notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Edd magad mentálisan egészségesre! - 5 indok, ami miatt figyelj jobban az étrendedre!

hirdetes

Edd magad mentálisan egészségesre!

FO
hirdetes

Ha kicsit nyomottnak érezzük magunkat, vagy nem igazán vagyunk formában, nem is gondolnánk, mennyit segíthet egy jól megválasztott étrend a kedvünk javulásában. Pedig számtalan kutatás kimutatta, hogy ha pont annyi és megfelelő minőségű tápanyagot viszünk be a szervezetünkbe napi szinten, amennyire a testünknek szüksége van, akkor drasztikusan javulni fog a mentális állapotunk is. Ezért mutatunk 5 dolgot, ami miatt érdemes egészségesen étkezni.

Edd magad mentálisan egészségesre! - Tippek és érvek a helyes táplálkozás mellett

 

1.    A helyes étkezés javítja a kedélyállapotodat

 

Megszámlálhatatlan mennyiségű kutatás támasztja alá azt az állítást, hogy a megfelelő mennyiségű bevitt tápanyag javít a depresszióban szenvedő alanyok állapotán. Szóval ahelyett, hogy állandóan félkész ételeket és gyorskajákat ennél, ideje végre minőségi táplálékban részesíteni a testedet, és mondjuk halat, olajos magvakat, Omega-3 zsírsavban gazdag tápanyagokat és vitaminforrásokat bevinned a szervezetedbe. Próbáld ki csak egy hétig, és vezess közben hangulat naplót. Meg fogsz lepődni, mennyivel színesebben látod a világot csak attól, hogy normálisan étkezel.

 

2.    Emeld az antioxidánsok szintjét

 

Az antioxidánsok elengedhetetlenek a szervezet számára, hogy az esetlegesen kialakuló, nem várt betegségekkel szemben védekezni tudjon. Szerencsére nincs nehéz dolgunk, ha ezekről van szó, mivel rengeteg gyümölcsben és zöldségben is jelen vannak, így fedezhetjük a napi szükséges beviteli szintet. Van még egy eszméletlenül jó hatása az antioxidánsoknak: ha minden nap elegendő jut a szervezetünkbe, akkor a hangulatunk is javulni fog egy csapásra! Végre kevésbé leszel ok nélkül lehangolt!

hirdetes

 

3.    Vége a rosszkedvnek!

 

Ahogy a mondás is tartja: éhes ember mérges ember. De ez valóban így van, tanúsítani tudom! Épp ezért olyan fontos az is, hogy mikor eszel, nem csak az mit és mennyit. A rendszeres étkezéssel ugyanis nem csak a különböző egészségügyi problémák kerülhetők el, hanem a kedélyállapot ingadozások, és az ok nélküli kirohanások is.
 

Lapozz tovább, a cikk nem ért véget!

 

Edd magad mentálisan egészségesre! - Tippek és érvek a helyes táplálkozás mellett

 

4.    Sokkal jobban fogsz aludni!

 

Az alvásmegvonással járó tünetek komoly problémát okoznak, amelyek az életed minden részletére kiterjednek és hatással vannak, ezért olyan fontos a jó alvás. Lehet, hogy elcsépeltnek hangzik, de tényleg fontos a megfelelő mennyiségű és főként minőségű alvás nap mint nap. Ha nem tudjuk kialudni magunkat, akkor az egy bizonyos idő után komoly mentális betegségekhez is vezethet. Ezért sose feküdjünk le korgó gyomorral, és fordítsunk kellő figyelmet a tápláló étkezésre napközben!

 

5.    Vége a stressz-evésnek!

 

Rossz napod volt, és hazaérve a hűtő felé veszed az irányt, mert semmi másra nem vágysz, mint bekuckózni a kanapéra és fagylaltot enni, egyenesen a dobozból? Az érzés sokaknak ismerős, de mondanom se kell, egészségtelen. A stressz-evés viszont korunk egyik legnagyobb problémája, és a gyakori elhízások egyik fő okozója. Arról nem is beszélve, hogy aztán – amikor már kezdenél megnyugodni – eszedbe jut mit is csináltál, és elkap a bűntudat, és megint haragudni fogsz magadra, szóval jöhet az újabb depresszív érzés. Ezért is olyan fontos, hogy mit eszel napközben. Egy kiegyensúlyozott étrenddel ugyanis pont ez lesz elkerülhető, hogy érzelmi evők legyünk. Ha a testedet nem hagyod napközben éhezni, a szomorúság idején pedig nem kezdesz el azonnal enni, akkor meg fogja tanulni a szervezet, hogy stressz esetén sem kell pánikolnia, és nincs szüksége a plusz kalóriákra ahhoz, hogy a problémát kezelni tudd.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
152 532
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
152 532
Közösség

Szótár

Anticellulitisz masszázs

  Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód elősegítik a méreganyagok... Tovább

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 202

Átlagos értékelés: 4.7