notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, amit tudni kell a clean eating-ről

Clean eating vagyis tiszta étkezés

Borbély Brigitta
hirdetes

Habár sok vicc született már ezzel kapcsolatban, természetesen a tiszta étkezés nem arról szól, hogy alaposan megtisztítjuk az ételeket fogyasztás előtt, vagy megmossuk a csokoládét, mielőtt falatoznánk belőle. Nézzük, mi a lényege!

Étkezz tisztán - erről szól a clean eating

 

De akkor mi is a lényege? Az, hogy az étel, ami a tányérodra kerül lehetőleg egyáltalán, vagy minél kevésbé legyen feldolgozva, kezelve, adalékanyagokkal, ízfokozókkal vagy tartósítószerekkel ellátva. Az alapelv, hogy olyan ételeket fogyassz, amik a legközelebb állnak a természeteshez. Ehhez elkerülhetetlen már a vásárlásnál komoly figyelmet fordítani az összetevőkre. Igyekezz friss (lehetőleg szezonális) és kezeletlen gyümölcsöt, zöldséget vásárolni, illetve törekedj arra, hogy minél több ételt magad készíts el és ne a mikrózható bolti verziót vedd.

 

A tavasz a legtökéletesebb idő arra, hogy elkezdd ezt a fajta életmódot, hiszen ilyenkor nagyobb a szezonális áruválaszték a piacokon, boltokban. Ez az étkezés ugyanis főleg gyümölcsökre, zöldségekre, teljes kiőrlésű gabonafélékre és tiszta fehérjékre fókuszál. Segítségül összeállítottam egy listát, ami könnyen követhetővé teszi a diétát és segít eldönteni, hogy mit vásárolj. A diéta teljesen alkoholmentes viszont a reggeli kávét nyugodtan elfogyaszthatod.

 

A tiszta étkezés során fogyasztott szénhidrát magas rost tartalmú és a legkevésbé feldolgozott, a fehérje (vagyis a hús, tojás, tejtermékek) lehetőleg háztáji, a zsír pedig többnyire növényi alapú legyen. Nézzük, mit ehetünk, a következő oldalon folytatom! 

hirdetes
 

Étkezz tisztán - erről szól a clean eating

 

Gyümölcs

  • Banán
  • Eper
  • Körte
  • Citrom
  • Narancs


Zöldség

  • Uborka
  • Paprika
  • Répa
  • Zellerszár
  • Avokádó
  • Karfiol
  • Édesburgonya
  • Lilahagyma
  • Spenót
  • Saláta


Fehérjeforrások

  • Csirke
  • Tojás
  • Lazac
  • Tofu
  • Kókusztej
  • Mandulatej


Magvak, hüvelyesek

  • Csicseriborsó
  • Vörösbab
  • Fehérbab
  • Kesudió


Zsiradékok

  • Olivaolaj
  • Kókuszolaj
  • Szezámolaj

 

Szénhidrátok

  • Barna rizs
  • Quinoa
  • hirdetes
  • Zabpehely

 

Ez a lista nem tartalmazza az összes olyan ételt, amit fogyaszthatsz, de ha többségében ezeket használod, biztosan nem jelent majd gondot az elhatározásodhoz tartani magad. Ízesítésre próbálj nem előre kevert fűszermixeket és minél kevesebb sót használni, cukor helyett pedig mézet, vagy agave szirupot adj az ételekhez, italokhoz. Emellett nyugodtan használhatsz gyömbért, fahéjat, fokhagymát, chili, cayenne borsot, vagy curryt. Természetesen bármilyen egyéb fűszert vásárolhatsz, a lényeg, hogy az eredetét mindig ellenőrizd.

 

Étkezz tisztán - erről szól a clean eating

 

Ezekből az összetevőkből lényegében bármilyen ételt készíthetsz, amit megkívánsz. Fontos azért megjegyezni, hogy az, hogy tisztán étkezel, nem jelenti azt, hogy nem kell odafigyelned a bevitt kalória mennyiségére.

 

Segítségül néhány tipp:

 

  • Segít az életmódváltásban, ha első lépésként minden olyan ételt eltávolítasz a konyhából, ami nem felel meg az alapszabályoknak.
  • Próbáld a bevásárlást egy napra időzíteni, így sokkal kisebb az esély arra, hogy elcsábulj a finom falatoknak, vagy a gyorséttermi ételeknek.
  • Nyomtasd ki a bevásárló-listát és vidd magaddal. Nagy segítség, ha a hűtődre ragasztod, így könnyű lesz szem előtt tartani, hogy mihez nyúlj a hűtőben.
  • Próbálj több napra előre előkészülni az étellel, csinálj olyan fogásokat, amiket akár 2-3 napig fogyaszthatsz. Szánj időt az egészséges ételek elkészítésére és a tested meghálálja.

 

Elsőre lehet, hogy túl szigorúnak tűnik, de hidd el, hogy ha kipróbálod, akkor nem fogsz többé fogyókúrázni, hiszen ez hosszútávon is tartható életmód. Ha okosan használod az alapanyagokat, akkor semmit nem fogsz megvonni magadtól, úgy hogy közben finomakat eszel.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hagymát hagymával

2019-08-14

Hagymát hagymával

Formájában, ízében, színében hihetetlenül gazdag és változatos - hagyma mind, és mindegyik más. Ehető nyersen vagy sütve, főzve, töltve, savanyúságnak elkészítve, de leginkább ételeinket fűszerezzük, ízesítjük vele.

Huszonöt táplálék, amely nem hiányozhat az étrendünkből

2019-08-14

Huszonöt táplálék, amely nem hiányozhat az étrendünkből

Néhány táplálék kifejezetten egészségvédő hatású, míg mások olyan elemeket tartalmaznak, amelyek gátolják ezeket a folyamatokat. Összegyűjtöttük azokat a zöldségeket, illetve gyümölcsöket, amelyeket érdemes beiktatni az étrendünkbe.

Mikor és mitől bio az öko-termék?

2019-08-14

Mikor és mitől bio az öko-termék?

Napjainkban egyre divatosabb a biotermékek fogyasztása, így részletesen bemutatjuk a biotermékek előállításának menetét, szabályozását is, illetve a termékek hiteles minősítésének jellemzőit.

Nincs tovább: Kínában már okos az evőpálcika is

2019-08-10

Nincs tovább: Kínában már okos az evőpálcika is

Felismeri az ételeket, minőségüket, kalóriatartalmukat is jelzi a Kínában fejlesztett okos evőpálcika, melynek okostelefonos alkalmazása használóinak étrendjét is követi, így a fogyókúrában is segíthet.

Puffadás és lassú anyagcsere .... De mit tehetünk ellene?

2019-08-07

Puffadás és lassú anyagcsere .... De mit tehetünk ellene?

Néhány étel hatékonyan segíti a bélrendszer működését:Puffadás, hasmenés, érzékeny gyomor vagy éppen lelassult anyagcsere: csaknem mindenki találkozik ezekkel a problémákkal.

Mi az a chartreuse?

2019-07-31

Mi az a chartreuse?

Attól függ, hogy inni vagy enni akarjuk. Mert a pohárba a karthauzi szerzetesek gyógynövényes likőrje, a Chartreuse kerül. A tányérra pedig egy zöldség alapú fogás, amelyet a derék vega szerzetesekről neveztek el. Az évszázadok során bámulatos átváltozásra lett képes, olyannyira, hogy most a Bocuse d'Or világot jelentő porondjára lép.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
116 210
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 741 762
Közösség

Szótár

T-sejtek

A nyirokrendszerünkben keringő limfociták két részből állnak, a B-sejtekből és a... Tovább

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 153

Átlagos értékelés: 5.0