notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Két tévhit, aminek ne dőlj be te sem!

Két nagy téves elképzelés a fogyással kapcsolatban!

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Van két nagy téves elképzelés a sportban, amivel a mai napig megvezetik az embereket. Az egyik ilyen az újságokban reklámozott 15-20 kilót vagy még többet fogyott a tuti módszerrel. A másik, hogy a nőknek csak kardió kell, meg kis súlyok, mert attól szálkásak lesznek. Nézzük, mi is az igazság!

Fogyni és formálódni csak így lehet, olvasd el remek tanácsainkat te is

 

Első esetben a 15-20 kilós gyors fogyáshoz az kell, hogy valakin 50-60 kiló felesleg legyen. Nem túlkomplikált elképzelni, hogy ez jóval 100 kiló feletti testsúly. Ezekben az esetekben 99% százalék a mozgásszegény életmód. Hogyan is lehetne mozogni ekkora túlsúllyal. Vagy mondjuk hatvan kiló.


Érdekel, milyen lehet 90 kilósan élni? Fogj meg két 15 kilós súlyzót és sétálgass fele a terembe, ülj le a kanapéra, állj fel, de ne tedd rá a térded, lépcsőzz vele, meg állj fel a futópadra és sétálj vele 5 percet. Majd tedd le! Ennyivel könnyebb a te életed és ennél százszor rosszabbul érzi magát az, aki ugyanezt a 30 kilót cipeli feleslegben, de még csak annyira sem sportos, mint te.


Akkor mégis mi a titka a 15 kilós fogyásának? Más a napi rutin. Más ételeket kezd el enni, egészségesebb dolgokat, kihagy pl üdítőt és helyette a vizet tolja, meg mondjuk, heti 3 alkalommal elkezd mozogni, ami nagy túlsúly esetén akár az is lehet, hogy csak sétál, vagy lemegy az uszodába és magára erőltet az első időben 10 hossz úszást, mindegy mennyi idő alatt, az is lehet, hogy mindegyik után pihenni fog. De a teste reagálni fog a változásra, reagálni fog arra, hogy az izmai dolgoznak. Felgyorsul az anyagcseréje, a teste a regenerálódáshoz zsírból nyeri majd az energiát és beindul a fogyás. Az elején gyorsabban, aztán majd megáll.

hirdetes


De, ez nem tuti módszer, mert ez mindenkinél így működik. Mindenkinél, akin 15-20-30-40 kiló felesleg van. Neked, akinek 5-10 kiló feleslege van, ez kb 1-2 kiló fogyást jelent. Mérleg szerint pedig simán elképzelhető, hogy a mérleg nyelve meg sem mozdul, csak ruhákban veszed észre, hogy már nem feszülnek.
Nézzük a másik tévedést, a következő oldalon folytatom.

 

 

Fogyni és formálódni csak így lehet, olvasd el remek tanácsainkat te is

 

A másik a kis súlyok és a kardió misztériuma a nőknél. A nagy izomtömeg építéséhez, már meg ne sértődjetek, de sokkal több munka és sokkal nagyobb odafigyelés kell, mint az, hogy lemész heti 3 alkalommal a terembe és veszel valami furcsa nevű lisztet meg, nem eszel cukrot és mostantól csak a bioboltban vásárolsz. Mindezt úgy, hogy három havonta egyszer ír egy új edzéstervet az edző vagy a pasid.


Folyamatos edzés kell hozzá, edzői felügyelet mellett, sokkal tudatosabb kajálás és persze sokkal több kajálás. Táplálék kiegészítők egész sora, amik nem csak abban segítenek, hogy az izmaid növekedjenek, de amik a diéta alatt védik is azokat.


Nem árt még mellé tesztoszteron se, ti meg ezen a téren nem vagytok szerencsések, mert bennetek ösztrogén van.


A szálkásítás diéta kérdése és nem nagy vagy kis súlyoké.,

hirdetes

 

 

Fogyni és formálódni csak így lehet, olvasd el remek tanácsainkat te is

 

Az edzés már súlyok kérdése, ugyanis a kis súly, a kis terhelés nem fog kiváltani semmit a testedből. Max egy kis savasodást fogsz érezni, amit izomláznak vélsz, de valójában semmit nem jelent. Időpazarlás az egész.


Az erősítéstől való félelemmel csak azt éred el, hogy tovább erősíted azt a biológiai folyamatot, ami szerint 25 éves korod felett 2-4% izmot veszítesz évente. De nőként esélyes vagy csontritkulásra is, ami szintén igen jól megelőzhető erősítő edzéssel.


Erre szokták azt mondani, hogy "de nem mindenki szeretne izmos lenni". Persze sportosak szeretnének, meg azért az a kis izomkezdemény is maradjon meg rajtuk, meg a fenekük se legyen lapos és jó lenne, ha egy téli korizáson való elcsúszástól nem törne rögtön a csontjuk, ez mind nagyon jó lenne, csak épp erősíteni ne kelljen.


Az ilyen szemlélettel nem lehet mit kezdeni, mert amit szeretne, és amit megtenne érte, az nem ugyanazon az úton van és amíg ők ezt nem látják be, addig teljesen felesleges segítséggel próbálkozni.

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

8 tanács a lapos hasért, edzés nélkül

2019-06-14

8 tanács a lapos hasért, edzés nélkül

Mindenki szeretne lapos hasat, azonban sokan nem szeretünk sok energiát beleölni a céljaink elérésért. A lapos has titka főleg az étrenden múlik, méghozzá alacsony szénhidráttartalmú étrendet kell követni, hogy minél kevesebb legyen a testzsírszázalékunk. Lehetséges nagyobb változtatások nélkül is elérni a lapos hasat?

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

2019-06-05

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

Sokan panaszkodnak a diéta utáni, rossz gyomor problémákra, hasmenésre, gyomor fájásra, savasodásra. Fontos betartani a fokozatosság elvét az étkezésben is! Nagyon fontos a megfelelő salaktalanítás és a vitaminháztartás feltöltése.

Néhány étel, amit enned kell, ha hasra hízol

2019-06-05

Néhány étel, amit enned kell, ha hasra hízol

Ha a máj nem jól dolgozik, nem fogysz le! A májad a szervezeted hajtórugója. Számos nélkülözhetetlen feladatot lát el, köztük fehérjéket, koleszterint és epét termel, valamint vitaminokat és ásványi anyagokat raktároz.

A legjobb összetett szénhidrátok! Ismerjük meg ezeket!

2019-06-05

A legjobb összetett szénhidrátok! Ismerjük meg ezeket!

Sokan úgy hiszik, hogy az egészséges étrend nem tartalmazhat szénhidrátokat. Csakhogy ez így nem igaz, sőt: az összetett szénhidrátok fontos részei a táplálkozásnak. Lássuk tehát a legjobb szénhidrátforrásokat!

A drasztikus szénhidrátcsökkentés fordítva sülhet el.

2019-06-05

A drasztikus szénhidrátcsökkentés fordítva sülhet el.

Míg néhány évtizeddel ezelőtt a túlzásba vitt zsírfogyasztást tették felelőssé a túlsúly kialakulásáért, napjainkban minden fogyni vágyó tisztában van vele, hogy a főbűnös a szénhidrát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Csipkebogyó

Latin neve: Rosa canina   Eredete, élőhelye   Európától Közép-Ázsiáig... Tovább

Nadragulya

(Atropa Belladonna)   Jelentése   A belladonna azt jelenti, hogy szép hölgy. Ezt a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 234

Átlagos értékelés: 5.0