notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - ezért edd ezeket az egészséges nassolnivalókat!

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra

FO
hirdetes

A rendszeres és változatos táplálkozás elengedhetetlen egészségünk megőrzése érdekben. A legtöbb esetben azt halljuk, hogy napi 5-ször együnk keveset. Érdemes ezt tartani, hogy ne törjenek ránk éhség és falási rohamok. De uzsonnára sokszor elfelejtünk enni pár falatot, vagy tanácstalanok vagyunk abban, hogy mit lenne érdemes. Megmutatjuk mi az az 5 egészséges uzsonna a hétköznapokra, amit bármikor el tudsz ropogtatni.

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - a legjobb egészséges nassolnivalók

Azt tudjuk, hogy egészségesen és változatosan kell étkezni, és azt is, hogy kis adagokban lehetőleg. De a bevitt táplálék mennyiségén és minőségén túl az étkezések gyakorisága is fontos szerepet játszik a szervezet anyagcseréjében. Azt pedig megtanultuk, hogy ha az anyagcserefolyamatink jól működnek, kellő gyorsasággal, akkor kisebb eséllyel fogunk elhízni, tehát nem kell egy gyötrelmes fogyókúrán törnünk a fejünket. De milyen délutáni egészséges nassolnivalók állnak rendelkezésünkre?

 

Az oviban például nem véletlenül van uzsonna. Lehet, hogy gyermekkorunkban nem szerettük a déli alvást, és utána az evést, mert inkább játszottunk volna mielőtt valaki más lestoppolja az adott játékszert és kimaradunk a mókából, de uzsonnázni kötelező volt. Nem véletlen, hiszen fontos szerepet tölt be abban, hogy az éhségérzet vacsorára alakuljon ki és ne előbb, ezzel is megelőzve a falási kényszert és a gyermekkori elhízást. Akkor együnk és annyit, amennyire a szervezetnek szüksége van. Felnőtt korunkra azonban mintha elfelejtenénk ezt az egyszerű rutint, még egy kis egészséges nassolnivaló is kimarad. A legtöbben (köztük én is) gyakran a munkára fogjuk, hogy nincs időnk uzsonnázni egy keveset. Hogy ez ne lehessen többé kifogás, összeszedtünk 5 egészséges uzsonnát a hétköznapokra, amiket munka közben is el tudsz fogyasztani. 
 

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - a legjobb egészséges nassolnivalók

 

1.    Sárgarépa karikák

 

A sárgarépa vékony karikákra szeletelve az egyik legfinomabb egészséges nassolnivalók egyike. Azon túl, hogy hidegen is tárolhatod és emiatt felfrissít a délutáni órákban, számtalan jótékony hatása van a szervezetedre. Magas A-vitamin és antioxidáns tartalmának köszönhetően egy csomó bőrproblémától megóv bennünket. Ásványi anyagai a szájüregben található káros baktériumok elpusztításában segédkeznek, de természetes fogkefeként is használhatod, mivel eltávolítja a fogak közül az ételmaradékokat és a fogkövet is leszedi. Tovább megyek, erősíti a fogínyt és a nyáltermelést, így segít kiegyenlíteni a szájüreg ph értékét, aminek mellékhatása, hogy csökkenti a lyukas fogak kialakulásának valószínűségét. Tulajdonképpen egy komplett fogorvosi számlát spórolhatunk meg ezzel az egészséges uzsonnával.

hirdetes

 

2.    Mandula

 

A mandula az a dióféle ami nem csak rettentően finom, de neki a legmagasabb a rost, kalcium, E-vitamin, niacin és riboflavin tartalma. E-vitaminból annyira jó, hogy a napi bevitel 35%-át is fedezni tudja (20-25 szem), és magnézium tartalma is nagyon magas. Zsírjai jótékonyan hatnak a szívünkre, szabályozza a koleszterinszintet. Mindezek mellett a mandula véd a csontritkulástól, gyulladásgátló, erősíti az immunrendszert, segít a magas vérnyomás és cukorbetegség kezelésében, de a legjobb, hogy serkenti az agyi aktivitást. Ezért kifejezetten érdemes pár szemet bekapni ebből az egészséges nassolnivalóból délután, hogy a munkaidő végére is aktívak maradjunk.

 

 

3.    Mogyoró

 

hirdetes

Ez is egy olyan szuper csonthéjas, ami a fogyni vágyók nagy barátja lehet, tekintve, hogy jó minőségben és nagy mennyiségben található benne protein. Mivel rost- és olajtartalmának köszönhetően segíti a bélmozgást, így a székrekedéssel küzdőknek is természetes gyógyír lehet ez az egészséges uzsonna a hétköznapokra. Szuper vértisztító hatása miatt cukorbetegek is bátran fogyaszthatják, és rengeteg vitamin és ásványianyag található benne (B- és E-vitaminok, réz, magnézium, cink, kálium, mangán). Ha gyakran ropogtatjuk ezt az egészséges nassolnivalót, még a szívbetegségek kialakulásának kockázatát is csökkenthetjük.

Ne hagyd ki a többi egészséges nassolnivalót sem! Lapozz tovább!


 

5 egészséges uzsonna a hétköznapokra - a legjobb egészséges nassolnivalók

 

4.    Dió

 

A dió olyan egészséges nassolnivaló, ami létfontosságú az egészséges életmódhoz. Segít a magas vérnyomás megelőzésében, a benne található telítetlen zsírsavak pedig csökkentik a koleszterin szintet. Hozzájárul a normális keringéshez, segít megakadályozni a vérrögképződést, valamint az érfalak rugalmasan tartásáért is felel. A benne található magas Omega3 tartalomnak köszönhetően javítja az inzulintermelést, így a cukorbetegség kialakulása ellen is hasznos. E-vitamin tartalma ennek is az immunrendszerünket támogatja, továbbá ásványi anyagokban is szintén gazdag, fontos szelén és cink forrás.

Természetesen a dió is fogyókurás étrendbe illeszthető finom és egészséges nassolnivaló, úgyhogy nem kell aggódnod, hogy a diéta alatt belefér-e a napi étkezéseidbe.

 

 

5.    Kesudió

 

Nekem ez a személyes kedvencem az egészséges nassolnivalók közül, de persze ízlése válogatja. Amellett, hogy ebből is könnyedén tudunk enni pár szemet munka közben – ha máskor nincs időnk, ez is rendkívül hasznosan járul hozzá a szervezet normál működéséhez. A kesudió ugyanis csökkenti a kardiovaszkuláris (szív, koleszterin, vérnyomás) megbetegedések kialakulásának kockázatát. Azok, akiknek gyakran van epe problémájuk, jó hír, hogy epekő kialakulása ellen is védelmet nyújt. Elvileg hatással van az emésztőszerveknél kialakuló rák kockázatcsökkentésében, valamint kiváló K-vitamin forrás, így csontjainkat is erősíti. Mivel  magas a fitoszterol tartalma, ezért csökkenti a fejfájás időtartamát, ezáltal segítséget nyújtva a szörnyű migrénben szenvedőknek is.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 151

Átlagos értékelés: 4.8