notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan használd hatékonyan a taposógépet és az egyéb kardiógépeket?

Ezekre figyelj oda kardió edzésnél!

EG
hirdetes

A kardió gépek nagyon hasznosak lehetnek, ha kevés időd van edzeni, viszont a rövid idő alatt hajlandó vagy nagyon keményen dolgozni. Akár kora reggel, vagy akár ebédidőben is találsz rá 20 percet, hogy használatba vedd az egyik gépet és lenyomj egy rövid, de annál keményebb edzést. Ehhez viszont ismerned kell azt is, hogy kell e legoptimálisabban használni a gépeket, hiszen így égeted el a legtöbb kalóriát a használatukkal!

Hasznos tippek kardió edzéshez!

Futópad helyes használata

 

Ne használd ész nélkül a futópadot: egy kis odafigyeléssel sokkal nagyobb eredményeket érhetsz el vele! A legtöbben ott rontják el, hogy feleslegesen ugrálnak fel-alá, mintha ez lenne a feladat. A fejnek elvileg nem kell látványosan süllyednie, vagy emelkednie a futás során, mert ez a pattogás nagyon megterheli az ízületeket, így hosszú távon nem egészséges. Igyekezz minél simábban, gördülékenyebben futni, mert máskülönben a gerinced és a térded látja kárát!

 

 

A másik gyakori hiba, hogy időben mérik a futás értékét. Ezek általában kezdők, akik kalóriaszámláló alapján állítják össze az edzéstervet. Persze, megvan a hosszú, egyenletes futás előnyei is, de a legtöbben azért nem állóképességet fejleszteni, hanem alakot formálni járnak az edzőterembe. Fuss rövidebb ideig, de azt nagyon intenzíven! Ha igazán hatékony akarsz lenni, cserélgesd a sebességet és a meredekséget is pár percenként! Például 2 százalékos emelkedőről indulva menjünk fel fokozatosan 10 %-ra!

Hasznos tippek kardió edzéshez!

Szobabicikli

 

Gyakori hiba, hogy túl magasra, vagy túl alacsonyra állítod a nyerget. Az alacsony ülés nagyon feleslegesen lefárasztja a lábakat, és terheli a térdízületet.  A magas nyeregállás pedig jobbra-balra ringó csípőt eredményez, ami nagyon kellemetlen derékfájást okozhat! Úgy állítsd be a magasságot, hogy az ülésre ráülve a kinyújtott lábad még pont elérje a pedált, annak legalacsonyabb helyzetében. Ha jól csinálod, sokkal hatékonyabban tudsz tekerni!

hirdetes

 

Variáld a sebességet! A tekerés leghatékonyabb szakasza mindig a gyorsulás. Tudjuk, hogy sokkal könnyebb tartani egy adott sebességet, de nem olyan hasznos! Ahelyett, hogy fél órán át ugyanazon a sebességen tekered a pedálokat, inkább tarts rövid, intenzív szakaszokat 2-3 percenként! Ezek között – pihenésképp – tarthatod a tempót, de ne túl sokáig! Néha fel is állhatsz a nyeregből, aminek segítségével új izomcsoportokat vonhatsz be a munkába!

Hasznos tippek kardió edzéshez!

Elliptikus tréner

 

hirdetes

Ne fél nagy ellenállással dolgozni. Sokan inkább a könnyebb utat választják, és gyorsabban mozognak a tréneren, de az igazán hatékony edzés az, ha minden taposás megerőltető!  Persze a monotonitás itt sem kifizetődő. Egyrészt unalmas, másrészt az edzésedbe beiktatott 60-90 másodperces kemény sprintek extra terhelést adnak az izmaidnak és látványosan növelik az állóképességed is!

 

Lépcsőzőgép

 

A karjaiddal is tartod magad? Hiba! Nagyon sokan nem csak tartják a kezüket a korláton, hanem mankóként azon is tartják magukat. Pedig a korlát csak az egyensúlyod megtartásáért van ott, ne segítsd ki vele a combjaid! Tartsd a gerinced egyenesen, csípőből egy kicsit megdöntve. Itt is gyakori hiba a túl kicsi ellenállás. Ne kíméld magad, inkább tarts rövidebb edzést. Meglátod, az eredmény még túl is szárnyalja a hosszú, de alacsony hatékonyságú tréningeket!

Hasznos tippek kardió edzéshez!

Tuti tipp az evezőgép használatához!

 

Nagyon sok ember úgy használja az evezőgépet, hogy a kezük folyamatosan beleütközik a térdükbe. Ez elég zavaró lehet és megtöri a jól bevált ütemet, melyet a hivatásos evezőktől leshetünk el. Gondolj a mozdulatra úgy, mint egy keringőre: 1-2-3, 3-2-1!

1 – lábbal tol      2 – hátradől, testtel húz               3 – kézzel húz

3 – kar nyújt      2 – törzs dönt csípőből                 1 – láb behúz

 

Mondogasd ezt magadnak a gyakrolat során, egészen addig, amíg tökéletes lesz a mozgássor!

Az evezőgép helyes használata hosszú, nyújtott mozdulatokkal történik, de magas ellenállással!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
69 953
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 154 868
Közösség

Szótár

Genetika

A genetika, magyar nevén örökléstan az élőlények sejtjeben lévő infomációhalmaz... Tovább

Betegség

 Az élő szervezet olyan állapota, amelyben az életfolyamatok a normálistól eltérnek. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 189

Átlagos értékelés: 4.8