Ezekre a dolgokra oda kell figyelned neked is, mielőtt elkezdesz edzeni!

Edzés lépésről lépésre

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Az, hogy te eldöntöd, hogy edzeni szeretnél, egy nagyon szép elhatározás. Valójában döntés szintjén majdnem olyan, mintha azt mondanád, hogy te autót fogsz vezetni. Ahhoz, hogy autót vezethess forgalomban, előbb Kresz vizsgát kell tenni, majd rutin pályán gyakorolni és végül jöhet élesben a forgalom. Az edzés sem annyira egyszerű, hogy felveszed az edzőcipőt, beállsz a nappaliba, benyomod a dvd-t és hajrá. Van pár fontos dolog, amit nem árt figyelembe venni, ha már mindenképp szeretnéd egészségesebbé és fittebbé tenni magad.

Ezekre a dolgokra oda kell figyelned neked is, mielőtt elkezdesz edzeni!

 

Fontos az egészséged és ezért kell nagy hangsúlyt fektetni a prevencióra, más néven a megelőzésre. Ez lesz az a rész, ahol meg kell tanulni a gyakorlatok helyes végrehajtását, sokszor elismételni, apró korrekciókat végezni és csak ezután lehet élesben, edzés közben csinálni.


Nem hiszed? Vagy neked ez túl időigényes?


Oké, kit érdekel alapon, csak kezdj neki, aztán majd lesérülsz, meghúzod a derekad, tönkre megy a térded… de persze neked se időd se kedved tanulni.
Nem csak a megelőzés a fontos, hanem az esetleges sérülések kezelése is. Sokan nem képesek megérteni, de a sérülést ki kell pihenni, meg kell gyógyulni. Igen, van olyan, hogy egy sérült testrészt elkezdenek edzeni, de ez valójában nem azt jelenti, amit az átlagember csinál, hogy újra kezdi a hajtós programját, hanem komoly rehabilitációt, ami általában gyógytornász felügyeletével zajlik.

 

Ez az ára annak, ha nem gondolkozol, nem tanulsz, nem figyelsz és lesérülsz. Persze, itt is lehetsz okosabb, mint egy ötödikes, hiszen te jobban ismered a tested, de a világ tele van olyan elhízottakkal, akiknek már tiltva van a sport, mert sikeresen tönkretették magukat egy sérülésre ráedzéssel. Mindezt azért, mert nem bírtak 5-6 hetet kihagyni. 5-6 hét szemben egy egész élettel…szerintem kibírható. További hasznos dolgok a következő oldalon.

hirdetes

 

 

Ezekre a dolgokra oda kell figyelned neked is, mielőtt elkezdesz edzeni!

 

Az edzésnek komplexnek kell lenni. Nem lehet csak egy dolgot csinálni, mert a tested hozzászokik. Az erősítő típusú edzésekben pont az a jó, hogy akár még játékos gyakorlatokkal is, de mindent lehet velük fejleszteni.


Rá lehet menni a gyorsaságra például agility létrás gyakorlatokkal. Ez valamilyen szinten a mozgáskoordinációdat is fogja javítani, köszönhetően annak, hogy bonyolultabb lépésekkel is lehet használni.


Fejleszteni kell az állóképességet. Nagy tévhit, hogy ezt csak kardió edzéssel lehet megtenni. Nyomkodj 4 ütemű fekvőtámaszt, guggolásból felugrást, tegyél a tabatába ugrókötelezést… meg fogsz lepődni, de már pár alkalom után érezni fogod a pozitív hatást, hogy nem fulladsz ki olyan gyorsan a hétköznapokban sem.


Pozitív hozadéka az egésznek, hogy javulni fog a testforma, az izom és zsír aránya a testeden. Ez alapból magával hozza azt is, hogy jobban fogsz kinézni, mert beindul a fogyás, kezd lepucolódni a felesleg. Egyre fittebb ember benyomását kelted majd. Javul a tartásod. Megerősödnek a gerinc melletti izmok, amik leveszik a terhelést a gerincedről, jelentősen javítva az esetleges hátfájásos panaszokat.


Ha van sérülésed, előbb gyógyulj meg, addig semmit ne kezdj el! Amikor elkezded, akkor az első mindig a tanulás és gyakorlás legyen, csak aztán állj neki! Válaszd ki a legkomplexebb edzést, hogy minden területen fejlődj!
Így a legegyszerűbb elérni a vágyott alakot!
A te tested, a te döntésed!

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

2018-06-19

Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

A hasizmok kulcsfontosságú szerepet játszanak a test stabilitásának megőrzésében. Ha megszüntetsz egy egyensúlypontot, hasizmaid azonnal aktiválódnak, hogy mindent rendben tartsanak. Ezt könnyedén leellenőrizheted, ha két láb helyett csak egy lábon ácsoro

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
150 286
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 069 375
Közösség

Szótár

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Edzéseszközök

  Azok az eszközök és eljárások, amelyek az edzések levezetését segítik. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 211

Átlagos értékelés: 4.8