notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az izmok karbantartása hajolgatással

Hajolgass te is a hosszabb életért!

Sz.F.
hirdetes

Az izmok egészségére túl kevesen figyelnek oda manapság, pedig megőrizni sokkal egyszerűbb épségüket, mint helyreállítani azt. Ezt leghatékonyabban testmozgással tehetjük meg, azonban nem kell mindjárt fárasztó edzésekre gondolni.

Az izmok karbantartása hajolgatással

Előkészület

 

Mielőtt hozzákezdenél izmaid rugalmasságának megerősítéséhez, először is meg kell állapítanod, hogy tested milyen „korú”. Ehhez egy nagyon egyszerű próbát kell csak tenned.

 

 

Egy rövid bemelegítést követően állj egyenesen, majd hajolj előre úgy, hogy közben megpróbálod megérinteni a kezeiddel a padlót. Ügyelj rá, hogy lábaid és hátad egyenesek maradjanak. Jegyezd meg, hogy meddig értek el a kezeid, és vess egy pillantást az alábbi képekre:

 

20-25 év: meg tudod érinteni a padlód úgy, hogy közben lábaid teljesen egyenesek maradnak. Az izmaid eközben egészen lazák.

 

25-38 év: meg tudod érinteni a padlót az ujjaid végével úgy, hogy térdeid közben enyhén meghajlanak. A mozdulatot viszonylag könnyedén el tudod végezni.

hirdetes

 

38-50 év: Az ujjaid a lábfejeidig érnek el, és mindkét térded meghajlik. Izmaid megfeszülnek, és nem érződik valami kellemesnek ez a pozíció.

 

hirdetes

50 év felett: A kezeid nem érnek el a lábfejeidig, és minél tovább próbálnál hajolni, annál inkább be akarod hajlítani a térdeidet. Ez a pozíció már nagyon kényelmetlen számodra. Szerencsére tested kora nem akadályoz majd abban, hogy hatékonyan végezd az alábbi gyakorlatot. De mit is kell csinálnod? Nincs más dolgod, mint napi 30-szor elvégezni az előrehajlást, méghozzá egy hónapon keresztül. Ezzel mind az ínszalagjaidat, mind pedig az inakat megerősíted majd.

 

Nézzünk meg egy statikus gimnasztikai gyakorlatot is az izmok ellazítására

A statikus gimnasztikai gyakorlatok segíthetnek enyhíteni a belső izomgörcsöket. Ezzel az egyszerű gyakorlattal nem csak a feszültséget oldhatod testedben, hanem több levegővel is elláthatod azt. A következő gyakorlat lényegében egyfajta belső masszázsként hat a szerveidre és segíti az emésztést is.

 

  1. Tartsd vissza a levegőt.
  2. Végy egy mély lélegzetet úgy, hogy ne a mellkasod, hanem a hasad dudorodjon ki tőle.
  3. Még mindig tartsd bent a levetőt.
  4. Lélegezz ki, miközben folyamatosan behúzod a hasadat.

 

Forrás: Brightside.me

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Palástfű

Latin neve: Alchemilla vulgaris   Eredete, élőhelye   A Boldogasszony palástjaként... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 160

Átlagos értékelés: 4.9

egészség egészséges életmód