notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az izmok karbantartása hajolgatással

Hajolgass te is a hosszabb életért!

Sz.F.
hirdetes

Az izmok egészségére túl kevesen figyelnek oda manapság, pedig megőrizni sokkal egyszerűbb épségüket, mint helyreállítani azt. Ezt leghatékonyabban testmozgással tehetjük meg, azonban nem kell mindjárt fárasztó edzésekre gondolni.

Az izmok karbantartása hajolgatással

Előkészület

 

Mielőtt hozzákezdenél izmaid rugalmasságának megerősítéséhez, először is meg kell állapítanod, hogy tested milyen „korú”. Ehhez egy nagyon egyszerű próbát kell csak tenned.

 

 

Egy rövid bemelegítést követően állj egyenesen, majd hajolj előre úgy, hogy közben megpróbálod megérinteni a kezeiddel a padlót. Ügyelj rá, hogy lábaid és hátad egyenesek maradjanak. Jegyezd meg, hogy meddig értek el a kezeid, és vess egy pillantást az alábbi képekre:

 

20-25 év: meg tudod érinteni a padlód úgy, hogy közben lábaid teljesen egyenesek maradnak. Az izmaid eközben egészen lazák.

 

25-38 év: meg tudod érinteni a padlót az ujjaid végével úgy, hogy térdeid közben enyhén meghajlanak. A mozdulatot viszonylag könnyedén el tudod végezni.

hirdetes

 

38-50 év: Az ujjaid a lábfejeidig érnek el, és mindkét térded meghajlik. Izmaid megfeszülnek, és nem érződik valami kellemesnek ez a pozíció.

 

hirdetes

50 év felett: A kezeid nem érnek el a lábfejeidig, és minél tovább próbálnál hajolni, annál inkább be akarod hajlítani a térdeidet. Ez a pozíció már nagyon kényelmetlen számodra. Szerencsére tested kora nem akadályoz majd abban, hogy hatékonyan végezd az alábbi gyakorlatot. De mit is kell csinálnod? Nincs más dolgod, mint napi 30-szor elvégezni az előrehajlást, méghozzá egy hónapon keresztül. Ezzel mind az ínszalagjaidat, mind pedig az inakat megerősíted majd.

 

Nézzünk meg egy statikus gimnasztikai gyakorlatot is az izmok ellazítására

A statikus gimnasztikai gyakorlatok segíthetnek enyhíteni a belső izomgörcsöket. Ezzel az egyszerű gyakorlattal nem csak a feszültséget oldhatod testedben, hanem több levegővel is elláthatod azt. A következő gyakorlat lényegében egyfajta belső masszázsként hat a szerveidre és segíti az emésztést is.

 

  1. Tartsd vissza a levegőt.
  2. Végy egy mély lélegzetet úgy, hogy ne a mellkasod, hanem a hasad dudorodjon ki tőle.
  3. Még mindig tartsd bent a levetőt.
  4. Lélegezz ki, miközben folyamatosan behúzod a hasadat.

 

Forrás: Brightside.me

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kortizol a stressz hormon

2019-06-20

Kortizol a stressz hormon

Gyakran hívják stressz hormonnak, amely a pánikot és az irtózatot hívhatja elő benned. De mint a többi hormon esetében is, van jó oldala is. Ha stresszelsz, a vércukorszinted nagyon gyorsan leesik.

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

Metabolikus szindróma

Az elhízáshoz és a koszorúér betegséghez társuló kölcsönös elváltozások együttese.   Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 160

Átlagos értékelés: 4.9

egészség egészséges életmód