notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Állandóan a mérleged nézed, és nem fogysz? Elmondom, mit kell tenned!

Milyen gyakran mérd magad?

hirdetes

Képzeld csak el: eldöntöd, hogy itt az ideje, hogy összehangolt erőfeszítéseket tegyél a fogyásért. Elkezded a rendszeres testmozgást, és egészséges étrendet vezetsz be. Eljön az idő, hogy ellenőrizd a haladást, rálépsz a mérlegre: itt az igazság pillanata.

Állandóan a mérleged nézed, és nem fogysz? Elmondom, mit kell tenned!

Egyetlen dekát sem fogytál!

 

Mit csinálsz? Folytatod a testmozgást és a diétát? Bedobod a törülközőt és visszatérsz a korábbi szokásokhoz? Még szigorúbb leszel magadhoz az étkezések terén, csak hogy gyorsabban fogyjál? Ezek mind teljesen normális reakciók. A fogyás, stagnálás vagy a súlygyarapodás között nem egyszerű lavírozni, azaz a mérleggel is lehet trükközni.

 

A súlyingadozás normális, mert a súlyodat számos tényező befolyásolja. Ezek közül néhány: mennyire vagy hidratált (mennyi folyadékot fogyasztottál), mit ettél, mikor volt székleted, az időjárás vagy a testmozgás fajtája. Az 1-2 kilós súlyingadozások jellemzően nem a gyarapodás jelei, csupán annak az eredménye, hogy a tested végzi a dolgát, hogy a fiziológiai funkcióit ellássa. Szóval, milyen gyakran mérd meg magad? Attól függ, hogy mi a célod: fogyás, gyarapodás vagy fenntartás. Beszéljünk ebből a szempontból a mérleg szerepéről.

 

Az első kérdés, amit fel kell tenned magadnak: a (napi, heti, periodikus) mérés segít vagy árt nekem? Mivel nincs egyetlen jó válasz erre a kérdésre, úgy tudod eldönteni, hogy megtalálod, mi segít és motiváló számodra. A következő oldalon elmondom, mit kell tenned! 

 

Állandóan a mérleged nézed, és nem fogysz? Elmondom, mit kell tenned!

 

Napi mérések

Sokan úgy tartják, hogy a napi szintű mérlegelés elszámolhatóságot biztosít és segít képet adni arról, hol tartasz a folyamatban. Sokaknak segít a folyamat nyomon követésében. Ha képes vagy a trendet látni és nem stresszelni az ingadozások miatt, akkor nyugodtan mérd meg magad minden nap.

hirdetes

 

A 10 dkg-os  súlygyarapodás elrontja a kedved? Teljesn lázba jössz, ha lement 40 dkg? Ha a napi mérések erőteljesen befolyásolják a hangulatodat és a viselkedésedet, érdemes újragondolni a mérések gyakoriságát. Nem szabad, hogy az határozza meg a kedvedet, a napodat, az életminőségedet, hogy mit mutat a mérleg – az csak egy szám.

 

Heti mérések

A heti méréseknek is megvan az előnye: nyomon tudod követni a folyamatot, de van 6 teljes napod, amikor nem a súlyodra fókuszálsz. A legjobb eredmény érdekében, válassz egy bizonyos napot, és mindig akkor mérd meg magad reggel. Próbáld meglátni a trendeket, ne vessz el a részletekben. Kell hozzá néhány hét, hogy kialakuljon, merre is tart a trend. Így számonkérhetőnek érezheted magad, anélkül hogy a napi mérések okozta érzelmi hullámvasútra felülnél.

 

Állandóan a mérleged nézed, és nem fogysz? Elmondom, mit kell tenned!

 

Alkalmankénti mérések

Vannak, akik az alkalmankénti mérések mellett teszik le a voksukat. Rá lehet állni a mérlegre otthon, az edzőteremben vagy az orvosi rendelőben, hogy képet kaphass az aktuális súlyodról. Gyakran egyéb súlymeghatározási módszerek is előkerülnek, pl. mennyire szorosak a ruháid, hogyan érzed magad edzés közben.

hirdetes

 

A sohasem mérők

Vannak, akik végleg leszámoltak a mérleggel. Ők úgy gondolják, hogy többet segít nekik az, ha időről-időre ellenőrzik, hogyan érzik magukat a ruhájukban, kiegyensúlyozottan táplálkoznak, és edzenek, ahelyett hogy a mérlegre koncentrálnának. Ez jó út lehet az egészséges életmódhoz – az egészség sokkal több annál, amit a mérleg mutat.

 

Ha naponta többször állsz rá a mérlegre, hagyd abba most! Ritka kivételek lehetnek, de tartsd magad ahhoz, hogy naponta csak egyszer méred magad. Azzal, hogy ráfeszülsz a mérleg által mutatott számra, megbolygathatod a békéd és a boldogságod. Ha úgy döntesz, hogy méred magad, a mérleg egy segítő és ne egy ártó eszköz legyen.

 

Kérdezd meg magadtól, mi segít neked a leginkább. Vannak, akiknek a napi mérlegelés a legjobb. Másoknak a kevésbé gyakori mérlegre állás vezet egészségük megőrzéséhez. Mindenki másként tapasztalja a dolgokat, és más-más hat rá motiválólag. Találd meg, nálad mi működik, és ragaszkodj ahhoz!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Diabetes mellitus

A szénhidrát anyagcsere krónikus betegsége, a normális inzulin működészavara következtében... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 4.8