érzelmi evés,hatása,táplálkozás,egészséges életmód,egészség,alakformálás,hatékony fogyás,egészséges receptek,diéta,fogyókúra,crossfit

Kerüld el az érzelmi evést!

„Jaaj… úgy ennék egy pizzát!” 
„Csokit akarok, de azonnal!”
„Megőrülök egy hamburgerért!”
 
Megfigyelted már, hogy sokszor olyankor is eszel, amikor nem is vagy igazán éhes? Elviselhetetlenül tör rád az éhség, néha még olyankor is, amikor már túl vagy egy kiadós ebéden? 
Kerüld el az érzelmi evést!

 

Éhség vagy csak a szemed kívánja?

 
Úgy gondolom, hogy ha naponta legalább ötször eszel, nem túl nagy adagokat és minden tápanyagot megadsz a szervezetednek, akkor jársz a legjobb úton. Sokszor viszont az ember olyankor is vágyik a finom falatokra, amikor a testének egyáltalán nincs is szüksége rá. Néha talán Te is érzed, hogy csak az agyad vagy a szemed kívánja a kaját. Azt azért hozzá kell tennem, hogy itt nem annyira az agyról, mint inkább a lélekről van szó. A lélek pedig bonyolult és legrosszabb időpontokban gajdul meg és természetesen a legszarabb kaják után vágyakozik. Ilyenkor kell a rohadt nagy önuralom és minden eszközt be kell vetni, hogy a végén a kis angyal győzedelmeskedjen a csokiért, pizzáért, hamburgerért tomboló ördög ellen. 
 
A csata első lépése, hogy felismerjük, hogy valóban éhesek vagyunk-e vagy most is csak az agyunk próbál meg rávenni minket, hogy felszedjünk pár extra kilót, a lelkünknek kell egy kis kajától remélt megnyugvás.
 

De hogyan is tudod leleplezni, hogy mikor van szó éhségről és mikor kívánja csak a lelked az ételt? 

 
A valódi éhségnek vannak fizikai tünetei. Ha valaha voltál éhes, akkor tudod. Alacsony energiaszint, korgó gyomor, nehéz koncentráció… ilyeneket produkál, ha valóban kajára van szükséged. Amikor csak az agyad vagy a lelked kívánja a finom falatokat, akkor nincsenek ilyen jellegű tünetek. Erre azért még ez az okos kis szerkezet sem képes. Viszont lelki vonatkozása annál több van… harag, depresszió, unalom, stressz. Van olyan ismerősöm, aki azért eszi például kilószámra az almát, hogy ne aludjon el a Bari köztön. Most tuti mindenki felhördül… de hát az alma egészséges. Persze, csak nem annyira lefekvés előtt egy órával… ja és nem kilószámra. De különben minden helyes! :)
 
A valódi éhség nem egyik pillanatról a másikra csap le ránk, fokozatosan hatalmasodik el rajtunk. Ezzel szemben a lelki vezérlésű „éhezés” a semmiből, hirtelen „sújt le”. Hányszor voltál úgy, hogy sétáltál az utcán, megláttál egy feliratot… HAMBURGER… és hirtelen olyan rohadt éhes lettél, hogy szinte ölni tudtál volna egy jó kis zsíros, adalékkal teli Mekis sajtburgerért? ( Szerintem a Dönci nem engem fog választani marketingesnek). Szerencsére, ha bemész az aranyboltívesbe, nem kell ölnöd sem… adnak ők neked ízfokozót jó pénzért.
 
A valódi éhség elmúlik, amikor a szervezeted megkapta, amire szüksége van, viszont amikor lelki dolgok miatt eszel, akkor az étkezés után sem szűnik meg igazán a vágy az étel iránt. Mindig és mindig vissza fog térni, egészen addig, míg a lelki problémát meg nem oldod. Szerelmi bánatban egy liter fagyi tuti nem elég. Addig eszed, amíg jobban nem leszel lelkileg vagy ameddig már nem hánysz tőle. De mit tudok én erről… de a filmekben jó sokat meg tudnak enni… az tuti. ( Vagy erre csak Bridget Jones képes? Mondjuk, az atom bugyi után már semmin nem lepődök meg).
 
Az igazi éhség, nem kötődik kifejezett ételhez. Talán itt a legkönnyebb lebuktatni a kis sunyit! Ha igazán éhes vagy, akkor bármit megennél. Nem fogalmazódik meg benned, pl. hogy egy steaket ennél medium well done, tejfölös, snidlinges burgonyával (pincért!!!). Jöhet minden, ami a hűtőben illetve otthon van (na, ilyenkor még a száraz kenyér is jó, mi?). Ha meg tudod pontosan fogalmazni, hogy mit kívánsz (pizza, hamburger, édes, sós), na, akkor tuti, hogy ez megint egy jó kis lelki evés lesz. 
 
Érzelmi evés
 

Ismerd fel az érzelmi evést és ne dőlj be neki!

 
Fontos, hogy felismerd a jeleket! A lelki problémákra nem megoldás a kaja, maximum csak tetőzi azokat! Figyelj a testedre, mert akkor minden egy idő után rendben lesz, hiszen tudjuk: „Ép testben, ép lélek!” 
 
Ha pedig rád tör az ilyen fajta éhség, próbád meg megállni a nassolást és töltsd azzal az időt, hogy rájöjj, mi az, ami igazán bántja a lelkedet.
 
 
Szerző:
Simon Alexandra
Fitness Junkie

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Masszázs

A masszázst nagy vonalakban mindenki ismeri, de kevesen tudják róla, hogy valójában mit... Tovább

Sóska

Latin neve (Rumex acetosa)   Eredete, élőhelye   Egész Európában őshonos, de... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 4.9