notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek a hatékonyabb fogyókúrához

hirdetes

Ezért nem alakul úgy a súlyod, ahogy szeretnéd!

H.Róbert
hirdetes

Hiába a rendszeres edzések, a kitartó erőfeszítés de a mérlegen nem akar az a bizonyos szám lentebb menni? Sőt néha még akár többet is mutat, mint mikor elkezdted? Ne keseredj el, sokan vannak ebben a helyzetben és nem is tudják mit csinálnak rosszul. Az alábbiakban összeszedtük azokat a leggyakoribb hibákat, amelyeket fogyókúra alatt vétenek az emberek.

Hatékony fogyókúra

Nem a megfelelő edzésmódot csinálod

 

Bizonyosodj meg arról, hogy az általad végzett edzésmód biztosan a te célod elérését szolgálja-e? Ha fogyni szeretnél, de izomtömegnövelő edzéstervet folytatsz, akkor máris megvan az oka annak, hogy miért nem változik a súlyod. Ha pedig izomtömeget szeretnél növelni, figyelj arra, hogy ne cardio és zsírégető jellegű edzéstervet kövess. 

 

Nem megfelelő tápanyagokat viszel be

 

Ahhoz, hogy a tested elengedő energiával rendelkezzen, megfelelő étrendre is van szükség. Köztudott, hogy a megfelelő minőségű tápanyag olyan a szervezet számára, mint az autók számára az üzemanyag. Enélkül képtelen leszel hatékonyan edzeni, és izmot építeni vagy zsírt égetni mert nem lesz hozzá elengedő energiád. Állíts össze egy kiegyensúlyozott, minden fontos tápanyagban gazdag étrendet, és kövesd azt a mindennapjaidban. Különböző telefonos alkalmazásokkal már hatékonyan nyomon is tudod követni, hogy mit és mennyit ettél aznap. 

 

Nem pihensz eleget

 

hirdetes

Ebbe a hibába gyakran a profi sportolók is beleesnek. A fárasztó edzések után a testünknek szüksége van a pihenésre, hogy regenerálódni tudjon. A nem elegendő mennyiségű alvás, vagy a pihenőnapok elhanyagolása növeli a szervezetünkben a stresszt, és túledzettséghez vezethet. Ügyelj arra, hogy legalább heti 2-3 pihenőnapot tarts, és napi 8-9 óra alvást biztosíts a testednek, hogy regenerálódni tudjon. 
 

Hatékony fogyókúra

Magas szénhidrát tartalmú diéta

 

A fogyókúra során törekedni kell arra, hogy a szükséges minőségi szénhidrátokon kívül – ami a testünk elsődleges üzemanyaga – ne vigyünk be felesleges szénhidrátot. Igyekezzünk zöldségekből, barna rizsből pótolni a szervezetünk szénhidrát szükségletét. A legtöbb fitness diéta alacsony széndhidráttartalmú étrendből áll, próbáljuk ehhez tartani magunkat, és ne együnk túl sok magas cukortartalmú étrendkiegészítőt se, mert ezek fogyasztása után csak még többet akarunk majd fogyasztani belőlük. 

 


Hibásan számolod a kalóriákat

 

A különböző cardio gépekbe épített teljesítménymérő eszközök gyakran túlbecsülik az egyes értékeket, mint például az elégetett kalóriák számát. Ha ezekhez mérten alakítod ki a diétád és a napi kalória beviteled, akkor lehet túl sokat fogsz bevinni a szervezetbe ezáltal nehezebben megy majd a fogyás. 

 

Túl sok „cheat day”

 

Ha túl vagyunk már pár keményebb edzésen hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy ideje egy kicsit csalni a diétával gondolva, hogy egy pár szelet pizza, vagy hamburger esetleg édesség úgy se fog meglátszódni ha rendszeresen edzel. Persze ha ezt tényleg nagyon ritkán tesszük nem okoz problémát, de ha rendszeresebben akkor az igen csak megnehezíteni a plusz kilóktól való megszabadulás folyamatát. 

 

Próbáljuk betartani a fenti tippjeinket, és biztosak lehetünk abban, hogy a csökkenésnek indulnak a mérlegen azok a makacs számok! 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 395
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
459 784
Közösség

Szótár

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 159

Átlagos értékelés: 4.9