notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, amit érdemes tudni a svédmasszázsról, ismerd meg te is a jótékony hatásait

hirdetes

Svédmasszázsról röviden

A következő cikkben bemutatjuk nektek a svédmasszázst. Úgy gondolom, hogy mindenki meg kell ismernie, tudnia kell, hogy milyen jótékony hatásai vannak. Olvasd el szakértőnk cikkét, és próbáld ki te is, rendkívül jó élményben lesz részed!

Ismerd meg a svédmasszázst és annak jótékony hatásait

A svédmasszázs kialakulása

Mint  "a masszázs története" részben említettük, a svédmasszázs alapjait nem meglepő módon egy svéd embernek,  Pehr Henrik Ling (1776–1839) vívó mesternek köszönhetjük, aki rendszerezte az addigi, általa ismert masszázsfogásokat, és tornagyakorlatokkal egészítette ki őket.  Emellett foglalkozott a masszázs hatásaival, és ellenjavallatival is, majd 1813-ban Stockholmban megalapította a Gyógytorna és Masszázsintézetet.

A svédmasszázs elnevezés a holland Mezger-től ered, aki 1867-ben kiadott egy összefoglaló munkát az addigi tapasztalatokról. 
A svédmasszázs ma ismert formáját a 19. század végén fejlesztette ki egy berlini ortopédus, Albert Hoffa (1859–1907), aki az addigi mozgásszervi panaszokra kifejlesztett fogásokat passzív ízületi kimozgatásokkal kombinálta.

A svédmasszázs jellemzői

A svédmasszázs a keleti masszázsoktól eltérően a fiziológiai hatásokra épít. Ezt a masszázsfajtát ruhátlan felületen alkalmazzuk, a nem kezelt testrészeket letakarva,  masszázságy, vagy masszázsszék igénybevételével.
Földön, vagy ágyon végezve megterhelő a masszőz számára.

Ismerd meg a svédmasszázst és annak jótékony hatásait

Vagyis a svédmasszázs hatásai

  • Stressz oldó hatású
  • Görcsoldó
  • Csillapítja a fájdalmakat
  • Javítja a bőr, keringés és nyirokrendszer állapotát
  • Javítja a közérzetet
  • Fokozza a teljesítőképességet
  • Csökkenti a gyulladásokat

A svédmasszázs fogásai

  • simítás
  • dörzsölés
  • gyúrás
  • ütögetés
  • vibráció (más néven rezegtetés)

Ismerd meg a svédmasszázst és annak jótékony hatásait

Mint cikkünk elején említettük az ellenjavallatokkal már Pehr Henrik Ling is foglalkozott.


Ellenjavallatok, vagyis mikor ne masszíroztassunk

  • Láz esetén
  • Fertőző betegségeknél
  • Akkut gyulladásnál
  • Daganatos betegség esetén
  • hirdetes
  • Friss trauma, műtét utáni állapot esetén
  • Hámhiány esetén
  • Ha vérzékenységben szenvedünk
  • Reumás ízületi gyulladás aktív fázisában
  • Előrehaladott csontritkulás esetén
  • Magas vérnyomás mellett
  • Izületi instabilitás esetén
  • Egyes szív, és keringési problémák esetén
  • Alkoholos állapotban
  • Terhesség közben (nem feltétlenül kizáró ok)
  • Menstruáció alatt (nem feltétlenül kizáró ok)


A svédmasszázs heti két alkalomnál gyakrabban túlmasszírozáshoz, izomlázhoz, fáradsághoz vezethet. Ugyanakkor van lehetőség úgynevezett részmasszázsok igénybevételére, amik általában fél órán át tartanak, és naponta ismételhetőek.

Ismerd meg a svédmasszázst és annak jótékony hatásait

Hátmasszázs

Napjainkban a hátunk lényegesen jobban meg van terhelve, mint régebben. Az ülő munka, és a mozgáshiány miatt a lapocka környékén fájdalmas izomcsomók alakulhatnak ki. A hátmasszázs során a masszőz ezeket az izomcsomókat kimasszírozza, így megkönnyítve a mindennapi életet, oldva a feszültséget. A hátmasszázs a keresztcsonttól, a nyakszirtig tart.


Nyak-vállövi masszázs

Mint nevéből sejthetjük, a hangsúly a vállöv izmainak (mellizom, deltaizom, trapéz izom), a lapocka területének, és a nyakizmoknak az átmasszírozásán van. Fejfájás és vállízület körüli lágyrészek gyulladása esetén alkalmazható. Fekve és ülve is végezhető. A masszázs kiegészíthető a kar kezelésével, erős fejfájás esetén a homlok, tarkó, halánték, és vállöv simításával.


Lumbogluteális masszázs

A latin név a far, és derék masszírozását takarja. A farredőtől az I. ágyéki csigolyáig tart. Az ezen a részen levő gerincszakasz fontos idegek kilépési pontja, ezért a Lumbogluteális masszázs kitűnően alkalmas derékfájás, derékből kisugárzó hátfájás, csípőficam, lumbágó, és csigolyabetegségek kezelésére.

hirdetes


Karmasszázs

A karmasszázs a felkar, alkar, és kéz masszírozását takarja, vagyis az ujjhegyektől a vállig történik.
Végezhető fekve, és ülve is.


Lábmasszázs

A lábmasszázs a lábujjaktól a farredőig tart, beleértve a talp átdörzsölését is.


Arcmasszázs

Vivőanyag nélkül végzik, és alkalmas fejfájás, és krónikus gyulladások kezelésére.


Mellkasmasszázs

A mellkasmasszázs a bordakosár aljától, a kulcscsontig tart (a mellek kihagyásával) A masszőr a mellek alatt, felett, között és a szegycsonton dolgozik. A mellkason végzett ütögetéssel hatékonyan szabadítja fel a dohányzás, tüdőgyulladás, vagy egyéb légúti megbetegedés során lerakódott nyákot.


Hasmasszázs

Bár a svédmasszázs része, a hasmasszázst csak orvosi utasításra gyógymasszőr végezheti, mivel ez a masszázs közvetlenül a vastagbélre hat, minek köszönhetően hatásos székrekedés, puffadás, vagy a hasizmok gyengesége esetén.

Ismerd meg a svédmasszázst és annak jótékony hatásait

 

 

Mint láthattuk a svédmasszázs egy rendkívül sokoldalú, több problémára megoldást nyújtó masszázsfajta, mely nem véletlenül ennyire népszerű. Rendkívül sok masszőr, és masszőz foglalkozik ezzel a masszázsfajtával, ezért itt különösen fontos, hogy kinek kezei alá fekszünk be, ezért érdemes szakmára specializálódott oldalak hirdetései közül választani, például innen: svédmasszőreink.

Szerző:

Horvát Géza-a Kellemesmasszázs.hu szerkesztője

Ismerd meg a svédmasszázst és annak jótékony hatásait

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Bulémia

Mély lelki válságban előforduló, kórosan fokozott étvágy, amely csupán táplálkozással... Tovább

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Tovább a lexikonra