5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - ezért edd ezeket az egészséges nassolnivalókat!

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra

FO
hirdetes

A rendszeres és változatos táplálkozás elengedhetetlen egészségünk megőrzése érdekben. A legtöbb esetben azt halljuk, hogy napi 5-ször együnk keveset. Érdemes ezt tartani, hogy ne törjenek ránk éhség és falási rohamok. De uzsonnára sokszor elfelejtünk enni pár falatot, vagy tanácstalanok vagyunk abban, hogy mit lenne érdemes. Megmutatjuk mi az az 5 egészséges uzsonna a hétköznapokra, amit bármikor el tudsz ropogtatni.

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - a legjobb egészséges nassolnivalók

Azt tudjuk, hogy egészségesen és változatosan kell étkezni, és azt is, hogy kis adagokban lehetőleg. De a bevitt táplálék mennyiségén és minőségén túl az étkezések gyakorisága is fontos szerepet játszik a szervezet anyagcseréjében. Azt pedig megtanultuk, hogy ha az anyagcserefolyamatink jól működnek, kellő gyorsasággal, akkor kisebb eséllyel fogunk elhízni, tehát nem kell egy gyötrelmes fogyókúrán törnünk a fejünket. De milyen délutáni egészséges nassolnivalók állnak rendelkezésünkre?

 

Az oviban például nem véletlenül van uzsonna. Lehet, hogy gyermekkorunkban nem szerettük a déli alvást, és utána az evést, mert inkább játszottunk volna mielőtt valaki más lestoppolja az adott játékszert és kimaradunk a mókából, de uzsonnázni kötelező volt. Nem véletlen, hiszen fontos szerepet tölt be abban, hogy az éhségérzet vacsorára alakuljon ki és ne előbb, ezzel is megelőzve a falási kényszert és a gyermekkori elhízást. Akkor együnk és annyit, amennyire a szervezetnek szüksége van. Felnőtt korunkra azonban mintha elfelejtenénk ezt az egyszerű rutint, még egy kis egészséges nassolnivaló is kimarad. A legtöbben (köztük én is) gyakran a munkára fogjuk, hogy nincs időnk uzsonnázni egy keveset. Hogy ez ne lehessen többé kifogás, összeszedtünk 5 egészséges uzsonnát a hétköznapokra, amiket munka közben is el tudsz fogyasztani. 
 

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - a legjobb egészséges nassolnivalók

 

1.    Sárgarépa karikák

 

A sárgarépa vékony karikákra szeletelve az egyik legfinomabb egészséges nassolnivalók egyike. Azon túl, hogy hidegen is tárolhatod és emiatt felfrissít a délutáni órákban, számtalan jótékony hatása van a szervezetedre. Magas A-vitamin és antioxidáns tartalmának köszönhetően egy csomó bőrproblémától megóv bennünket. Ásványi anyagai a szájüregben található káros baktériumok elpusztításában segédkeznek, de természetes fogkefeként is használhatod, mivel eltávolítja a fogak közül az ételmaradékokat és a fogkövet is leszedi. Tovább megyek, erősíti a fogínyt és a nyáltermelést, így segít kiegyenlíteni a szájüreg ph értékét, aminek mellékhatása, hogy csökkenti a lyukas fogak kialakulásának valószínűségét. Tulajdonképpen egy komplett fogorvosi számlát spórolhatunk meg ezzel az egészséges uzsonnával.

hirdetes

 

2.    Mandula

 

A mandula az a dióféle ami nem csak rettentően finom, de neki a legmagasabb a rost, kalcium, E-vitamin, niacin és riboflavin tartalma. E-vitaminból annyira jó, hogy a napi bevitel 35%-át is fedezni tudja (20-25 szem), és magnézium tartalma is nagyon magas. Zsírjai jótékonyan hatnak a szívünkre, szabályozza a koleszterinszintet. Mindezek mellett a mandula véd a csontritkulástól, gyulladásgátló, erősíti az immunrendszert, segít a magas vérnyomás és cukorbetegség kezelésében, de a legjobb, hogy serkenti az agyi aktivitást. Ezért kifejezetten érdemes pár szemet bekapni ebből az egészséges nassolnivalóból délután, hogy a munkaidő végére is aktívak maradjunk.

 

 

3.    Mogyoró

 

Ez is egy olyan szuper csonthéjas, ami a fogyni vágyók nagy barátja lehet, tekintve, hogy jó minőségben és nagy mennyiségben található benne protein. Mivel rost- és olajtartalmának köszönhetően segíti a bélmozgást, így a székrekedéssel küzdőknek is természetes gyógyír lehet ez az egészséges uzsonna a hétköznapokra. Szuper vértisztító hatása miatt cukorbetegek is bátran fogyaszthatják, és rengeteg vitamin és ásványianyag található benne (B- és E-vitaminok, réz, magnézium, cink, kálium, mangán). Ha gyakran ropogtatjuk ezt az egészséges nassolnivalót, még a szívbetegségek kialakulásának kockázatát is csökkenthetjük.

Ne hagyd ki a többi egészséges nassolnivalót sem! Lapozz tovább!


 

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - a legjobb egészséges nassolnivalók

 

4.    Dió

 

A dió olyan egészséges nassolnivaló, ami létfontosságú az egészséges életmódhoz. Segít a magas vérnyomás megelőzésében, a benne található telítetlen zsírsavak pedig csökkentik a koleszterin szintet. Hozzájárul a normális keringéshez, segít megakadályozni a vérrögképződést, valamint az érfalak rugalmasan tartásáért is felel. A benne található magas Omega3 tartalomnak köszönhetően javítja az inzulintermelést, így a cukorbetegség kialakulása ellen is hasznos. E-vitamin tartalma ennek is az immunrendszerünket támogatja, továbbá ásványi anyagokban is szintén gazdag, fontos szelén és cink forrás.

Természetesen a dió is fogyókurás étrendbe illeszthető finom és egészséges nassolnivaló, úgyhogy nem kell aggódnod, hogy a diéta alatt belefér-e a napi étkezéseidbe.

 

 

5.    Kesudió

 

Nekem ez a személyes kedvencem az egészséges nassolnivalók közül, de persze ízlése válogatja. Amellett, hogy ebből is könnyedén tudunk enni pár szemet munka közben – ha máskor nincs időnk, ez is rendkívül hasznosan járul hozzá a szervezet normál működéséhez. A kesudió ugyanis csökkenti a kardiovaszkuláris (szív, koleszterin, vérnyomás) megbetegedések kialakulásának kockázatát. Azok, akiknek gyakran van epe problémájuk, jó hír, hogy epekő kialakulása ellen is védelmet nyújt. Elvileg hatással van az emésztőszerveknél kialakuló rák kockázatcsökkentésében, valamint kiváló K-vitamin forrás, így csontjainkat is erősíti. Mivel  magas a fitoszterol tartalma, ezért csökkenti a fejfájás időtartamát, ezáltal segítséget nyújtva a szörnyű migrénben szenvedőknek is.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Zsírleszívás

A zsyrleszívás egy sebészi folyamat, melynek során a mestersgesen távolítják el felesleges... Tovább

Energia leadás

A szervezet az energia döntő részét anyagcsere révén adja le, de energiát használ fel az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 151

Átlagos értékelés: 4.8