notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nézd meg milyen szuper hatásai vannak a biciklizésnek. Tekerj többet te is!

A biciklizés jótékony hatásai

Sz.F.
hirdetes

Szeretnél űzni valamilyen sportot, de nem tudod mi a Neked való? Emlékszel még mikor kiskorodban a szép időben felpattantál a színes kis biciklidre, és neki vágtál az utcáknak? Most miért ne tehetnéd ugyanezt csak komolyabb célokkal? Mi megmutatjuk Neked milyen jótékony hatásai vannak a bicajozásnak az egészségedre. Ha elolvasod cikkünket, garantált, hogy újra kedvet kapsz a kerékpározáshoz!

A biciklizésnek számos előnye van, most megtudhatod te is melyek ezek

Egy kis érdekesség magáról a kerékpárról

Mi is a kerékpár? Nem más, mint emberi erővel hajtott kétkerekű jármű. Létezik egykerekű (monocikli) és háromkerekű (tricikli) változata is. 19. század óta fokozatosan alakul kinézete, felszereltsége. Ma már direkt sportolásra kifejlesztett bringát is könnyen lehet vásárolni. Legkedveltebb típusát a Mountain bike-ot 1970-es években találták fel.

 

Milyen előnyei vannak a bringázásnak?

Sokan használják autó, tömegközlekedés helyett a környezettudatosság fontossága miatt. Emellett akár csak egy hétvégi kikapcsolódáshoz is nagyon jó társ lehet. Használhatja kisgyerek, felnőtt, és nagyszülő is egyaránt. Viszont ne csak, mint használati eszközt említsük meg a kerékpárt.
Legfőképp a szervezetre gyakorolt pozitív egészségügyi hatása miatt ajánljuk.

 

Hol érdemes Magyarországon kerékpározni?

A mindennapi sport a legjobb, de Budapesten és a nagyvárosokban a légszennyezettség miatt ez nem mindig előnyös. Éppen ezért a szakértő azt javasolja, a meleg elmúltával fordítsuk nyaralási szokásainkat az egészséges életmód felé. Rengeteg jó kerékpárút és túraszervező van Magyarországon is, nagyon jó programokkal. A kedvencünk a balatoni kerékpárút, amit mi is kipróbáltuk, és nagyon élveztük. Több napos kerékpártúrákat érdemes szerveznünk, egyedül a családdal vagy akár nagyobb csoportokkal akár csapatépítés gyanánt is.
hirdetes
 

A biciklizésnek számos előnye van, most megtudhatod te is melyek ezek

 

Kerékpározás előnyei a szervezet és a test szempontjából

A kerékpározás az aerob mozgásfajta közé tartozik, ugyanis ugyanazt a mozgássorozatot ismételjük végig. Folyamatos tekerés mellett dinamikus mozgás alakul ki. Ezért a pulzusszám nő, a vérnyomás emelkedik, Ennek okaként élénkül a vérkeringés. Mi a következménye? Hogy kevesebb idő alatt több oxigén jut el a sejtekbe. Bringázás közben testünk összes izmait megmozgatjuk. Ezért fogyni vágyóknak kifejezetten ajánljuk, hiszen több kalóriát lehet égetni vele, mint egy konditermi súlyzós edzésen.

 

Érdemes tudnod mennyi kalóriát veszíthetsz bizonyos kilométerenként. Egy kis segítség hozzá:

(21 km/h) 522 Kcal
(30 km/h) 720 Kcal

Nem rossz adatok, ugye?

 

Nem beszélve a jó alakról. A combok, a vádli, farizom, csípő erősödik legfőképp. Úgyhogy, ha nőként rendszeresen jársz tekerni, garantált kerek, feszes feneked lesz. De nem csak ezeket az izmokat segíti, hanem az alsóhátat is. Ezért kiváló sport lehet Neked, ha gerinc, vagy hátproblémád van. Emellett a rendszeres kerékpározás javítja a terhelőképességet, teljesítőképességet.

hirdetes

 

Túlsúlyban szenvedsz, vagy ízületi problémád van, akkor is ezt a sportot válaszd, mert kerékpározás alatt nincsenek annyira igénybe véve végtagjaid, mint a legtöbb mozgásforma során. Tehát a kerékpározás az a mozgásfajta, ami kiválóan hat a testre és a szervezetre. Zsírt éget, erősödik az izomzat és javul az állóképesség. A szív és a tüdő jó működésében is szerepe van. Bizonyított tény, hogy csökkenti a szívinfarktus kialakulását is. Nagyon fontos az aktív életvitel és a rendszeres mozgás, Ez a fajta életmód erősíti az immunrendszert, Így jobban védve vagyunk a baktériumok, fertőzések, vírusok ellen.

 

Minden sportnak megvannak a maga előnyei, pozitívumai. De miért ne választanánk olyat, ami ezek mellett kikapcsol, szórakozás is lehet számunkra? Ami nem csak a testet, szervezetet erősíti, de a lelkileg is feltölt? Mindegy, hogy alakformálás, kalóriaégetés, izom felvétel miatt szeretnél sportolni, a hangsúly a rendszerességen van. Sportolj, tegyél minden nap az egészségedért, biciklizz! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
77 492
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 015 289
Közösség

Szótár

Diagnózis

A betegségek neve, tágabb értelemben az a folyamat, amely az orvos aktív munkájának... Tovább

Enzim

A szervezet által előállított, fehérje természetű anyagok, amelyeknek fő feladata a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 130

Átlagos értékelés: 4.7