notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bizony, van néhány étel, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlaló tud lenni. Ezért mindig figyelj oda, hogy mit eszel, nehogy véletlenül az ellenkező hatást érd el, ha például pár kilótól akarsz megszabaulni. Ez nem egy tiltólista

Ételek, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlalnak…

Kerekes Orsolya
hirdetes

Bizony, van néhány étel, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlaló tud lenni. Ezért mindig figyelj oda, hogy mit eszel, nehogy véletlenül az ellenkező hatást érd el, ha például pár kilótól akarsz megszabaulni. Ez nem egy tiltólista, csupán néhány dologra nagyon oda kell figyelned ezekkel az ételekkel kapcsolatban.

Ételek, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlalnak…

Ezekre az ételekre figyelj oda, mert könnyen hizlalóak lehetnek

 

Banán

Egy banán a reggeli vagy délutáni órákban még nem jelent veszélyt, de tartsd szem előtt, hogy a sárga déligyümölcsnek rendkívül magas a szénhidráttartalma, ezért azon kevés gyümölcsök közé tartozik, melyek akár a fogyókúrádat is veszélyeztethetik. A legideálisabb, ha reggelire fogyasztod, így energiát biztosít számodra a délelőtti órákban.
 

Majonézes saláta

Egy finom, friss saláta nemcsak laktató, de az anyagcserédet is felgyorsítja. Nem mindegy azonban, mivel ízesíted a zöldségeket. A majonézes dresszingtől a könnyű étel igazi kalóriabombává válik. Öntetnek használj inkább jó minőségű növényi olajat és fűszereket vagy citromlevet.
 
Ételek, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlalnak…

Gyümölcslevek

A frissen facsart gyümölcslevek sem éppen kalóriamentesek, hiszen gyümölcscukor-tartalmuk magas lehet, ám ezt még ellensúlyozzák rosttartalmukkal és vitaminjaikkal. A boltban kapható, előre gyártott, dobozos üdítők azonban hozzáadott cukrot és tartósítószereket tartalmazhatnak, ráadásul többnyire fel is vannak hígítva, így rosttartalmuk sem olyan magas. Ha szeretnél lefogyni, egészségesen élni, jobban teszed, ha a nem 100%-os gyümölcsleveket messziről elkerülöd.
 

Müzli

Sokan összekeverik a müzlit a teljes kiőrlésű gabona- és zabpehellyel. Míg utóbbiak egy finom, rostban gazdag, laktató reggeli részét képezhetik, addig a müzlik többsége rengeteg mesterséges anyagot és cukrot, viszont kevés rostot tartalmaz, így csak rövid időre emeli meg a vércukorszintedet, ráadásul még hizlal is!
hirdetes
 
Ételek, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlalnak…

Szőlő

Bár antioxidánsainak köszönhetően az egyik legegészségesebb gyümölcsként tartják számon, fogyaszd mértékkel, gyümölcscukor-tartalma ugyanis nagyon magas, ezért, ha sokat eszel belőle, hizlaló lehet. Fokozottan igaz ez az aszalt szőlőre, a mazsolára, ami sokszor hozzáadott cukrot is tartalmaz, hogy édesebb legyen. Fogyaszd mértékkel!
 

Joghurt

A finom, krémes, fehérjegazdag finomság igazi éhségűző nass, de nem mindegy, milyen joghurtot kanalazol. Míg a görög joghurtra különleges kultúrájának köszönhetően diéta is épül, addig a magas zsírtartalmú, tartósított változatok könnyen a csípődön ragadhatnak.
 
Ételek, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlalnak…

Magvak

Értékes ásványi anyagokat tartalmaznak, tökéletes nass, de tarts mértéket: az olajos magoknak rendkívül magas a kalóriatartalmuk, így már kis mennyiségben is hizlalóak lehetnek, ráadásul a bőrödet is zsírossá teszik.
 

Méz

Bár a benne található vitaminok miatt a méz jóval egészségesebb a cukornál, kalóriatartalma közel azonos magasságú, glikémiás indexe pedig 90% fölött van. Ha kristálycukor helyett mézet használsz, már tettél valamit az egészségedért, de ne ess túlzásba, mert túlzott fogyasztása esetén igencsak hizlaló tud lenni. Kávéba, fehér cukor helyett a méz kitűnő választás.
hirdetes
 
Ételek, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlalnak…

Édesítőszerek

Sajnos a kristálycukorral szemben az édesítőszerek sem jelentenek tökéletes alternatívát: mivel a szervezeted megszokta, hogy az édes ízt egy nagy adag szénhidrát követi, ennek elmaradásakor pánikszerű raktározásba kezd, ráadásul üzenetet küld az agyadba, miszerint azonnal cukorra van szükséged. Azonban édesítőszer és édesítőszer között is van különbség. Válaszd a természetes változatot, stevia-t vagy a xilitet.
 

Diabetikus csokoládé

Sajnos a kristálycukorral szemben az édesítőszerek sem jelentenek tökéletes alternatívát: mivel a szervezeted megszokta, hogy az édes ízt egy nagy adag szénhidrát követi, ennek elmaradásakor pánikszerű raktározásba kezd, ráadásul üzenetet küld az agyadba, miszerint azonnal cukorra van szükséged. Nem a legjobb alternatíva a „sima” csoki helyett. Inkább rágcsálj el egy finom gyümölcsöt.
 
Ételek, melyekről nem is gondolnád, mennyire hizlalnak…
 
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
301 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 426 371
Közösség

Szótár

Alapanyagcsere

Az alapanyagcsere azt a legkisebb energia felhasználást jelenti, ami fenntartja az... Tovább

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 100

Átlagos értékelés: 4.7