notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek a hatékonyabb fogyókúrához

Ezért nem alakul úgy a súlyod, ahogy szeretnéd!

H.Róbert
hirdetes

Hiába a rendszeres edzések, a kitartó erőfeszítés de a mérlegen nem akar az a bizonyos szám lentebb menni? Sőt néha még akár többet is mutat, mint mikor elkezdted? Ne keseredj el, sokan vannak ebben a helyzetben és nem is tudják mit csinálnak rosszul. Az alábbiakban összeszedtük azokat a leggyakoribb hibákat, amelyeket fogyókúra alatt vétenek az emberek.

Hatékony fogyókúra

Nem a megfelelő edzésmódot csinálod

 

Bizonyosodj meg arról, hogy az általad végzett edzésmód biztosan a te célod elérését szolgálja-e? Ha fogyni szeretnél, de izomtömegnövelő edzéstervet folytatsz, akkor máris megvan az oka annak, hogy miért nem változik a súlyod. Ha pedig izomtömeget szeretnél növelni, figyelj arra, hogy ne cardio és zsírégető jellegű edzéstervet kövess. 

 

Nem megfelelő tápanyagokat viszel be

 

Ahhoz, hogy a tested elengedő energiával rendelkezzen, megfelelő étrendre is van szükség. Köztudott, hogy a megfelelő minőségű tápanyag olyan a szervezet számára, mint az autók számára az üzemanyag. Enélkül képtelen leszel hatékonyan edzeni, és izmot építeni vagy zsírt égetni mert nem lesz hozzá elengedő energiád. Állíts össze egy kiegyensúlyozott, minden fontos tápanyagban gazdag étrendet, és kövesd azt a mindennapjaidban. Különböző telefonos alkalmazásokkal már hatékonyan nyomon is tudod követni, hogy mit és mennyit ettél aznap. 

 

Nem pihensz eleget

 

hirdetes

Ebbe a hibába gyakran a profi sportolók is beleesnek. A fárasztó edzések után a testünknek szüksége van a pihenésre, hogy regenerálódni tudjon. A nem elegendő mennyiségű alvás, vagy a pihenőnapok elhanyagolása növeli a szervezetünkben a stresszt, és túledzettséghez vezethet. Ügyelj arra, hogy legalább heti 2-3 pihenőnapot tarts, és napi 8-9 óra alvást biztosíts a testednek, hogy regenerálódni tudjon. 
 

Hatékony fogyókúra

Magas szénhidrát tartalmú diéta

 

hirdetes

A fogyókúra során törekedni kell arra, hogy a szükséges minőségi szénhidrátokon kívül – ami a testünk elsődleges üzemanyaga – ne vigyünk be felesleges szénhidrátot. Igyekezzünk zöldségekből, barna rizsből pótolni a szervezetünk szénhidrát szükségletét. A legtöbb fitness diéta alacsony széndhidráttartalmú étrendből áll, próbáljuk ehhez tartani magunkat, és ne együnk túl sok magas cukortartalmú étrendkiegészítőt se, mert ezek fogyasztása után csak még többet akarunk majd fogyasztani belőlük. 

 


Hibásan számolod a kalóriákat

 

A különböző cardio gépekbe épített teljesítménymérő eszközök gyakran túlbecsülik az egyes értékeket, mint például az elégetett kalóriák számát. Ha ezekhez mérten alakítod ki a diétád és a napi kalória beviteled, akkor lehet túl sokat fogsz bevinni a szervezetbe ezáltal nehezebben megy majd a fogyás. 

 

Túl sok „cheat day”

 

Ha túl vagyunk már pár keményebb edzésen hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy ideje egy kicsit csalni a diétával gondolva, hogy egy pár szelet pizza, vagy hamburger esetleg édesség úgy se fog meglátszódni ha rendszeresen edzel. Persze ha ezt tényleg nagyon ritkán tesszük nem okoz problémát, de ha rendszeresebben akkor az igen csak megnehezíteni a plusz kilóktól való megszabadulás folyamatát. 

 

Próbáljuk betartani a fenti tippjeinket, és biztosak lehetünk abban, hogy a csökkenésnek indulnak a mérlegen azok a makacs számok! 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

 Segíthet a fogyásban a háziorvos?

2019-10-17

Segíthet a fogyásban a háziorvos?

Vajon  miért nem segítenek az ilyen-olyan rövidtávú diéták? Ha tartós súlycsökkenést akar elérni, kérje háziorvosa segítségét, aki olyan kezelést ajánl majd, amely megkönnyítheti és ezáltal sokkal eredményesebbé teheti a fogyókúrát. Az alábbiakban Dr. Torzsa Péter háziorvos nyilatkozik erről a megoldásról

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

2019-10-11

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

A hízás hátterében sok esetben valamilyen hormonális probléma áll.

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

2019-10-03

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

A balti-tengeri étrend csökkenti az elhízás és a gyulladások kockázatát – derült ki a Helsinki Egyetem kutatásából.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 159

Átlagos értékelés: 4.9