Isteni finom energiaszelet házilag

Készíts energiaszeletet házilag!

H.Róbert
hirdetes

Ha bolti energiaszeletek vásárlására költöd a pénzed egy részét, akkor ideje változtatni ezen, hisz te magad is el tudod készíteni ezeket a szeleteket házilag!

Házi energiaszelet

Nincs szükséged speciális eszközökre, hogy elkészítsd csupán néhány gyümölcsre és egyéb hozzávalóra van szükséged egy isteni finom házi energiaszelethez. Ha elsajátítottad a tudást, később számos más fajta összetevőből is elkészítheted. A saját energiaszeletedet fogyasztani sokkal élvezetesebb, mint a boltban vásároltat. Remek energiaforrás lesz a túrázások, biciklizések és edzések előtt. 

 

A recept leírása előtt összeszedtünk hat fontos tényezőt amire figyelni kell az energiaszelet elkészítésekor. 

 

Legyen gyümölcsös

 

A szelet fő összetevője az energiában és tápanyagokban gazdag aszalt gyümölcs. Beszerzése igen könnyű és olcsó, illetve kedvünkre válogathatunk az ízlésünknek megfelelő gyümölcsök közül. Az asztalt gyümölcsök glükóz tartalma igen magas, ami izomzatunk számára rendkívül fontos, ha komolyabb fizikai igénybevétel előtt állunk. A szárazabb és keményebb aszalt gyümölcsöket felhasználás előtt áztassuk 10 percig vízben, hogy megpuhuljanak. 

 

Legyen benne magvak

 

Mogyoró, dió, mandula és különböző magvak hozzáadásával tovább növelhetjük az energiaszelet tápanyagtartalmát és laktatóbbá tehetjük. A magvakat enyhén pörköld meg felhasználás előtt, így jobban kiemelheted az ízüket.

hirdetes

 

A zsiradékot se felejtsd ki!

 

A magvak önmagukban kiváló zsiradék források, ha viszont szeretnéd, hogy a szeleted jól összeálljon tegyél még hozzá egy kis kókuszolajat vagy olívaolajat. Mi inkább a kókuszolajat ajánljuk mert kellemesebb íze van és könnyen olvad. 

Házi energiaszelet

Adj hozzá egy kis pluszt

 

Számos módja van annak, hogy tovább növeld a tápanyagtartalmát az energiaszeletednek. Egy evőkanál lenmag, vagy a kedvenc protein porod hozzáadásával máris sokkal táplálóbb és ízletesebb lesz. Ha az extra összetevők hozzáadása után a massza nem akar úgy összeállni, mint korábban, adj hozzá egy kevés vizet, hogy újra egybe tapadjon. 

 

Só és citrusfélék

 

Ha kimerültek, éhesek és lehangoltak vagyunk egy snack, ami egyszerre sós és édes remekül fel tud pörgetni. Egy kis só majd citrom vagy narancs hozzáadásával isteni ízvilágot adhatunk az energiaszeletünknek. 

 

Turmixolj! 

 

Nincs más hátra, mint az összetevőket egy turmixgépben összedarálni és egy nagy masszává gyúrni majd ezután a tepsibe beleönteni és végül berakni a sütőbe. 

 

Hozzávalók


•    1 pohár szárított datolya
•    3/4 pohár aszalt szilva
•    1/2 pohár pekándió
•    1/4 pohár kókuszreszelék
•    2 evőkanál kókuszolaj 
•    2 evőkanál lenmag
•    1/4 teáskanál tengeri só
•    1 citrom 

 

Elkészítés

 

1.    Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, majd helyezzük be a diót pár percre, hogy megpiruljon. Amennyiben pörkölt diót vásároltunk ezt a lépést kihagyhatjuk. 

2.    Helyezzük a sütőpapírt a tepsibe majd szórjuk meg a lenmaggal az alját. 
3.    A turmixgépbe helyezzük bele az összetevőket, mixeljük addig amíg nincsenek már benne túl nagy darabok, aztán gyúrjuk a masszát addig amíg teljesen össze nem áll. 

4.    Ezután öntsük a masszát a tepsibe és egyengessük addig, amíg azonos vastagságú lesz mindenhol. Fedjük le alufóliával majd tegyük a hűtőbe és hagyjuk ott az estére. Másnapra tökéletesen megszilárdul és már fogyasztható is a saját házi készítésű energia szeletünk.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A kurkuma előnyei

2019-04-18

A kurkuma előnyei

A kurkumát már több ezer éve fogyasztják az emberek az egész világon. Az internetnek köszönhetően ennek a fűszernek a népszerűsége a közelmúltban igencsak felgyorsult. A kurkuma egy szuperétel, vagyis egy szuperfűszer. De miért? Összeszedtük előnyeit!

Egyszerű ropogós alma - többféle édességben

2019-04-17

Egyszerű ropogós alma - többféle édességben

Ez az egyszerű almás süti többféleképpen is elkészíthető, és nem csak egészséges verzióban, de hagyományos módon is. Olyannak készíted el, amilyennek szeretnéd! Nagyon egyszerű, nem igazán kell mérni sem a hozzávalókat és akár a saját ízlésedre is formálhatod.

5 tojáshelyettesítő vegánoknak és tojásallergiásoknak

2019-04-17

5 tojáshelyettesítő vegánoknak és tojásallergiásoknak

Manapság egyre több embernél alakul ki ételintolerancia a tojásra vagy a tojásfehérjére. Esetükben igen nehéz az étkezés, hiszen rengeteg termékben használnak tojást. Nem csak a feldolgozott élelmiszerek esetén nehéz elkerülni a tojást, de az otthon elkészített sütemények, receptek többsége is tartalmazza a hozzávalót. De mivel helyettesíthető a to

Csokoládés mogyoróvajas fehérjés zabgolyók

2019-04-11

Csokoládés mogyoróvajas fehérjés zabgolyók

Ha egészséges édességre vágynánk, amely beilleszthető diétánkba is, akkor ez a recept tökéletes lesz. Ezek az egyszerű és ízletes zabgolyók nagyszerűek lesznek édes snacknek. Tele vannak egészséges zsírokkal, fehérjékkel és szénhidrátokkal töltve, amelyek együttesen segítenek eltelíteni és hízni sem fogunk.

Tényleg egészséges a burgonya?

2019-04-11

Tényleg egészséges a burgonya?

Kevésbé sokoldalú zöldség van a burgonyánál: süthetjük, főzhetjük, készíthetünk belőle pürét, hozzáadhatjuk süteményekhez vagy készíthetünk belőle különböző tésztákat is. Sokan mégsem fogyasztják túl gyakran magas szénhidráttartalma miatt. Azonban számos egészségügyi előnye van a burgonyának. Lássuk, melyek ezek!

Milyen előnyei vannak a csicseriborsónak?

2019-04-09

Milyen előnyei vannak a csicseriborsónak?

Eredetileg a Földközi-tengeren és a Közel-Keleten termesztett csicseriborsó, más néven garbanzo bab, elterjedt a gasztronómiai befolyása az egész világon. Fogyasztása számos potenciális egészségügyi előnnyel jár. De lássuk miért ennyire népszerű étel a csicseriborsó!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

Nátrium

Mint ahogy minden más ásványi anyag, a nátrium is elengedhetetlen az emberi szervezet... Tovább

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 5.0