10 rendíthetetlen ok, amiért igenis több folyadékot kell innod minden nap. Megmutatom, hogy mi a hosszú élet titka!

10 ok, amiért elengedhetetlen a megfelelő folyadékbevitel

CZs
hirdetes

Ahhoz, hogy szervezetünk megfelelően működhessen, elegendő folyadékot kell biztosítanunk számára. A cukros, koffeines, és alkoholos italok többet ártanak, mint használnak. Megmutatom, miért fontos, hogy minden nap elegendő vizet fogyassz!

Igyál eleget, élj tovább!

1. Igyál, mert a szervezetednek szüksége van rá!

 

Talán túl egyszerűen hangzik, mégis ez a legnyomósabb indok. A csontban, a fogzománcban, a zsírszövetben, a májban, a vesében, a szemben, az izomzatban és az agyvelőben is van víz. A víznek köszönhető a vér megfelelő összetétele és annak keringése, oldja a tápanyagokat és salakanyagokat, biztosítja a ízületek megfelelő működését. Vagyis a test képtelen megfelelően funkcionálni, ha nem kap elég folyadékot.

 

2. A bőröd szépségéért

 

Természetesen fontos a megfelelő, bőrtípusodhoz illő arcápolási rutin kialakítása. Azonban használhatsz bármit arcbőröd szépségének megőrzéséért, ha nem biztosítod szervezeted számára a vizet. Először foglalkozz a belső hidratálással, utána támogasd kívülről is a bőrt.

 

Az egészség megőrzéséhez hidratáld szervezeted!

 

3. Fogyassz elegendő folyadékot az idegrendszer megfelelő működéséért!

 

Ha nem vagy elég hidratált, az ingerültté, stresszessé tehet. Ha észreveszed magadon, hogy egy-egy helyzetre és történésre nem úgy reagálsz, ahogy szoktál, esetleg rosszabb kedvvel ébredsz, próbáld növelni a bevitt víz mennyiségét. Sokat tehetsz jókedved megőrzéséért, koncentrációd javításáért.

 

Még több nyomós okért lapozz a következő oldalra!

Igyál eleget, élj tovább!

4. Előzd meg a megbetegedéseket a folyadék segítségével!

 

A nátriumban gazdag ételek, a konyhai só vízvisszatartó erővel bírnak. Az elegendő folyadékbevitellel nem csupán vesédet támogatod, és csökkented a vesekő kialakulásának esélyét, de a hidratált szervezet könnyebben veszi fel a harcot a különféle vírusok és megbetegedések ellen is.

hirdetes

 

5. Méregteleníts folyadékkal!

 

A rohanó életvitel és az egészségtelen táplálkozás nagy mértékben felel a testben található méreganyagokért. A víz segít oldani, majd kiüríteni azokat a szervezetből, megelőzve azok későbbi negatív hatásait. 

 

10 ok, amiért több vizet kell innod

 

6. Segít a dohányzás okozta károsodás csökkentésében

 

A dohányzás nem csupán öregíti, de ki is szárítja a bőrt. Ha emellé még kevés folyadékot is fogyasztunk, az szervezetünkön nagyon hamar meg fog látszódni. Így a dohányzók számára kiemelten fontos az elegendő és folyamatos folyadékbevitel. 

 

Még több nyomós okért lapozz a következő oldalra!

Igyál eleget, élj tovább!

7. A fogyókúra elengedhetetlen része

 

Sokan küzdenek a mozdulni nem akaró kilókkal. A víz nem csupán oldja a felgyülemlett salakanyagokat és méreganyagokat, de az éhség leküzdésében is segít! A fogyókúra alkalmával gyakran előfordulhat, hogy úgy érzed, borzasztóan kívánsz valamit. Ez kevésbé az éhségnek köszönhető, sokkal inkább a táplálkozásodban bekövetkezett változásoknak. Egy pohár víz kitűnően eltelít, és segít leküzdeni és megelőzni a falási rohamokat is.

 

8. A fájdalomcsillapítás mestere

 

Ha fáj a fejed, szédülsz, vagy kellemetlen hasfájást érzel, a gyógyszeres segítség előtt próbáld növelni a folyadékbevitelt. Előfordulhat ugyanis, hogy ezek a tünetek a dehidratátlságnak köszönhetőek, így a víz segítségével természetes módon csökkentheted azokat, valamint megelőzheted kialakulásukat. Figyelj a tested jelzéseire!

 

Tartsd észben, hogy mennyi folyadékra van szükséged!

 

9. Segít magas vérnyomás esetén is

 

A kevés folyadékbevitel ingadozó, majd magas vérnyomást eredményez, hiszen a test igyekszik kompenzálni a dehidratáltságot a vérnyomás megemelésével. Ha biztosítjuk szervezetünk számára az elegendő folyadékot, a vérnyomás is normalizálódni fog. 

 

10. Növeli a fizikai erőt

 

Ha a tested dehidratált, képtelen vagy megfelelően teljesíteni, hamar elfáradsz, az izmaid kevésbé képesek dolgozni. Sportolás után is pótold az elvesztett vizet, hiszen az izzadás következtében csökken a vérplazma mennyisége, aminek eredményeképpen a vér besűrűsödik. A szív így nehezebben pumpál, a vérkeringés lelassul. A lassú vérkeringés pedig a szükséges tápanyagokat is lassabban, nehezebben juttatja el a megfelelő helyekre. Feltétlenül figyelj oda edzés után is a folyadék pótlására!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

2019-05-17

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

A kávé népszerű ital, és valószínűleg a leggyakrabban fogyasztott koffeinforrás. A kávé koffein-tartalma jelentősen változhat számos tényezőtől függően, beleértve a kávé típusát, főzési módját és a márkát. Lássuk a számokat!

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

2019-05-14

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, több tényező is felelős lehet: a gyorsan elfogyasztott étellel levegő kerülhet az emésztőrendszerbe, de ételérzékenység is állhat a háttérben.

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

2019-05-16

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

Gyomorfájás? Gyomorégés? Emésztési zavarok? Kellemetlen érzés? A gyomor nem megfelelő működésének tünetei. Íme 7 hatékony tipp, amik segítségével visszaállíthatod gyomrod egészségét pillanatok alatt.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 231

Átlagos értékelés: 4.9