Mit, mennyit és mikor egyek, ha minden egyes nap edzem? Cikkünkben megtalálod a választ.

Mit együnk edzés előtt? Öt egészséges finomság, amelyet imádunk

cs

Ha te is az egészséges és fitt életet élők táborába tartozol, akkor neked is minden bizonnyal az edzés a napi rutinod szerves részét képezi. Függetlenül attól, hogy spinningre, jógára, konditerembe vagy futni jársz, tisztában vagy azzal, hogy egy sikeres nap alapeleme a testmozgás. De vajon maga az edzés mitől lesz sikeres? 

Egészséges táplálkozás - Ezt edd edzés előtt

Az, hogy együnk-e és ha igen, akkor mit edzés előtt sokunknak nagy fejtörést okozhat. Az első kérdésre a válasz egyértelmúen igen, hiszen az edzés előtti étkezés elhagyása meglehetősen veszélyes lehet. A szervezet ugyanis tápanyagokat és energiát igényel ahhoz, hogy az edzés alkalmával történő komoly igénybevétel ellenére megfelelően tudjon teljesteni. Ha nem töltjük fel a raktárakat, akkor edzéseinkkel többet árthatunk, mint használnánk. 

 

Mi akkor a megoldás? 

Feltétlenül együnk az edzéseket megelőzően, de ne közvetlenül előttük! Vegyük figyelembe, hogy szervezetünknek meg kell emésztenie az ételt; az ideális étkezés edzés előtt 30-45 percre tehető. Függetlenül tehát attól, hogy reggel, délután vagy este edzünk, saját érdekünkben próbáljuk ezt betartani. 

 

Rendben, de mit együnk akkor?

Bármilyen testmozgás előtt elengedhetetlen a magas energiatartalmú ételek fogyasztása, amelyek táplálják a testet, hozzájárulnak az állóképesség javulásához, az izomregenerálódáshoz és a zsírégetéshez. Most akkor következzen néhány olyan étel, amelyek egyszerűen megemészthetők, és tartalmazzák a megfelelő mennyiségű fehérjét és szénhidrátot, mely által az említett ételek minden edzés előtt kiváló választásnak bizonyulnak, és mindemellett még finomak is.

 

 

Ideális ételek edzés előtt - Mogyoróvaj banánnal

Teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós mogyoróvajjal és banánnal

Ez a finomság meglepő ugyan, de az egyszerű és összetett szénhidrátok tökéletes elegyét biztosítja szervezeted számára. A pirítós hozzájárul, hogy az edzést sikeresen végigcsináld, a banán pedig energiával tölt fel; valamint ezt az ételt kifejezetten könnyű megemésztened. A banán kiváló káliumforrás, a mogyoróvaj pedig fehérjével tölti fel szervezetedet, összességében pedig igazi lendületet adnak az edzés előtt. 

 

Ételek edzés előtt - görög joghurt

Görög joghurt aszalványokkal, magokkal

A krémes görög joghurt a benne található kultúra enzimeinek köszönhetően kívül-belül kényeztetik a gyomrot; egy hosszú, kimertő kardio edzés előtt könnyű emésztésének és magas tápértékének köszönhetően tehát kiváló választás. Különféle magvakkal és gyümölcsaszalványokkal ízesítheted is joghurtodat, ezek a superfoodok ugyanis tökéletes energiaforrások, amelyek igazán jól jönnek edzés előtt. Amire ennél a "menünél" vigyázz, hogy a magvak magas zsírtartalmúak, ezért ne vidd túlzásba például fogyókúra esetén a fogyasztásukat. 

Ételek edzés előtt - fehérje smoothie

Gyümölcs és fehérje smoothie

A smoothiek fantasztikusak, mert gyorsan és könnyedén elkészíthetők, csupán kedvenc gyümölcseinkre vagy egy kis fehérjeporra van hozzá szükségünk. A gyümölcsökben található vitaminok felfrissítik és táplálják a szervezetet, a proteinturmix pedig fehérjével tölti azt fel, így az energiánkat egész edzés alatt megőrizzük, és az izmok regenerációjáról is gondoskodunk egyúttal. Keverjünk össze néhány szelet gyümölcsöt egy csésze görög joghurttal és 10-20 gramm fehérjeporral edzés előtt, érezni fogjuk a hatását. 

 

Egészséges táplálkozás - Ezt edd edzés előtt

Zab és tojás

A magas rosttartalmú és B-vitaminban bővelkedő zabpehely egy összetett szénhidrát, amely csökkenti a vér cukorszintjének ingadozását, és egyben energiát is ad. Előbbi tulajdonságának köszönhetően hamar és sokáig eltelít. A tojás magas fehérje tartalmával hozzájárul az izmok regenerációjához, a sárgájában található értékes tápanyagok pedig energiával látnak el. Egy tál zabkása és mellé egy finom főtt vagy sült tojás ideális választás minden edzés előtt. 

Ételek edzés előtt - Zab és tojás

Tonhal salátával

Ha az edzés előtt amennyire csak lehet mellőzni szeretnéd a szénhidrátot, fehérjében gazdag ételeket fogyassz, például tonhalat leveles zöld salátával. A saláták finomak és változatosan elkészíthetők, valamint hozzájárulnak a vér és oxigén áramlásához az izmokban, így nagyszerűek éppen edzés előtt. A salátaöntetekkel azonban vigyázzunk, ha fogyókúrázunk nem ajánlott a magas kalóriatartalmú öntetek fogyasztása. 

Ételek edzés előtt - Tonhalsaláta

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.8