notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi a funkcionális tréning?

Mi az a funkcionális tréning?

hirdetes

A Funkcionális Tréning egy olyan edzésmódszer, amelynél a egyes izomcsoportokat nem izoláltan, hanem különböző mozgásmintákba integráltan gyakoroltatjuk. Ezért „integrált tréning”-ről is beszélhetünk. Az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban / síkban  ún. lánc-szisztémában mozgatjuk,  ezáltal teljesítményük javul, és a hétköznapokban „funkcionálisabban működhetnek.

Érdekességek a funkcionális tréningről


A tréninget saját testsúlyunkkal végezzük, de színesíthetjük, nehezíthetjük az edzést a Funkcionális Tréning eszközeivel.
A funkcionális tréning alapelvei:

  •     Nem izmokat edzünk, hanem mozdulatokat gyakorolunk
  •     Minden mozdulat több ízületet vesz igénybe
  •     Minden mozdulat legalább két síkban zajlik
  •     Minden mozdulat megszólítja a szenzomotórikumot
  •     A mozdulatokat a neutrális test- ill. ízületi helyzetekből indítjuk
  •     Egy mozdulatnál először stabilizálunk, és csak azután indítjuk el a mozgást
  •     Egy gyakorlat kivitelezésénél és az ismétlések számánál a mozgásminőség a döntő
  •     Minden mozdulatot olyan módon, olyan tempóban kell végezni, hogy a sportoló képes legyen mindezt kontroll alatt tartani
  • hirdetes

A FUNKCIONÁLIS TRÉNING előnyei a hagyományos súlyzós/gépes erőedzéssel szemben:


Hagyományos edzés

  •     egy izomra fókuszál
  •     ülve vagy támasztott pozícióban végezzük
  •     izolált és kevésbé funkcionális mozgásminta
  •     a keringési rendszerre kevésbé van hatással
  •     a gépeken az izületi szalagoknak a vezetett mozgás miatt kevésbé kell stabilizálni

 

Funkcionális tréning

  •     több izmot stimulál egyszerre
  •     a törzsizmok stabilizálnak, ezáltal egyidejűleg azokat is fejlesztjük
  •     gyakorlatias, funkcionális mozgásminta
  •     komoly terhelés a keringési rendszerre is
  •     az izületi szalagok is aktívan résztvesznek a stabilizálásban


Amikor az egyensúlyozásra kényszerítő eszközöket is használjuk, koncentráltan kényszerülnek dolgozni az egyensúlyi helyzet megtartásáért felelős izomcsoportok is. Így gyorsabban és arányosabban fejlődnek izmaink, mint stabil alátámasztás estén, ezért azoknak is érdemes használni, akik rövid idő alatt szeretnének feszes, kidolgozott, szálkás izomzatot.

Minden mozgásmintát a tornázó személy napi igényeihez lehet igazítani. A módszer ezen sajátossága mind az élsportolóknak, mind a szabadidő sportolóknak, mind az átlagembernek hasznára válnak.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

2019-11-06

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

2019-10-24

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitaminhiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.

Ismerd meg a vibrációs edzést

2019-10-22

Ismerd meg a vibrációs edzést

A vibrációs tréning során a vibráció egy adott frekvencián átterjed a testre, ahol egyedi izomstimulációt indukál. A test mélyizomzatát, elsősorban a gerinctaró izmokat stimulálva a vibrációs tréning bizonyítottan hatásos az izomsérülések rehabilitációjában és megelőzésében, az izomerő fokozásában, az izületi mozgékonyság fenntartásában és a zsírég

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Lélegezzük ki a zsírt!

2019-10-04

Lélegezzük ki a zsírt!

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

2019-09-23

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
71 724
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 323 944
Közösség

Szótár

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 249

Átlagos értékelés: 4.7