notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Isteni finom energiaszelet házilag

Készíts energiaszeletet házilag!

H.Róbert
hirdetes

Ha bolti energiaszeletek vásárlására költöd a pénzed egy részét, akkor ideje változtatni ezen, hisz te magad is el tudod készíteni ezeket a szeleteket házilag!

Házi energiaszelet

Nincs szükséged speciális eszközökre, hogy elkészítsd csupán néhány gyümölcsre és egyéb hozzávalóra van szükséged egy isteni finom házi energiaszelethez. Ha elsajátítottad a tudást, később számos más fajta összetevőből is elkészítheted. A saját energiaszeletedet fogyasztani sokkal élvezetesebb, mint a boltban vásároltat. Remek energiaforrás lesz a túrázások, biciklizések és edzések előtt. 

 

A recept leírása előtt összeszedtünk hat fontos tényezőt amire figyelni kell az energiaszelet elkészítésekor. 

 

Legyen gyümölcsös

 

A szelet fő összetevője az energiában és tápanyagokban gazdag aszalt gyümölcs. Beszerzése igen könnyű és olcsó, illetve kedvünkre válogathatunk az ízlésünknek megfelelő gyümölcsök közül. Az asztalt gyümölcsök glükóz tartalma igen magas, ami izomzatunk számára rendkívül fontos, ha komolyabb fizikai igénybevétel előtt állunk. A szárazabb és keményebb aszalt gyümölcsöket felhasználás előtt áztassuk 10 percig vízben, hogy megpuhuljanak. 

 

Legyen benne magvak

 

Mogyoró, dió, mandula és különböző magvak hozzáadásával tovább növelhetjük az energiaszelet tápanyagtartalmát és laktatóbbá tehetjük. A magvakat enyhén pörköld meg felhasználás előtt, így jobban kiemelheted az ízüket.

hirdetes

 

A zsiradékot se felejtsd ki!

 

A magvak önmagukban kiváló zsiradék források, ha viszont szeretnéd, hogy a szeleted jól összeálljon tegyél még hozzá egy kis kókuszolajat vagy olívaolajat. Mi inkább a kókuszolajat ajánljuk mert kellemesebb íze van és könnyen olvad. 

Házi energiaszelet

Adj hozzá egy kis pluszt

 

Számos módja van annak, hogy tovább növeld a tápanyagtartalmát az energiaszeletednek. Egy evőkanál lenmag, vagy a kedvenc protein porod hozzáadásával máris sokkal táplálóbb és ízletesebb lesz. Ha az extra összetevők hozzáadása után a massza nem akar úgy összeállni, mint korábban, adj hozzá egy kevés vizet, hogy újra egybe tapadjon. 

 

Só és citrusfélék

 

Ha kimerültek, éhesek és lehangoltak vagyunk egy snack, ami egyszerre sós és édes remekül fel tud pörgetni. Egy kis só majd citrom vagy narancs hozzáadásával isteni ízvilágot adhatunk az energiaszeletünknek. 

 

Turmixolj! 

 

Nincs más hátra, mint az összetevőket egy turmixgépben összedarálni és egy nagy masszává gyúrni majd ezután a tepsibe beleönteni és végül berakni a sütőbe. 

 

Hozzávalók


•    1 pohár szárított datolya
•    3/4 pohár aszalt szilva

hirdetes
•    1/2 pohár pekándió
•    1/4 pohár kókuszreszelék
•    2 evőkanál kókuszolaj 
•    2 evőkanál lenmag
•    1/4 teáskanál tengeri só
•    1 citrom 

 

Elkészítés

 

1.    Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, majd helyezzük be a diót pár percre, hogy megpiruljon. Amennyiben pörkölt diót vásároltunk ezt a lépést kihagyhatjuk. 

2.    Helyezzük a sütőpapírt a tepsibe majd szórjuk meg a lenmaggal az alját. 
3.    A turmixgépbe helyezzük bele az összetevőket, mixeljük addig amíg nincsenek már benne túl nagy darabok, aztán gyúrjuk a masszát addig amíg teljesen össze nem áll. 

4.    Ezután öntsük a masszát a tepsibe és egyengessük addig, amíg azonos vastagságú lesz mindenhol. Fedjük le alufóliával majd tegyük a hűtőbe és hagyjuk ott az estére. Másnapra tökéletesen megszilárdul és már fogyasztható is a saját házi készítésű energia szeletünk.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Spárga: a zöldségek királya

2019-06-17

Spárga: a zöldségek királya

Nálunk igazi szezonja nagyjából egy hónapon át tart, május első felétől június első feléig.

6 tápláló nyári gyümölcssaláta recept

2019-06-18

6 tápláló nyári gyümölcssaláta recept

A gyümölcssaláták tökéletes választásnak bizonyulhatnak a nyári hónapokban, hiszen fogyasztásukkal biztosíthatjuk szervezetünk számára az összes szükséges tápanyagot. A nyári melegben pláne nem is kívánjuk a nehéz ételeket, így ez a 6 recept tökéletes választás lesz ebédre vagy vacsorára egyaránt.

Paleo zserbó golyók /Nagy kedvenc /

2019-06-14

Paleo zserbó golyók /Nagy kedvenc /

Az ertiritet por állagúvá őröljük. A puha barackot nagyon apróra felkockázva fél órára beáztatjuk a rumba.

Zöldséges-csirkés töltött quesadilla

2019-06-12

Zöldséges-csirkés töltött quesadilla

Imádom. Olvadozó, nyúlós sajt, izgalmas töltelékek, ropogósra sült tortilla, finom mártások. Nekem uzsonnára, vacsorára is tökéletes, pedig eredetileg előétel. Mexikói finomság, puha liszt alapú tortillából készítik (egyszerű esetben boltban is megvásárolható már itthon is sok helyen, de házilag sem túl bonyolult), a töltelék pedig szinte bármi leh

Karfiol pogácsa

2019-06-05

Karfiol pogácsa

1 pogácsa csupán 2,5 g zsírt, 3,2 g szénhidrátot és ugyanannyi fehérjét tartalmaz. Sütheted muffin formában is, de akár ejthetsz kis adagokat egy lapos, kiolajozott tepsire is.

Cukkini tócsni olasz módra

2019-06-05

Cukkini tócsni olasz módra

A frittelle di zucchine e ricotta, vagyis a cukkinis-ricottás lepényke ugyancsak népszerű fogás Olaszországban, persze inkább a nonnák és a mammák készítik, hiszen házias, családi fogás inkább, amit szívesen tálalnak ugyanúgy paradicsomszósszal, mint fokhagymás mártogatóssal.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Fekete áfonya

Latin neve: Vaccinum myrtillus   Ismertetése, termőhelye   Fás szárú cserje,... Tovább

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 5.0