notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hátedzés hatékonyan, Sasa segítségével

Hátedzés hatékonyan, SASÁVAL!

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

A hát izmai egy kellemes összetett csapatot képeznek. Egyrészt ott a csuklyás izom. Amikor megvonod a vállad, hogy mindegy, akkor ez dolgozik. Itt érdemes megjegyezni, hogy nem magamnak írok, így nem lényeg, hogy szakmai nyelv legyen, az a lényeg, hogy nektek megmaradjon és értsd, hogy miről van szó.

Hatékony, eredményes hátedzés Sasa segítségével

Szóval, a csuklyás izmot nagyon jól lehet edzeni pl. a már előbb is említett vállvonogatással, két súlyzó a kézbe és felhúzod a vállad, majd leengeded. Ez nem komplikált.


Másik sokak által ismert gyakorlat, az úgynevezett állig húzás. Ezt leggyakrabban rúddal végzik, de alsó csigás gépen kötéllel, gumiszalaggal vagy egy kezes súlyzóval is tökéletesen kivitelezhető. Lényege, hogy a magad előtt, szűken megfogod rudat, felhúzod az álladig.


Itt annyi érdekesség van, hogy több olyan vendéggel is találkoztam, akik például egyenes rúd esetén kattogást éreztek a csuklójukban. Semmi fájdalom, csak furcsa volt. Náluk a francia rúd, ami olyan, mint egy W teljesen jó megoldásnak bizonyult.

 

Hatékony, eredményes hátedzés Sasa segítségével

 

A széles hátizom a test legszélesebb izma. A felfelé nyújtott kar lehúzásában van szerepe. Bármilyen meglepő, de a gyakorlatai is ebből adódnak. Pl. a széles lehúzás nyak mögé vagy mellhez. Lehúzás szűken mellhez, húzódzkodás. Húzódzkodás és lehúzás esetén is előfordulhat, hogy már nem tudod tovább növelni az ellenállást, de az izom sem fárad ki teljesen. Ilyen esetben jöhet jól a merev karos lehúzás, ami egy úgynevezett előfárasztó gyakorlat, de nevezhetjük akár koncentrált hátgyakorlatnak is, mert csak a hátizom dolgozik benne.

hirdetes


Nagyon jól erősítik a hát izmait a különböző evezéses gyakorlatok. Evezés végezhető ülve, ilyenkor szűk vagy széles fogással húzod a súlyt, de végezhető döntött törzzsel is, rúddal. A döntött törzs esetében érdemes megjegyezni, hogy a döntés és a hajlás nem ugyanaz. A döntés esetében a hátad egyenes marad.


Az egyenes hát azért fontos, mert ilyenkor a gerinc mellett futó, gerincmerevítő izmok megfeszülnek és egyenesen tartják a hátad. Ha púpos vagy, akkor az izom nem tud megfeszülni és a gerincednek kell megtartani a súlyt, ami viszont nem fogja elbírni, így jön a sérülés.

hirdetes

 

Hatékony, eredményes hátedzés Sasa segítségével

 

A fűrészelés is kellemes gyakorlat tud lenni. Ez végezhető egy kezes súlyzóval vagy alsó csigás gépen. Gyakori hiba, hogy ha valaki rángatja a súlyt és nem emeli, valamint az, hogy amikor felhúzod a súlyt, az egész felsőtesteddel fordulsz utána. Nem kell! Ahogyan annak sincs értelme, hogy a leengedett súlyt, megpróbálod előre emelni. Simán csak engedd le, mintha egy kötéllel lógna lefelé.


A mély hátizom erősítésére pedig a legjobb megoldás még mindig a felhomorítás. Akár talajon, labdán vagy erre a célra kialakított kis padon nagyon hatékonyan meg lehet dolgoztatni.


A legjobb mégis az lesz, ha saját szintednek megfelelően állítja össze az edzéstervedet egy hozzáértő személy, így elkerülhető a sérülés és az is, hogy valamelyik terület ne legyen eléggé terhelve.

 

Szerző: Kiss Sándor - Sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

2019-07-30

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

Egy különleges tükör és a kapcsolódó alkalmazás megmutatja, hogyan változik a test a fogyókúra és az edzések hatására.

Tények és tévhitek a kockahasról

2019-05-13

Tények és tévhitek a kockahasról

Több olyan tévhit és tény kering a kockahas kialakításáról, amelyeket ideje tisztába tenni. Bárki képes elérni a kockás hasat, de a siker több tényezőtől is függ. Lássuk, mikre figyeljünk, és mi az ami téves állítás a kockahassal kapcsolatban!

5 módja izmok helyreállításának edzés után

2019-05-08

5 módja izmok helyreállításának edzés után

Függetlenül attól, hogy mennyit edzettél, vagy mennyire volt nehéz a tegnapi edzésed, az izmoknak regenerálódásra van szüksége. Aki egészséges és aktív életmódot él, annak lényegesen oda kell figyelnie a megfelelő étkezési tervére és az edzésprogramjára. Ha odafigyelünk ezekre és emellett hagyunk kellő időt az izmok pihenésére is, a kitűzött célt g

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

2019-05-03

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

Természetesen izmot építeni lehet kiegyensúlyozott étrenddel és megfelelő súlyzós edzéssel. Azonban, ha gyorsabb izomnövekedést szeretnénk elérni, a különböző táplálékkiegészítők segítségünkre lehetnek. Az egyetlen kérdés az, hogy melyek a megfelelő kiegészítők, amelyek segítenek elérni céljainkat?

Hogyan épülnek az izmok?

2019-04-24

Hogyan épülnek az izmok?

Ha van egy szó, amely a legjobban leírná az izomépítés folyamatát, az adaptáció lenne. De annak érdekében, hogy jobban megértsük, hogyan működnek az izmok az újjáépítés és a növekedés során, először meg kell magyaráznunk néhány dolgot erről a folyamatról.

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

2019-04-16

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

Minden hölgy szép tónusos combokat és kerek popsit szeretne. Ehhez azonban csakis edzésre van szükség, méghozzá nem is akármilyenre. A kerek fenék titka a jól koncentrált gyakorlatokban rejlik és persze a rendszerességben. Mutatjuk milyen gyakorlatokat végezz el a tökéletes formáért!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Laparoszkópia

A hasüreg tükrözése a hasfalon keresztül. A hasfalat a köldök közelében szúrják át, majd... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 246

Átlagos értékelés: 4.8