notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szemünk világa egyik legféltettebb kincsünk, ennek megfelelően kell gondoskodnunk róla

Mit együnk a jó látásért?

Kerekes Orsolya
hirdetes

Szemünk világa egyik legféltettebb kincsünk, ennek megfelelően kell gondoskodnunk róla. Támogathatjuk rendszeres szemtornával, védőszemüveggel, de tudatos táplálkozással is. Nézzük csak, hogy mik a szemünk számára legfontosabb tápanyagok!

Mit együnk a jó látásért?

A látás fontossága

 

Szemünk nap mint nap igen nagy megterhelésnek is van kitéve. Gondoljunk csak arra, mennyi mindent kell egy nap befogadnia; színeket, fényeket, formákat, káros sugarakat, szennyeződéseket, polleneket - hogy csak a legfontosabbakat említsük. De megfelelő működés esetén, mindezekkel számunkra észrevehetetlen módon veszi fel a harcot.

 

Eddzük szemünket!

 

Sajnos manapság a látáscsökkenés egyre több embert érint, sőt sok gyermek és fiatal felnőtt is közöttük van. Ahogyan a szemünk egyre nagyobb igénybevételnek van kitéve - például olvasás, írás, számítógép használat, televízió nézés vagy akár iskolában a tábla és a vetítőgépek olvasása - egyre inkább figyelni kell támogatására, ápolására. A megoldás a rendszeres szemtorna, a rendszeres szűrővizsgálatok és védőszemüvegek használata illetve a szemcseppek alkalmazása. Viszont táplálkozásunkkal is sokat segíthetjük szemünk egészségét, ha olyan ételeket és vitaminokat fogyasztunk, melyek támogatják annak munkáját.

 

Vitaminok, tápanyagok a jó látásért

 

A-vitamin és béta-karotin

hirdetes

 

Szemünk védelme érdekében az egyik legfontosabb vitamin az A-vitamin. Retinolnak is szokták nevezni, ugyanis a szem ideghártyájának (retina) a működéséhez elengedhetetlen. A legismertebb és legfontosabb előanyaga a béta-karotin. Az A-vitamin hiány esetén romlik a szem sötéthez való alkalmazkodása.

 

C-vitamin

 

A C-vitamin immunrendszerünk védelmében játszik kiemelt szerepet, ezáltal minden szervünk megfelelő működéséhez hozzájárul. Képes hatástalanítani a káros szabad gyököket, javítja a sejteket, és csökkenti a homályos látás, valamint az időskori szembetegségek kialakulásának kockázatát.

 

E-vitamin

hirdetes

 

A C-vitaminhoz hasonlóan antioxidáns hatással rendelkezik, és képes hatástalanítani a szabad gyököket. Segít a szembetegségek megelőzésében.

 

Lutein és zeaxantin

 

A lutein és a zeaxantin is segíthet szemünk egészsége érdekében. E két színanyag, melyek a zöldségek és gyümölcsök színét adják, nagy mennyiségben megtalálhatók a szem retinájában.

 

Bioflavonoidok

 

A bioflavonoidokat szokás P-vitaminnak is nevezni, melyek alapvetően antioxidánsként működő vegyületek, a különböző élelmiszerek színét adják. Mivel a bioflavonoidok segítik a szervezetet a C-vitamin elnyelésében, így látásunk szempontjából fontos a szerepük. Amiben C-vitamin található, abban a bioflavonoidok is előfordulnak.

 

Ásványi anyagok

 

A jó látáshoz ásványi anyagokra is szükségünk van. A szelén például segíti az E-vitamin felszívódását, a cink az A-vitamin hasznosulását, és csökkenti a szabad gyökök számát.

 

Omega-3 és -6 zsírsavak

 

Szemünk egészsége szempontjából fontos tápanyagok az omega zsírsavak is, melyek összefüggésben vannak a gyermeki látásfejlődéssel. Hiányuk felnőttkorban, főleg az omega-3-é, látásromláshoz vezethet, tartós hiányuk a retina, vagy a makula károsodását okozhatja. A heti rendszeres, legalább egyszeri halfogyasztás szív- és érrendszerünk épségben tartása mellett szemünk érdekében is rendkívül fontos.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 379
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 897 114
Közösség

Szótár

Mezei zsurló

Latin neve: Equisetum arvense   Eredete, élőhelye   A mezei zsurló egész... Tovább

Bulémia

Mély lelki válságban előforduló, kórosan fokozott étvágy, amely csupán táplálkozással... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 155

Átlagos értékelés: 4.7