatások kimutatták ugyanis, hogy a legtöbb fogkrémben megtalálható borsmenta stimulálja az agyat, így éberebbnek érezzük magunkat. Próbálj tehát olyan fogkrémet választani, amely borsmenta helyett más ízesítéssel készül.

 

Egy izgalmas könyv

A szokásos esti tévézés helyett inkább egy izgalmas könyvet választottál? Sajnos nem biztos, hogy ez jó hatással van az éjszakádra. A szakértők szerint egy izgalmas, érzelmes vagy elgondolkodtató könyv megnehezíti az elalvást, hiszen így előfordulhat, hogy túlságosan elragadtatjuk magunkat érzelmileg, ahelyett, hogy megnyugodnánk. Válassz inkább könnyebb olvasmányt, történelmi vagy sporttal kapcsolatos regényeket. A következő oldalon folytatom! 

 

Aludj el gyorsabban te is!

 

Esti füstölés

Talán azt gondolod, hogy az esti dohányzás nyugtatja az idegeket, hogy felkészülhess az ágyba bújásra. A rossz hír azonban az, hogy a nikotin nem hogy antidepresszánsként hat, hanem inkább stimuláló hatással bír, így még nehezebben fog menni az elalvás. Természetesen a legjobb az lenne, ha teljes mértékben leszoknál a dohányzásról, azonban ha egyelőre nem tudsz erről lemondani, időzítsd úgy, hogy az utolsó szálat lefekvés előtt néhány órával szívd el.

 

Hideg víz

Köztudott, hogy a hideg víz összehúzza a pórusokat, és jót tesz a bőrnek, ezzel egy időben azonban stimulálja is a tested, és éberebben tart. Ezért esténként inkább langyos vízzel moss arcot, és zuhanyzás közben is próbáld kerülni a hideg vizet.

 

Éjszakai töltés

Az igazán jó alvás érdekében érdemes minden olyan elektronikus forrást elkerülni, amely nehezíti ezt a folyamatot, ilyen például a telefon-töltés. A töltés során megjelenő minimális fény is elegendő ahhoz, hogy zavarjon minket a pihentető alvásban, ezért ha van ré lehetőséged, inkább nappal töltsd fel elektromos készülékeid.

 

Aludj el gyorsabban te is!

 

Meleg és puha ágy

Egy pihe-puha ágy és egy meleg takaró - mi más kell egy békés, nyugodt alváshoz? Talán megnyugtatónak és kényelmesnek tűnik minél puhább és melegebb környezetben álomra szenderülni, ám a kimutatások szerint a megemelkedett hőmérséklet alvási zavarokhoz vezethet. Próbálj meg egy vékonyabb takaróval aludni, vagy vedd lejjebb a hőmérsékletet egy-két fokkal, és máris érezhető lesz a változás!

 

Túl sok citrom

A citromos tea szinte mindenki számára megfelelő alternatívának tűnik egy esti kávé helyett, de az alvást tekintve hasonló a hatása. A citrom illata felpezsdíti elménket és növelheti energiaszintünket, ezért kerüld a citromot és a citromillatú illatosítókat, így nem lesz problémád az éjszaka folyamán!

 

Esti gyógyszer vagy vitamin

Sokan azért veszik be a gyógyszert az esti órákban, mert ilyenkor könnyebben eszükbe jut. Néhány gyógyszer és vitamin azonban bizonyítottan nehezíti, hogy álomra hajtsd a fejed, így feltétlenül konzultálj a háziorvosoddal, hogy mikor javasolja a pirulák beszedését!

 

Tévézés

Ez az egyik legfőbb oka az alvási problémáknak, hiszen az esti órákban az emberek nagy része ezzel zárja a napot, ami az egyik legártalmasabb szokás. Ha a tévénézéssel töltött értékes perceket alvásra fordítanánk, jelentős mértékben segítenénk saját magunknak abban, hogy másnap sokkal kipihentebben ébredjünk.

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 244

Átlagos értékelés: 4.8