ÍNYCSIKLANDÓ FÁNKOK, 200 KALÓRIA ALATT: NEM BORÍTJÁK FEL A DIÉTÁDAT

hirdetes

ÍNYCSIKLANDÓ FÁNKOK, 200 KALÓRIA ALATT: NEM BORÍTJÁK FEL A DIÉTÁDAT

vitalzone.hu
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

KI MONDTA, HOGY LE KELL MONDANOD A FÁNKRÓL ?

 

Sokan egyfajta modern kínzóeszközként tekintenek a diétára, melynek során mindennel fel kell hagyni, amit korábban szerettek, a bűntudatot pedig barátként kell üdvözölni.

ÍNYCSIKLANDÓ FÁNKOK, 200 KALÓRIA ALATT: NEM BORÍTJÁK FEL A DIÉTÁDAT

Való igaz, az élelmiszerüzletek polcain sorakozó, a szivárvány minden színében pompázó fánkok távolról sem tekinthetők alakbarát édességnek, hiszen rengeteg fehér lisztet, cukrot és olajat sűrítenek már egyetlen darabkába is. Ám megéri rafinált módszerekhez folyamodni, és a hagyományos tésztát egészségesre cserélni, aminek az alakod sem látja kárát.

 

DIÉTÁS FÁNKOK

 

Az alaptésztához keverj össze 250 gramm szénhidrátcsökkentett lisztet, egy evőkanál vaníliás fehérjeport, 4 gramm sütőport, 20 gramm eritritet, 50 gramm folyékony kókuszolajat, 20 milliliter langyos növényi tejet, egy csipet sót, és, ha szeretnél, 2 gramm őrölt fahéjat. Keverd össze őket egy tálban. Akkor jó, ha nokedli állagát ölti. Érdekesség, hogy, míg fogyasztásra, shake-ként a savófehérje jobban hasznosul, addig sütéshez teljesen alkalmas a növényi - rizs-, borsófehérje -, ez ugyanis ellenállóbb a hővel szemben.

hirdetes

 

A tésztából formázz mandarin nagyságú gombócokat, lapítsd ki őket, a közepükre pedig fúrj egy lyukat. Serpenyőben olvassz fel kókuszzsírt, majd, amikor már hallod, hogy sistereg, süsd a fánkok mindkét oldalát pirosra. Ez a mennyiség nagyjából 16 fánkra elegendő, kalóriatartalmuk mégis alacsony, 200 alatti. Hogy mi legyen a mázzal?

 

180 gramm natúr tofut turmixolj össze 50 gramm eperrel, egy kiskanál vaníliaaromával, majd annyi mandulatejjel, hogy krémes masszát kapj, amit aztán szépen rákenhetsz a süteményekre.

 

Habverővel keverj ki 130 gramm eritritet, 60 milliliter kókusztejet és egy teáskanál vaníliakivonatot, majd csurgasd az egyveleget a fánkokra.

 

Ha szereted a kókuszreszeléket vagy a kókuszpelyhet, akár ezzel is megszórhatod a fánkokat, de egy-két evőkanálnál ne használj többet, mert kalóriadús.

 

hirdetes

Készíthetsz krémes mázat hat evőkanál görög joghurtból, citromléből és 50 gramm eritritporból.
Ízlés szerint megszórhatod őket porított eritrittel is, ami teljesen kalóriamentes.

 

A fahéj szintén jó lehet borításnak - plusz segít egyenletesen tartani a vércukorszinted -, vagy, ha úgy szimpatikusabb, keverj hozzá eritritet.

 

Olvassz fel két-három kocka fekete csokoládét, és mártsd bele a fánkokat.

 

Gondolnád, hogy matchateaporból is készíthetsz mázat? Egy kis tálban keverj simára egy evőkanál zöld 
teaport, két-három teáskanál eritritet és egy kevés vizet. Feldobja a fánkot, ha citromhéjat is reszelsz a tetejére.

 

Keverj el két-három evőkanál eritritet pici citromlével, borítsd be vele a fánkokat, majd szórj rájuk egy kiskanál mákot, és díszítsd őket grépfrútgerezdekkel.

 

Szerző: Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
akaraterő alakformálás diéta édesség edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel mozgás nassolás recept táplálkozás

Szótár

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Reggeliző belváros

A rohanó életmód következtében egyre kevesebb időnk marad olyan fontos dolgokra, mint a... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 5.0