notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az izmok karbantartása hajolgatással

Hajolgass te is a hosszabb életért!

Sz.F.
hirdetes

Az izmok egészségére túl kevesen figyelnek oda manapság, pedig megőrizni sokkal egyszerűbb épségüket, mint helyreállítani azt. Ezt leghatékonyabban testmozgással tehetjük meg, azonban nem kell mindjárt fárasztó edzésekre gondolni.

Az izmok karbantartása hajolgatással

Előkészület

 

Mielőtt hozzákezdenél izmaid rugalmasságának megerősítéséhez, először is meg kell állapítanod, hogy tested milyen „korú”. Ehhez egy nagyon egyszerű próbát kell csak tenned.

 

 

Egy rövid bemelegítést követően állj egyenesen, majd hajolj előre úgy, hogy közben megpróbálod megérinteni a kezeiddel a padlót. Ügyelj rá, hogy lábaid és hátad egyenesek maradjanak. Jegyezd meg, hogy meddig értek el a kezeid, és vess egy pillantást az alábbi képekre:

 

20-25 év: meg tudod érinteni a padlód úgy, hogy közben lábaid teljesen egyenesek maradnak. Az izmaid eközben egészen lazák.

 

25-38 év: meg tudod érinteni a padlót az ujjaid végével úgy, hogy térdeid közben enyhén meghajlanak. A mozdulatot viszonylag könnyedén el tudod végezni.

hirdetes

 

38-50 év: Az ujjaid a lábfejeidig érnek el, és mindkét térded meghajlik. Izmaid megfeszülnek, és nem érződik valami kellemesnek ez a pozíció.

 

hirdetes

50 év felett: A kezeid nem érnek el a lábfejeidig, és minél tovább próbálnál hajolni, annál inkább be akarod hajlítani a térdeidet. Ez a pozíció már nagyon kényelmetlen számodra. Szerencsére tested kora nem akadályoz majd abban, hogy hatékonyan végezd az alábbi gyakorlatot. De mit is kell csinálnod? Nincs más dolgod, mint napi 30-szor elvégezni az előrehajlást, méghozzá egy hónapon keresztül. Ezzel mind az ínszalagjaidat, mind pedig az inakat megerősíted majd.

 

Nézzünk meg egy statikus gimnasztikai gyakorlatot is az izmok ellazítására

A statikus gimnasztikai gyakorlatok segíthetnek enyhíteni a belső izomgörcsöket. Ezzel az egyszerű gyakorlattal nem csak a feszültséget oldhatod testedben, hanem több levegővel is elláthatod azt. A következő gyakorlat lényegében egyfajta belső masszázsként hat a szerveidre és segíti az emésztést is.

 

  1. Tartsd vissza a levegőt.
  2. Végy egy mély lélegzetet úgy, hogy ne a mellkasod, hanem a hasad dudorodjon ki tőle.
  3. Még mindig tartsd bent a levetőt.
  4. Lélegezz ki, miközben folyamatosan behúzod a hasadat.

 

Forrás: Brightside.me

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 160

Átlagos értékelés: 4.9

egészség egészséges életmód