notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 rendíthetetlen ok, amiért igenis több folyadékot kell innod minden nap. Megmutatom, hogy mi a hosszú élet titka!

10 ok, amiért elengedhetetlen a megfelelő folyadékbevitel

CZs
hirdetes

Ahhoz, hogy szervezetünk megfelelően működhessen, elegendő folyadékot kell biztosítanunk számára. A cukros, koffeines, és alkoholos italok többet ártanak, mint használnak. Megmutatom, miért fontos, hogy minden nap elegendő vizet fogyassz!

Igyál eleget, élj tovább!

1. Igyál, mert a szervezetednek szüksége van rá!

 

Talán túl egyszerűen hangzik, mégis ez a legnyomósabb indok. A csontban, a fogzománcban, a zsírszövetben, a májban, a vesében, a szemben, az izomzatban és az agyvelőben is van víz. A víznek köszönhető a vér megfelelő összetétele és annak keringése, oldja a tápanyagokat és salakanyagokat, biztosítja a ízületek megfelelő működését. Vagyis a test képtelen megfelelően funkcionálni, ha nem kap elég folyadékot.

 

2. A bőröd szépségéért

 

Természetesen fontos a megfelelő, bőrtípusodhoz illő arcápolási rutin kialakítása. Azonban használhatsz bármit arcbőröd szépségének megőrzéséért, ha nem biztosítod szervezeted számára a vizet. Először foglalkozz a belső hidratálással, utána támogasd kívülről is a bőrt.

 

Az egészség megőrzéséhez hidratáld szervezeted!

 

3. Fogyassz elegendő folyadékot az idegrendszer megfelelő működéséért!

 

Ha nem vagy elég hidratált, az ingerültté, stresszessé tehet. Ha észreveszed magadon, hogy egy-egy helyzetre és történésre nem úgy reagálsz, ahogy szoktál, esetleg rosszabb kedvvel ébredsz, próbáld növelni a bevitt víz mennyiségét. Sokat tehetsz jókedved megőrzéséért, koncentrációd javításáért.

 

Még több nyomós okért lapozz a következő oldalra!

Igyál eleget, élj tovább!

4. Előzd meg a megbetegedéseket a folyadék segítségével!

 

A nátriumban gazdag ételek, a konyhai só vízvisszatartó erővel bírnak. Az elegendő folyadékbevitellel nem csupán vesédet támogatod, és csökkented a vesekő kialakulásának esélyét, de a hidratált szervezet könnyebben veszi fel a harcot a különféle vírusok és megbetegedések ellen is.

hirdetes

 

5. Méregteleníts folyadékkal!

 

A rohanó életvitel és az egészségtelen táplálkozás nagy mértékben felel a testben található méreganyagokért. A víz segít oldani, majd kiüríteni azokat a szervezetből, megelőzve azok későbbi negatív hatásait. 

 

10 ok, amiért több vizet kell innod

hirdetes

 

6. Segít a dohányzás okozta károsodás csökkentésében

 

A dohányzás nem csupán öregíti, de ki is szárítja a bőrt. Ha emellé még kevés folyadékot is fogyasztunk, az szervezetünkön nagyon hamar meg fog látszódni. Így a dohányzók számára kiemelten fontos az elegendő és folyamatos folyadékbevitel. 

 

Még több nyomós okért lapozz a következő oldalra!

Igyál eleget, élj tovább!

7. A fogyókúra elengedhetetlen része

 

Sokan küzdenek a mozdulni nem akaró kilókkal. A víz nem csupán oldja a felgyülemlett salakanyagokat és méreganyagokat, de az éhség leküzdésében is segít! A fogyókúra alkalmával gyakran előfordulhat, hogy úgy érzed, borzasztóan kívánsz valamit. Ez kevésbé az éhségnek köszönhető, sokkal inkább a táplálkozásodban bekövetkezett változásoknak. Egy pohár víz kitűnően eltelít, és segít leküzdeni és megelőzni a falási rohamokat is.

 

8. A fájdalomcsillapítás mestere

 

Ha fáj a fejed, szédülsz, vagy kellemetlen hasfájást érzel, a gyógyszeres segítség előtt próbáld növelni a folyadékbevitelt. Előfordulhat ugyanis, hogy ezek a tünetek a dehidratátlságnak köszönhetőek, így a víz segítségével természetes módon csökkentheted azokat, valamint megelőzheted kialakulásukat. Figyelj a tested jelzéseire!

 

Tartsd észben, hogy mennyi folyadékra van szükséged!

 

9. Segít magas vérnyomás esetén is

 

A kevés folyadékbevitel ingadozó, majd magas vérnyomást eredményez, hiszen a test igyekszik kompenzálni a dehidratáltságot a vérnyomás megemelésével. Ha biztosítjuk szervezetünk számára az elegendő folyadékot, a vérnyomás is normalizálódni fog. 

 

10. Növeli a fizikai erőt

 

Ha a tested dehidratált, képtelen vagy megfelelően teljesíteni, hamar elfáradsz, az izmaid kevésbé képesek dolgozni. Sportolás után is pótold az elvesztett vizet, hiszen az izzadás következtében csökken a vérplazma mennyisége, aminek eredményeképpen a vér besűrűsödik. A szív így nehezebben pumpál, a vérkeringés lelassul. A lassú vérkeringés pedig a szükséges tápanyagokat is lassabban, nehezebben juttatja el a megfelelő helyekre. Feltétlenül figyelj oda edzés után is a folyadék pótlására!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

Zsírsejt

A zsír kötőszövetként fontos szerepet tölt be az életünkben és a testünkben zajló... Tovább

Diófa

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 231

Átlagos értékelés: 4.9